*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 På overtidskontrollen den 8 Juli ble det bestemt at jeg skulle settes i gang... Jeg var rimelig spent kan du si... Modningspillen ble satt for ikke å bare ta vannet, dem mente det ville gi meg en mykere start.. Kl. 15.00 ca begynte riene... Det begynte rolig, men syntes det var veldig vondt... følte jeg brakk ryggen hver gang riene kom fordi dem satt veldig hardt i korsryggen disse riene... tenkte jo selvfølgelig som mange andre om hvordan i alle dager jeg skulle komme meg gjennom dette... men alt gikk jo, selv om en ikke til alle tider følte det, hehe... (for ikke å gå i mer detaljer;) ) Gutten ble født 01.53 den 9 Juli..15 dager over termin.. Han veide 4060 gr, var 53 lang, og var hele 39 i hodet. du kan si det hodet der svei når en er førstegangsfødende, hehe... ble klippet og han ble tatt med vakum di siste to press riene etter jeg hadde ligget å presset i over en time... Når han endelig kom ut forsvant dem ut a rommet med en gang dem hadde fått snurra opp navle strengen som satt hardt rundt halsen tre ganger.. forstervannet var blitt misfarget, så han hadde litt puste vanske start, men det gikk greit og han kom seg ganske kjapt.. Det er noe av det fineste jeg har vært me på likevel... å få denne nydelige prinsen i armene mine var heeeeelt fantastisk.. FOR en premie for noen timer me smerte... det er virkelig verdt det... Så nå er vi endelig hjemme og koser oss masse, tross litt sår en viss plass og melkespreng som ikke er så veldi å skryte av, hehe..... han elsker pupp og vokser seg stadig større.. gikk nesten ikke ned i vekt på sykehuset, så han er glupsk;) livet er HÆRLI!!!!!!! Gled dere alle dere som ikke enda har født... det er en VANVITTI opplevelse.... :-D
01-08-2008 Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Åh... Jeg gleder meg til det er min tur.. Jeg kan være like rundt hjørnet.. Jeg gleder meg kjempe masse, selvom jeg har sett mange skrekkeksempler på YouTube (a) Men jeg kan ikke tenke at det kommer til å skje meg.. Brukte du ikke noe form for smertestillende? Gratulerer & lykke til videre
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2008 Tkker så mye.. Ja, fødselen er jammen ikke noe en kan sammenligne me andre.. heher... har sett mange ulike fødsler og sånn, men ingen som min, hehe.. Jeg brukte lystgass, og så fikk jeg fentanyl som gjorde at jeg skulle slappe av mellom riene... fikk nemlig dobbelt rier me korte pauser... så to rier i ett strekk så en bitte bitte liten pause... Men syntes det gjorde like vondt før og etter den fentanylen... var egentlig lystgassen som gjorde meg mest susen kan du si... sa litt av hvert i ørska når jeg hadde pausen.. Fikk jo dobbel dose vettu når jeg hadde doble rier, så det var sikkert derfor;) hehe...
Flippa m Frida Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Gratulerer så mye med gutten og vel utført jobb
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2008 takker så kjempe masse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå