Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 er det noen som vet hvor stor sjangs det er for å få et unormalt barn? Da mener jeg handicap, hjertefeil,downs osv.... Skal snart på ordiner ul , og gruer meg.... er redd noe skal være galt.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Mye større sjangs for å få et normalt barn enn for å få et handicappet ihvertfall Tror alle sitter med en viss frykt for at det skal være noe galt, jeg for min del hadde nok en syklig frykt da jeg var gravid. Hun ble helt normal Du kan be om en utvidet ul dersom det er noen medfødte feil som har forekommet flere ganger i deres slekt, eks hjertefeil o.l. Vi har hjertefeil, så jeg hadde utvidet u.l Snakk med jordmor om frykten, hjelper å sette ord på det.
mor_til_2_84 Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Jeg har ikke noe statistikker på det jeg.. Men det er jo ihvertfall en bevist sammenheng mellom mors alder og barn med downs. Mer enn det vet jeg ikke... Syns du skal prøve å slappe av og ikke bekymre deg så mye. Før eller senere får du svar, og så får man ta det derfra. De aller fleste får friske barn, heldigvis. Og foreldre til barn som er utviklingshemmet, elsker barna sine bunnløst allikevel. Alle ønsker seg så klart friske og "normale" barn, men man kan jo ikke garantere verken sånn eller slik. Men oddsen er ihvertfall positiv for at du får et friskt barn.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Takk for kjappe svar..... er bare bekymret jeg , som vanlig... blir jo gald i barnet uansett , men føler at jeg har vært gjennom så mye , er vel bare det som mangler... Jeg er 27 , så er vel ikke gammel i forhold til det med downs tror jeg... Takk Takk god natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå