Gå til innhold

Er det lov å skrive i bibelen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på besøk hos et vennepar av et vennepar i går, og så de hadde en bibel liggende litt diskre framme. Den hadde masse lapper i seg og lå åpen på ei side så det var streki under og var fullt av farger inni. Er ikke det "respektløs" mot boka da? Trodde det jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som faktisk studerer Bibelen skriver og markerer ofte masse i den.

Skrevet

denne diskusjonen har vært åpnet her før.. var mor til gunnar som startet den tror jeg!

forøvrig så synes jeg at man kan skrive i den ja. det er et oppslagsverk med ord og vers man gjerne vil huske. mer respektløst å bare ha den liggende i en skuff og støve ned! ;p

Skrevet

Det er mange som gjør dette. I ungdomstida mi var jeg aktiv i en menighet, og da var det vanlig "praksis" å streke under viktige bibelvers, kommentarer osv. i Bibelen. Fremheve vers som er spesielt viktige for seg selv, feks.

Jeg synes ikke dette er "respektløst" i det hele tatt, jeg :-)! Fint å bruke Biblelen aktivt framfor å bare la den ligge å støve ned :-)!

Skrevet

Det er ganske vanlig at man gjør det, ja. Mange som leser jevnt i Bibelen ønsker å markere favorittvers, gode ord etc. Eller kanskje sette en gullapp ved noe man ønsker å sjekke ut nærmere?

Sånn kan jeg også jobbe med favorittbøkene mine...

Skrevet

Kanskje bare jeg som har fått for meg at det var så galt da... Tror faktisk ikke jeg hadde klart å streke i en bibel, føler at jeg hadde ødealgt den på en måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...