lille oscar + bebis Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 uff... føler meg som den dårlige moren, ongen har fått flatt bakhode! det er jo ikke det at jeg ikke har han oppe hos meg... han ligger jo ikke på rygg og kjeder seg hele døgnet! men det blir jo litt liggende på rygg når han er våken og... f.eks under babygym, på teppe i sofaen da jeg tuller og preiker og snakker med han, stellebordet... hvordan kan man unngå flatt bakhode?? han har forresten en flekk uten hår der bak også, men det har jeg hørt er mer vanlig..
Har to herlige gutter! Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 vår har også det, men tror dt skal rette seg opp etterhvert bare de blir større og ligger mer på magen....ja det blir nok bedre skal du se, men øve på magen er bra for babyene våre
zombie2be Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 jepp.. det har min lillegutt også.. de er jo veldig myke i hodet, og jeg tror mange babyer er litt flate i bakhodet. jeg har begynt å legge han på siden når han sover på dagtid.. støtter opp med dyna bak han, og bytter på hvilken side han ligger på.. det skal visst hjelpe på hodeformen. hs har ikke nevnt noe om dette, så regner ikke me det gjør noe. de ligger jo ganske mye på rygg bare iløpet av natten, så d er vel litt vanskelig å unngå da.
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Begge mine har hatt "favorittside" med bakhodet ned i sengen. Eldste på 3 har flatt bakhode fortsatt og det vil nok ikke gå seg til. Men nå har hun så mye hår at det ikke vises så godt.. strever med å å minsta til å ligge litt på sidene..
tittentei... Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 Min gutt på 8 år er helt flat og skjev i hodet enda.Han ville bare ligge i en stilling.Prøvde med alt,støtte og alt,men nytter ikke.Han vridde seg med makt tilbake.Fikk beskjed om det ville rette seg.Helsesøsteren nå synes det var rart.Men den andre gutten min har ikke det.Han ligger på siden og er helt fin i hodet!! I begynnelsen hadde jeg en myk madrass.Formet seg etter hodet.Var madrassen for fast,så blir hodet mer flatt.
Håpefull mamma Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 jenta mi har det. men hun har kiss-syndrom og derfor en favorittside.
tittentei... Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 På den tiden jeg fikk min første gutt hadde jeg aldrig hørt om KISS.Viste ingenting da.Jaja,ikke noe og gjøre med det nå.!!
isprinsessan Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 Hei, jeg bor i Sverige og her anbefales man å bruke pute til barn fra de er nyfödte nettopp pga. å unngå flatt hode. Kan virkelig anbefale det. Har ikke noe problemer med favorittside heller.
Simbasa Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 Der jeg bor har fysioterapeuten time med alle nyfødte barn. Der gjennomgår hun hvordan vi skal unngå favorittside, flatt bakhode etc. I følge henne er det oftest favorittside som skaper flatt bakhode. Pass derfor på at barnet ditt annenhver gang legger hodet til høyre eller venstre når det ligger på ryggen. Tren bevisst den andre siden hvis barnet alltid velger en side feks ved leking på andre side. Ikke vær redd for å snu på hodet. Dessuten finnes det en del øvelser, men er på ferie så har de dessverre ikke her.
Kosemamma´n Skrevet 13. juli 2008 #10 Skrevet 13. juli 2008 Godt det er flere! Har vært skikkelig bekymra jeg... Prøver å snu og vri på hodet, men hun snur det tilbake. Helt skakk stakkar. Håper det går seg til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå