Gå til innhold

Herreguuud jeg blir så redd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på besøk på garden til svigers. Her er dte masse farer for en liten nysgjerrig 4åring. Når han er ute med far og bestefar går jeg konstant å bekymrer meg. Nå når de kom inn fikk jeg vite at han hadde stått å lent seg over kanten på en silo. der er det 6 m ned rett i et steingulv. de såg han og fikk tak i han rett før han datt! Passer de ikke bedre på han enn det?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy faen, hadde pakket og dratt jeg !

Skrevet

Det beste du kan gjøre er å gi beskjed på en fin måte om frykten din, si du ikke synest noe om at han er i nærheten av siloen f.eks... og grunnen er at en 4-åring er fryktelig kjapp i vendingene og kan raskt ramle nedi. Er nok ikke særlig greit som besteforeldre å føle at de ikke kan klare å passe barnebarnet sitt!! Og jeg vet av egen erfaring at jeg er selv ikke trygg på ting om jeg ikke er sammen med gutten min selv (5-år) men jeg bare MÅ stole på at andre klarer å ha ansvar for han!

Skrevet

Skal si at han IKKE får være med i siloen når de jobber. Helst ikke i det hele tatt... De har jo ikke alltid øynene på han da! Er veldig mange andre farlige ting der borte!

Er jeg hønemor da? Er nok det samboeren min kommer til å si. Men det driter jeg i. Sønnen min sin trygghet kommer først!

Skrevet

En litt nygjerrig 4 åring har også noen instinkter.

I tillegg til dette så de voksne han og fikk tak i han før han datt. Så kanskje var de litt treige på å gjøre jobben sin som barnevakter. Men det er tross alt mange nesten ulykker der ute. Er helt sikker på at far og bestefar tok lærdom av situasjonen og vil passe mye bedre på fremover.

Skrevet

Jeg syntes ikke du skal nekte han å være med far og bestefar. Regner med at det lærte en lekse alle 3. Men skjønner at du er urolig. Mange nye og kanskje også ukjente farer. Flott læring er det og ikke minst en flott måte å få kontakt mellom generasjoner.

Skrevet

Skal ikke nekte han å være med de, bare når de jobber i siloen. Er to siloer pluss en lang trapp og et hull i gulvet han kan dette ned i. Og når de jobber, jobber de og passer ikke på hva han driver med. Er jo tydelig det, når det gikk så langt at han fikk komme i nærheten av kanten!

Skrevet

Vet selv hvordan dette er, og vet om mange triste ulykker som har skjedd på går, spesielt i siloer...

Hvorfor skal han være med når de jobber, kan de ikke finne på noe gøy med han etterpå heller? Ta han med rundt til dyrene på gården eventuelt, mye mer spennende det vel? Eller kjøre traktor (dersom det er en slik gård da)..?

Syns ikke du er hønemor i det hele tatt jeg da, kanskje jeg er litt hønemor men..

Skrevet

Han kjører ofte traktor, mater dyrene og mye annet, men han vil helst være med på alt. Men han må nok bare godta at noen ganger kan han ikke være med!

Skrevet

Ulykker som skjer på gårder er jo ofte i sammenheng med silo og traktor...

Skrevet

Uff vet det. Er så mange ganger jeg har sprunget livredd ut i tunet fordi de kommer kjørende og småen driver å springer rundt de! Jeg må kunne stole på at når de tar han med seg ut, så passer de på han!

Skrevet

Kan aldri tenke meg at du er en bedre omsorgsperson en din mann. Hvis din mann er så udugelig som du skal ha det til bør du dumpe han.

Skrevet

Få på deg klær å pass på gutten selv da...

Hvis du ikke stoler på at pappaen og bestefaren ikke klarer det.

Skrevet

Det er mange farer på et gårdsbruk. Det beste jeg tror du kan gjøre er å ta deg en runde sammen med far og eventuelt besteforeldre og se etter farlige steder. Siloen er jo en klassikker. Der har det gått mange liv opp gjennom årene. Den bør sikkres både for barns og voksnes skyld. Andre ting å se etter er sprøytemiddler, brønner/dammer, låvebruer, traktor som står med nøkklene i osv.

Gården er også pålakt å ha et oppegående HMS-system (Helse, Miljø og Sikkerhet). Det kan du be om å få ta en titt på for å se hvilke tiltak som er planlakt ol.

Barn på en gård krever at det tas forholdsregler, hvis ikke er det farlig. Ta sikkerheten på alvor. Det skal ofte ikke så mye til for å fjerne de største farene.

Jeg har gård selv og vet hvor mange farer som lurer for barn her. Du er ikke en hysterisk hønemor, men fornuftig.

Skrevet

Har jeg sagt han er udugelig? og jeg lar han ikke springe rundt i siloen og rundt traktorer som kjører, så ja, der er jeg bedre enn mannen min!

Skrevet

Er ute med han så ofte jeg kan, men jeg kan ikke fly rundt på en gård med en liten baby med meg heller.

Skrevet

herregud så mangen ekkle kommentarer folk kan spy ut av seg!!

skikkelig spydige mennesker ..

hva er d med folket her inne??bare de kan gjemme seg bak en anonym knapp så kan de si hva de vil..

d går an å svare folk på en ordentlig måte..

er ikke HI

Skrevet

Tenk på oss som er oppvokst på gård, nesten rart vi lever!

Skrevet

Du kan ikke fly å passe på at mannen din passer på sønnen din. Du har nødt til å stole på andre mennesker og særlig din mann. Ganske mange mennesker har overlevd det å vokse opp på gård. En 4 åring kan klare å skjønne en god del ting selv også.

Skrevet

Jeg forstår HI veldig godt her. Jeg ville også følt meg veldig usikker på om dette var trygt for fireåringen. Tenk så forferdelig det hadde vært om noe faktisk hadde skjedd, og som hun skrev så vet hun jo at barnet ikke blir passet så godt på som han burde.

Sånne flåsete utsagn som det over her "Tenk på oss som er oppvokst på gård, nesten rart vi lever!" gjør at man nesten får lyst til å svare at kanskje foreldrene deres ikke brydde seg så mye om deres velferd som HI bryr seg om velferden til sin sønn. Det blir omtrent som folk som forsvarer røyking under svangerskapet med at "mamma røyka med meg i magen, så hvorfor skulle det ikke gå bra med min baby?"

Når det først går galt så angrer man nok, men da er det for sent.

Skrevet

Selvførgelig er det grusomt om noe tragisk hadde sjedd!

Hadde du bodd på en gård, har du faktisk ikke muligheten til å fotfølge sønnen din på 4 år 24 timer i døgnet.....

Skrevet

Bønder er da like glade i ungene sine som andre folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...