Gå til innhold

Litt skummelt også....... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle jo egentlig bare gledet meg masse over lille spiren i magen, men så synes jeg det er litt skummelt også.... Er det flere som tenker litt sånn??

Jeg har en gutt fra før, og tenker på overgangen fra en til to, fikk en depresjon etter forrige fødsel - satt og var livredd og bare gråt, tenk om det skjer denne gangen også?? Men da hadde jeg bare ett barn og ta meg av, denne gangen her jeg da babyen + en til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes denne tanken var skummel sånn med det samme jeg så at testen ble positiv. Det blir jo en helt ny hverdag når en har unger fra før. Men jeg tror du vil reagere helt annerledes denne gangen. Kanskje nettopp derfor du har en fra før. Jeg har ei lita jente på 11 1/2 mnd og både gleder og gruer meg til den lille skal komme. Er nok helt vanlig å tenke slik. Men vi skal greie det vi også, som alle de andre som har fler. :)

Masse lykke til! :) Når har du termin foressten?

Klem

Skrevet

:-) Får da håpe det!!! Jeg har termin 26 februar. Du da?

Skrevet

Jeg har termin 5 mars slik det ser ut nå=)

Skrevet

:-) vi er jo nesten like langt på vei jo:-) Er egentlig bare godt å lufte tankene litt, de blir mindre skummel da. Du får de tettere enn jeg da. Jeg har en gutt som blir 4 i mars.

Skrevet

Ja hadde tenkt å få de ganske tett, men ikke så tett..=) men det er jo bare morsomt nå da som det er i gang=)

Kommer fra i landet du da?

Jeg er fra HItra, en øy utenfor trheim=)

Skrevet

hehe, vi ble nok en smule paff vi også da spiren satt på første forsøk, for vi trodde dette skulle ta litt tid vi da. Er nettopp flyttet inn i nytt hus like utenfor bergen, og er ganske sliten etter hele byggeprosessen og flytting og opprydding og maling. Kan jo være derfor jeg er urolig nå, for jeg er egentlig sliten. Er jeg som er handy i vårt forhold kan du si, slik at jeg har stått med mye alene. Mannen min er kontorrotte, og aner ikke hva han skal gjøre med verken det ene eller andre.... litt frustrerende i en sånn situasjon, men nå er vi heldigvis ferdig da, så får vi håpe det ikke er så mye vi må gjøre med huset på MANGE år!! hehe

Får også litt dårlig samvittighet overfor mannen min for jeg må hvile og sove mye nå om dagen, er så trøtt - så han må stå opp om morgenen med sønnen vår og sånn. Men som han sier selv - vi er to om å få barn nr 2, så da får han ta sin del av arbeidet med at jeg er gravid. Det er jo litt godt å høre da. ER du i fin form eller?

Skrevet

Skjønner hva du mener med trøtt ja...puh. Har kunnet sovne hvor det skulle være. Så det blir til at jeg sniker meg til en blund når lillemor sover duppen sin på morgenen. Og det gjør så utrolig godt. Ellers er jeg i god form ja. =) Takk og pris for det. Hadde et supert svangerskap sist hvis en ser bort i fra halsbrannen.

Er så godt nå når samboeren min har ferie og vi kan bytte på å stå opp om morgenen. Gleder meg jo sykt mye til den dagen som jeg kan ligge så lenge jeg vil. =)

Bra dere er ferdig med oppussingen nå da.Skjønner at det kan bli slitsomt ja..Gleder meg bare til de magiske 12 ukene er passert og en blir i litt bedre form igjen. =)

Blir kanskje litt enklere å være mannfolk og da for humøret mitt er forferdelig opp og ned. Det er ikke så enkelt for dem heller bestandig. Hehe....

Skrevet

hehe, humør ja, jeg er visst veldig hormonell har jeg hørt.... :-) Som at jeg holder på å rable når folk er trege og står i veien for meg inni butikken for eks... Eller når mannen ikke skjønner hva jeg vil!! hehe, Men husker fra sist at det roer seg litt ned etter de 12 ukene ja. Jeg hadde også ett fint svangerskap sist, bortsett fra bekkenløsning. Det var slitsomt, men heller det enn spye og kvalme i 9 mnd. Eller styr med høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning og sånn.... Jeg er spent på fødselen denne gangen da. Lurer på om den blir like lang som sist, og om jeg må settes på drypp og sånn. Var endel styr med det sist. Hadde du en grei fødsel??

Skrevet

Virker som om vi har hatt mye like opplevelser. Hadde selv en lang fødsel. Riene startet tidlig torsdag morgen og lillemor var ikke ute før fredagskveld. Nærmere 40 timer holdt jeg på. Åhh..håper virkelig jeg slipper det nå altså. De måtte ta vannet mitt, ikke at det gikk noe fortere for det. Ble også satt på drypp og da ble det fart på sakene etter en stund. Da hun endelig var ute gråt jeg som bare det. Var rett og slett helt ferdig. alle krefter var borte fra kroppen min i hvert fall.

Ikke likte jeg jordmora heller. Ei tysk dame jeg kunne sparket ut av vinduet på føderommet...ler jo av det nå, men jeg så det med en gang hun kom inn døra "at deg liker jeg ikke" hehe.... Og det skal nevnes at hun som gikk av vakt før hun kom var som sendt fra himmelen. Men så...hehe...får jeg tyskeren en gang til skal jeg kniipe igjen til hun går av vakt....haha!!

Håper det går fortere denne gangen ja. Slik at en kan bruke kreftene på å presse når pressriene starter. Pyton å være så sliten at en holder på å krepere for hver gang. Men det gikk jo bra. Fødte på et lite sykhus og er veldig glad for det. Har vært så mye styr om sykhuset i trheim. De har rett og slett ikke tid til deg etterpå. Vi lå faktisk på sykhuset så lenge vi ønsket, men var hjemme etter tre dager. Men veldig fint å ha muligheten til å være lenger om man ønsker.

Skal du føde på den nye kvinneklinikken i bergen eller? Er vel åpnet til den tid den? Det blir sikkert bra=)

Hadde vært kjempekoselig å holdt kontakten=)

Skrevet

Ja, kjempeskummelt!

Har planlagt dette siden Februar, men når jeg sto med den positive testen i hånda, ble jeg bare livredd!

Har ei på 5 fra før, pga skole mm har vi valgt å vente så lenge, men hele tiden hatt målet i sikte... "når jeg er ferdig utdannet, har fast jobb, osv, skal vi få nr 2" Men selv om det har vært godt planlagt, er jeg kjemperedd!

Litt hormonell for tiden tror jeg...

Skrevet

Jeg holdt også på i vel 40 timer i forrige fødsel.... Og likte ikke jordmor i midten. Tenkte som deg når hun kom inn døren - "liker ikke deg litt en gang" hehe, Hun som begynte med oss var som sendt fra himmelen, og hun som tok imot var helt ok, men litt ung.... hehe. Husker jeg spurte hvor mange barn hun hadde tatt imot liksom... hihi. Jeg skal jo føde på den nye kvinneklinikken i bergen, men fikk akkurat høre at det bare er ene delen av den som er ferdig. Alt er ikke ferdig før høsten 2010???? Og det som er ferdig er Storken - altså den avdelingen som satser på så naturlige fødsler som mulig uten epidural og sånn. De har badekar og akupunktur som smertelindring tror jeg. Helt greit om en bare holder på noen timer, men hvis det blir som sist, så må jeg ha epidural.... hehe. Har hørt veldig mye om fødeavdelingen i Bergen også - og nå i sommer hadde de et døgn med 24? eller noe mer fødsler. De måtte ta inn flere folk og åpne fødestuer som egentlig var stengt. Kaos med andre ord. Det synes jeg er skummelt, men da jeg fødte sist fikk vi være på sykehuset så lenge vi ville, og mannen min fikk være der hele tiden - så jeg kan jo ikke akkurat klage på det.

Men jeg har også lest og hørt endel om trondheim så skjønner du er glad for at du fødte på ett mindre sykehus ja :-)

VI kan gjerne holde kontakten ja:-) Har du MSN f eks?? :-)

Skrevet

Ja, det er så rart for en er jo egentlig så godt forberedt i hode - tror en, og så blir en livredd. merkelige greier det der!!!

Vet du hva du er redd for eller? Jeg tenker mye på at jeg sikkert ikke får nok søvn, og det er jeg avhengig av, og at jeg får det travlere enn jeg egentlig takler, og så har jeg anst fra før så jeg er redd for å bli dårlig da når babyen er kommet. Men lege og psyk har lovet å følge meg godt opp så får stole på at det går bra:-)

Skrevet

Gullet0305 Jeg har sendt deg en pm. Sjekk postkassen din=)

Skrevet

Er vel mest redselen for det ukjente, tror jeg. Redd for at jeg ikke skal få tid til alt jeg får tid til nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...