<3 Vila & Lille <3 Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Har i 3-4 timer hatt sånne smertetak med 10-15 minutters mellomrom. Starter i ryggen, magen stivner og smerten stråler ned i lårene. Først trodde jeg at det var luftsmerter, men så merket jeg regelmessigheten i dem. Varer i ca 10-15 sekunder, og så er jeg helt som vanlig til det starter på igjen. Er dette rier? Har akkurat stått opp, og da jeg var på do kom noe som jeg antar var slimproppen. Seigt slim med blod i. Kan det være at smertene bare skyldes at slimproppen løsnet, og at det enda er lenge til fødsel? Har jo hørt flere som har smerter på natta, men så forsvinner de når de står opp. Men der kom det jammen et nytt smertetak nøyaktig 15 minutter etter det forrige. Kan det være at det er noe på gang? Men hvor lang tid går det vanligvis før smertene blir sterkere og kommer oftere? Jeg har forresten ul-termin 24. juli.
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Ut ifra hva et uttall jordmødre har fortalt meg opp igjennom svangerskapet, høres dette for meg ut som rier (men er førstegangs selv så). Ta å ring føden og hør hva de sier du=) Høres også ut som slimproppen ja=) Jeg har termin 30 juli, og er allerede i startgropen av fødselen (sjekket igår), så kan helt klart være fødsel på gang selv om det er litt til termin. Lykke til!
pusi og lille pusi:) Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 hørtes ut som fødesel før mæ åsså d der... heldigris;) men ville ringt føden....
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2008 Takk for svar, Vannmann og Pusi:) Har snakket med føden, og de mente at det var fødselen som var i gang. Fikk beskjed om å spise og forsøke å sove, og ta kontakt igjen når riene kom med ca 5 minutters mellomrom. Jeg er førstegangs og veldig nervøs og spent, så har vanskelig for å tro at jeg skal klare å sove, men bør vel gjøre et forsøk... Lykke til dere andre, når det setter i gang=)
wiwi Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 Ja nå er nok fødselen i gang. Prøv å kvile deg litt og slappe av. Drikk mye, for lite væske kan gjøre at du blir veldig kvalm under selve fødselen. Lykke til hilsen snart 4 barnsmor.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2008 Dette tar tid! Trodde det stoppet opp i ettermiddag, da riene kom med opptil en times mellomrom. Men nå har det kommet seg igjen. Fortsatt er det 20-30 minutter mellom hver gang, men det er vondere og varer lengre enn tidligere i dag, så jeg krysser fingrene for at det blir fødsel i natt/morgen. Kommer til å bli gal hvis jeg skal gå i flere dager med sånne smårier uten at det blir noe mer! Har holdt på siden i 7-tida i morges, og kjenner at jeg begynner å bli utålmodig allerede!
På vei igjen? Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 Kan du fortelle hvordan dette begynte Olivia? Sitter og ser på klokken og føler jeg og har hatt litt regelmessige kynnere, ikke sånn at de har kommet på sekundet på klokken etter hvert men sånn oftere en stund nå..har aldri født på denne måten så er litt førstegangsfødende.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2008 Startet i natt med at jeg var på do flere ganger, hadde vondt i magen. Da jeg fikk de første takene i magen trodde jeg bare at det var luftsmerter. Men de kom, og forsvant like fort igjen, og så merket jeg at det gjentok seg ganske regelmessig. Hentet meg penn og papir, og noterte første gang kl.07.55. Videre kom smertene med 12-15 minutters mellomrom. Det startet i ryggen, magen ble hard som ved kynnere, og så strålte smertene nedover i lårene. Varte bare 10-15 sekunder i begynnelsen, og føltes egentlig som menssmerter, bortsett fra at magen ble steinhard. Fortsatte å komme med omtrent samme intervall fram til i 12-tida, da ble mellomrommene redusert til 7-8 minutter. Men så, noen timer senere, begynte det å dabbe av igjen, og jeg la meg og sov noen timer. Sto opp 18.30 og trodde det var i ferd med å stoppe helt opp. Men så satte det i gang igjen, med lengre og vondere rier, med 20-30 minutters mellomrom, før det plutselig stoppet igjen. Nå har jeg ikke kjent noe på 45 minutter! Siste rien jeg hadde var som kraftige menssmerter, sånn at jeg stivnet og ikke klarte å gjøre noe annet enn å konsentrere meg og vente på at det skulle gå over. Får håpe at dine fortsetter å komme regelmessig og ikke stopper opp. Men har du ikke vondt i det hele tatt?
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. juli 2008 Der kom det en igjen, lang og vond, etter 45 minutters venting! Begynner å tro at det er babyen min som erter meg! Venter til jeg har gitt opp håpet om at hun skal komme i natt, og så slår hun til!
LivK har født Skrevet 13. juli 2008 #11 Skrevet 13. juli 2008 Har hørt at det kan få litt fart på ting å gå seg en rusletur... Lykke til, er kjempemisunnelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå