Gå til innhold

Noen tips til krim-"serier" (bøker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener da avsluttende handlinger, men at hovedpersonene er de samme i hver bok. Som Harry Hole, Annikka Benktzon, Kurt Wallander osv.

Noen som vet om noe bra? :)

Men leser alt av krim, så tar imot alle tips uansett! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Akkurat lest menn som hater kvinner av Stieg Larsson! Helt KONGE bok :)

Skrevet

Ja, det er bra bøker, men ha for din egen skyld alle bøkene tilgjengelige når det begynner å nærme seg slutten på ei bok. Det er _tortur_ å gå uten =)

Skrevet

Bøkene med Hanne Wilhelmsen fra Anne Holt (mener å huske det er rett) er jo veldig bra, og Cato Isaksen fra Unni Lindell (?). Har lest alle sammen, de er jo superbra! Også har du en serie som du kjøper på butikk/kiosk o.l. J.D Robb er forfatteren, morsom krimserie som foregår litt i fremtiden (men ikke så det blir tåpelig, jeg kan ikke fordra sci-fi), har lest mange av de, er vel en 25 bøker nå tror jeg...

Skrevet

Bøkene til clive cussler... Dirk Pitt er hovedpersonen hver gang. Action og krim å mysterier hele veien.

Skrevet

Svensk forfatter, Camilla Läckberg tror jeg hun heter. Kjempebra!

Skrevet

Camilla Läckberg skriver kjempebra krimbøker! Har akkurat lest 2 st og skal begynne på den 3.e. Klarer ikke å stoppe... :-)

Jeg leser også Elisabeth George og P.D James. Veldig bra krim det og.

Og Anne Holt.

Det er mye og velge på.

Lykke til og god lesning! :-)

Skrevet

Vil du ha virkelig spennende bøker anbefaler jeg alle bøkene til Harlan Coben. Der er det spenning fra første til siste side.

Men vær forsiktig, man blir helt hekta :-)

Skrevet

Stig Larsson ;) FANTASTISK!

Skrevet

Stieg Larsson har jeg lest! :) Å er helt enig: ha ALLE bøkene klare så du slipper å vente på den neste!

Jeg er bare "litt" fan av norsk og svensk krim... Har lest ALT av Anne Holt og Unni Lindell.

J.D Robb skal jeg prøve da :)

Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Åh, Camilla Läckberg høres svensk ut?! Digger svensk krim ;)

Da skal jeg prøve dem også!

Ellers, takk for alle tips!

Skrevet

Stieg Larsson her også, de bøkene er bare helt fantastiske! Har lest alle bøkene til Henning Mankell og en god del av Jo Nesbø, så hvis du er gjennom alle de anbefaler jeg virkelig Stieg Larsson!

Skrevet

Må bare nevne den ultimate krim dronningen da: Agatha Cristie!!!!

Hun skriver jo både individuelle historier og har to figurer som går igjen, Poirot og Ms. Marple.

Om noen skal bare lese en bok av Cristie så vil jeg annbefale 10 små negerbarn!! Den boken er den jeg har lest flest ganger i hele mitt liv!! :D

Skrevet

Er det kun krim du leser? mange gode der, men anbefaler også spenningsbøker om du liker det.. Som nevnt over er Clive Cussler bøkene kjempebra(samme hovedpersoner MYE action), Robert Ludlum(serier med samme personer og enkeltstående bøker), Fredrik Forsythe... Arild Rypdal(Norsk forfatter- det er serie med agenter i.. superspennende) Og kan sikkert ramse opp i evigheter..

Spenning spenning... ;o)

Skrevet

Nei, leser ikke bare krim, men det er favoritten :)

Tusen takk for tips C@milla!

Spenning funker bra det å. :D

Skrevet

Helena Von Zweigbergk er kjempebra! Hun har skrevet noen bøker med samme hovedperson. Handlingen foregår i Stockholm. Jeg synes nesten at de kan måle seg med Marklund. :-)

Skrevet

Arnaldur Indridason, islansk krim har vel gitt ut 5 bøker med etterforsker Erlendur.

Karin Fossum med etterforsker Konrad Sejer, her er det en drøss av bøker.

Skrevet

Jeg anbefaler Håkan Nessers bøker om Van Veteren på det sterkeste. Jeg har lest alle ti og klarte knapt å legge dem fra meg!!!!!!!!!!

Skrevet

Kan slenge meg på anbefalingen om å lese Camilla Läckberg, hun er kjempeflink!

Men vil du ha virkelig nervepirrende psykologiske trillere og god krim må du prøve Jeaffery Deaver. Helt umulig å legge fra seg, og totalt uforutsigbare, du tror du vet løsningen, men du tar helt feil! Amelia Sachs og Lincoln Rhyme er hovedpersonene. Flere av bøkene hans er filmatisert, bl.a Knokkelsamleren, med Denzel Washington og Angelina Jolie. Jeg er stor fan av denne forfatteren!

En annen god krimforfatter er Val McDermid, hun har også samme hovedpersoner i mange av bøkene, en "profiler" og en politidame. Men mange av disse bøkene er filmatisert, bl.a sendt som påskekrim på TV2.

Løp og kjøp :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...