vipz82 Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Kan dere fortelle meg hvordan dagene ser ut for dere med måltider og dupping? Prøver å finne ut hvorfor mini på 7 mnd'er ikke legger på seg. Her er det slik: 09.00 - mm (står opp) 10.30 - Ris og hveteGrøt. 2 ts grøtpulver m/vann. (liker ik grøt) 11.00 - mme/velling 130 ml 14.00 - mm 15.30 - middagsglass (halvt glass) og vann 18.00 - mme/velling 130 ml 20.00 - mm på sengekanten, så natta. 02.00 - mm 06.00 - mm Håper å kunne innføre nye rutiner hvis dere har bedre erfaringer. Tusen takk for svar:)
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Hei! Det ser da ut som han spiser godt i allefall. Ikke så mye grøt ser jeg, men du skriver at han ikke liker grøt. Har du prøvd noen forskjellige? Min har vært veldig glad i Hipp grøt med eple&pære, og man kan også smaksette grøtene selv med forskjellig fruktmos. Ellers kan du kanskje prøve med små brødbiter, noen barn liker bedre brød enn grøt. Hva veier han og hvor lang er han nå da? Har helsesøster sagt at han legger lite på seg? I såfall så burde hs også ha gode råd å komme med synes jeg. Virker han frisk og glad? Er han aktiv? Husk på at det er normalt at de slutter å legge på seg så fort når de er over 6 mnd og det er bra, ellers ville de vært ENORME når de ble 1 år!. Jenta mi la ikke på seg mer enn cirka 1 kg fra begynnelsen av mars til begynnelsen av juni hun, men hun både spiser og vokser som hun skal. De vokser i rykk og napp, en periode står de stille, så vokser de masse igjen.
vipz82 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2008 Takk for svar:) Hun er 7825 og 68 cm. Hadde lagt på seg 200 g på 1 mnd. Helsesøster virka bekymra da jeg ik fikk i henne grøt og sa vi måtte fortsette å prøve. Brød vil hun ik ha. Hun er glad i middagsglass og pære/banan med yoghurt fra nestle. Har prøvd de grøtene som er på markedet, men hun vil ik ha noen. Jeg er mest bekymra for om hun vil få den næringa hun trenger etter hert som hun vokser da hun ikke vil ha grøt, men håper at det kan bli bedre etter hvert. Hun er blid og meget aktiv, så akkurat det bekymrer meg ikke. Tror jeg føler veldig på "grøt-presset" og vil gjerne at hun skal like det for å stille til forventningene av helsesøster...
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Tror du kan ta det heeelt med ro Det at vekta flater ut da de er i den alderen er helt normalt. Det fikk iallefall jeg høre av hs. Det er pga at de blir mer og mer aktive å forbrenner mer.. og så kan de jo ikke fortsette å legge på seg like mye hele tiden eller som da de var nyfødte. Lillegutten min la på seg enda mindre enn din t.o.m. Han la på seg bare 20g på en mnd. (fra 7mnd-8mnd) Da ble også jeg litt beskymret, men som sagt hs sa jeg kunne ta det helt med ro. Han fulgte sin egen kurve helt fint alikevel... Og ettersom jenta di er i form og er aktiv å blid tyder det på at alt er som det skal det er jo et bra sunnhetstegn.. Men vi mødre beskymrer jo oss så lett for våre små, de er jo det mest dyrebare vi har så sånn er det jo bare Mini her å spiser ofte lite i perioder.. Han vil helst ha bare mm han, så jeg ammer han veldig mye. Grøt vil han nesten ikke ha i perioder,så han spiser heller ikke så mye. Men er mere glad i brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå