Gå til innhold

kraftig soppinfeksjon....holder på å bli gal.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 27 og har hatt sopp i underlivet siden uke 8. Hadde ikke dette problemet da jeg var gravid med lillegutt. Er gravid med jente denne gangen. Mulig det er derfor. Uansett, brukte canesten både krem og vagitorier i uke 11. Symptomene gikk vekk for en liten periode men kom tilbake. Har smurt meg mye med canestenkrem etterpå, men nå har jeg ikke mer krem igjen og det er 2 uker siden jeg smurte meg sist. Det er så vondt. Klør og svir noe helt forferdelig. I tillegg er jeg veldig hoven. Vi har ikke hatt sex på flere måneder pga dette. Tenkte kjøpe ny kur med canesten krem og vagitorier i morgen, men er redd det bare blir bedre en liten stund. Begynner å engste meg for hvordan jeg skal klare fødselen hvis jeg ikke blir kvitt soppen. Har lest et sted at man kan revne mer hvis man har sopp når man føder. Legen mente det ikke var noe vits å prøve daktacortkrem eller lamisil for disse hadde samme virkestoff. I tillegg skulle man ikke bruke krem med kortison i underlivet. Andre som har det sånn som har tips å komme med. Da blir jeg veldig glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke noe særlig ut dette...

 

Jeg har faktisk vært litt mindre plaget av sopp etter jeg ble gravid, men har hatt mine maaange runder med både det ene og det andre.

 

Canesten fungerte fint i begynnelsen, men etter noen behandlinger (3-4 soppangrep) begynte jeg å reagerer på kremen med svie og hovnet opp veldig mye. Var helt grusomt! Det stemmer nok at virkemidlene i de ulike kremene ikke er så ulikt, men noe gjorde i hvert fall at Dactacort fungerte veldig mye bedre for meg. Det var legen min som anbefalte meg å teste denne ettersom den er satt sammen på en litt annen måte enn Canesten. Soppen har i alle fall forsvunnet hver gang vha Dactacort-kremen og uten ubehaget jeg fikk med Canesten-kremen.

 

Det er jo kjipt å gå rundt med sopp! God bedring til deg!

 

Husk at samboeren din også bør behandle seg dersom dere har hatt sex og du har hatt sopp...ellers kan dere risikere at soppen bare går frem og tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Pevaryl.. Viser til svaret i et innlegg ang soppinfeksjon over her..

Ikke bruk Canesten mye, du kan få allergisk reaksjon og utvikle allergi mot det ved senere bruk. Det er IKKE godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg har vært veldig plaget av sopp, i begynnelsenn av svangerskapet hadde jeg sopp en gang i uken og behandlet dette med pevaryl vagiator. dette hjalp der å da, men kom tilbake etter en uke.. jeg ble utroli lei av denne forbanna soppen.

det jeg gjorde var at jeg kastet alle trusene mine,og kjøpte nye truser som er 100%bomull og bruker mest vanlige truser,ikke string.

så dro jeg på apoteket og kjøpte en såpe som heter ecovag. så dusjer jeg og bruker den såpen HVER dag, og bruker kun bomullstruser.

nå har jeg hatt sopp kun 1 gang de siste 3 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Pevaryl Depot. Det er 1 vagitorie, ingen krem. Det virker mye bedre enn Canesten. Den er forresten uten resept. Ellers er det lurt å bruke bomullstruser, og ikke vaske seg med vanlig dusjsåpe, heller bruke Lactacyd eller lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Underlivssopp er noe skit! Har også tenkt på dette med revning i denne forbindelsen, og siden man blir mer skjør av denne soppen er det naturlig å tro at det er større sjanse for å revne:(

Har slitt med sopp i perioder både før svangerskapet og nå, og til tider går det hardt ut over både nattesøvnen og sex-livet. Har brukt canesten av og til, og det hjelper så lenge man bruker det hvertfall. Men det jeg synst er mest effektivt for å holde seg sopp-fri er å holde blodsukkeret på et mest mulig jevnt nivå. Soppen stortrives hvis jeg gomler masse søtsaker, og i tillegg kanskje har noen dager med lite fysisk aktivitet. Å spise minst mulig sukker og å holde seg fysisk aktiv virker å være effektivt! Så er det fint å være sopp om det er varmt og fuktig, så å kle seg luftig nedentil hjelper. Sikkert positivt å gå uten truser under skjørt, og man trenger ikke velge så korte skjørt som enkelte kjendiser når de skal på sine truseløse pubrunder, hehe;) Og som ei ovenfor nevner, så er bomullstruser mye bedre enn syntetiske.

Når det klør som verst har jeg faktisk smurt på eurax... Ingen mild og snill underlivskrem kanskje, men det hjelper hvertfall slik at man får sove:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært en del plaget av soppinfeksjon. No skikkelig herk!!! Men kan anbefale å smøre med kjølig joghurt naturell. Høres sikkert rart ut, men det hjelper faktisk! Kjølende, og bakteriene i joghurtkulturen tar knekken på soppen. Er utdannet innen helse og lærte dette "trikset" på studiet. Anbefalt til gravide. Positive tilbakemeldinger fra pasienter har jeg også fått. Er verdt et forsøk!

Dessuten er det lurt å holde seg unna resirkulert, billig dopapir. Verdt de ekstra kronene å kjøpe skikkelig dopapir.

Håper dette kan være til litt hjelp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...