Gå til innhold

Hvordan sover deres ettåringer på dagtid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini skal begynne i bhg i august. Da søstra begynte ble sovinga justert automatisk til en soveperiode på dagtid i løpet av sommeren (de er født på samme tid på året). Med lillebror ser det ikke ut til å snu seg slik. Er jo fortsatt tre uker til bhgstart, men foreløpig blir han trøtt igjen bare 1-2 timer etter han har våknet. Vet ikke helt om jeg vil "tvinge" han til å bare sove en gang enda. Tror han blir veldig trøtt, selv om han av og til gjør det nå.

Hvordan er det med deres ettåringer? Sover de en eller to ganger på dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sover som regel to ganger (13 mnd), en gang 2-3 timer etter at han har stått opp, sover ca 1 time, og en gang sånn i ett-tida, vanligvis halvannen time... Han blir så trøtt, så ikke mulig å holde ham våken... prøvde her en dag, da la han seg rett ned på gulvet og sovnet ;)

Skrevet

Gutten min sover som oftest 2 ganger om dagen.

For noen dager siden hadde han faktisk 3 lurer også.

Det spørs på når han våkner og hva vi gjør i løpet av dagen.

Skrevet

Her har lillegutt som regel sovet 2 ganger i løpet av dagen, men idag tenkte vi å prøve med bare en lur... Har i grunnen gått fint å holde ham våken fra han sto opp og til nå. Skal legge ham mellom 11.30 og 12. Spent på hvordan dette går i grunnen;)

Skrevet

Det samme her. Hun er snart ett år og begynner i barnehagen rett etterpå, men sover foreløpig stort sett to hviler. Aldri en, noen få ganger tre.

Jeg jobber selv i barnehage og ofte justerer sovingen seg ganske raskt når de begynner der. Men sover de to ganger om dagen skal heller ikke det være noe problem å gjennomføre. Er ganske mange som gjør det når de begynner rundt året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...