OneOfTheBoys Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Småen starter i barnehagen når han er 11 mnd, og jeg begynner å bli litt nærvøs merker jeg :/ Har et par spørsmål: - Mini tar stein og småting i munnen HELE tiden. Opplever dere at personalet har kontroll på dette? Er de nok voksne per barn, slik at de ikke slipper de av syne når de er ute å leker? - Holder barnehagen flasker når de fortsatt får melk på flaske, eller tar jeg dette med? Ellers vil jeg gjerne høre andres erfaringer hvis noen har tid til å dele de
Stina <3 Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Min går i liten barnehage så der er det ikke noe problem med å putte ting i munnen Det passer de på Vi kjøpte en flaske og en kopp som vi har stående i barnhagen
MintCondition Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Selv større unger enn de på 11 mnd putter ting i munnen, personalet følger med på slikt I vår bhg sitter det alltid en voksen eller to sammen ved ungene ved sandkassene og slikt ihvertfall. Ang. flasker så vet jeg ikke, men antar at du må ha med både flaske og mme-pulver. Jenta vår var litt over året da hun begynte i bhg, og det gikk kjempefint. Litt lite fornøyd med den første bhg, som var en familiebarnehage...mye rart og tull der, huffameg. Heldigvis fikk vi byttet etter et par mnd til en FLOTT bhg, som vi ikke kunne vært mer fornøyd med. Ungene får alle måltider der, det er nok personale MED utdanning, og de er kjempeflinke til både å være ute og til å ta med ungene ut på artige turer.
OneOfTheBoys Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2008 Takk for svar. Dette er en relativt stor barnehage, men småbarnsgruppen er liten tror jeg. De skal vel uansett være 1 voksen per 3 barn eller?
OneOfTheBoys Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2008 Det høres bra ut. Hørt masse bra om bhg til mini også, så satser på det går fint Grunnen til at jeg er så nærvøs for om de passer på i sandkasset etc. er at jeg gikk forbi en bhg en gang, og der satt 3 småå tasser tilsynelatende alene i sandkassen. Jeg så ingen voksne i nærheten. :/ Og det skal ikke mer enn et sekund til alene før en stein sitter fast i halsen. MEN disse ungene kan ha vært større enn jeg tror. Min er veldig stor for alderen, så jeg synes det så så skremmende ut når 3 små tasser på hans størrelse satt der alene.
mamma-07 Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 Min sønn begynte i barnehagen 50% når han var 10mnd. Han også puttet alltid stein og slikt i munnen, gjør det fortsatt. I den barnehagen han går i er det ca 4barn per voksen i alderen 6mnd til 2år. Jeg sa ifra at han var litt illle til å gjøre dette og da tok de noen forholdsregler. Når de var ute var de delt opp i små grupper hvor en voksen hadde ansvaret for hver gruppe,sønnen min ble satt med litt større barn som var ferdig med putte i munn og smake stadiet. Dette har funket bra for oss ihvertfall har ikke skjedd noe ulykker han er 17mnd nå. Når det gjelder flaske sendte jeg med det + ferdig oppmålt pulver og vann ferdig kokt avkjølt. Du får tak i en kopp med avdelte kammers for mme fra avent. den er veldig kjekk. Dette går nok bra ingenting å grue seg for de fleste barna trives og barnehagepersonalet er som regel greie.
atsjo Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 Min skal også begynne når han er 11 mnd.I agust. Gruer meg:/ trodde han kom til å se større ut når han nærmet seg et år enn han gjør nå. Er jo bare babyen! uff.. får dårlig samvittighet over å prioritere å gå ut i jobb igjen, men er jo ikke så lett når jeg måtte ha ny jobb og de fleste trengte folk fra august.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 lillemor begynte i bhg da hun var 9 mnd. Jeg hadde med flaske med mm til henne som hun fikk rett før de la henne, men de sa de hadde mme, så jeg trengte ikke ta med, men jeg ville ikke at hun skulle få mme. I barehagen har de både kopper og flasker. Ikke noe probl det, men det kan du jo høre når han begynner. Regner med de passer på de minste ungene ekstra når det gjelder å putte i munnen, det gjør jo de fleste små. Lillemor spiser sand ennå, hun er 2 år og 8 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå