Kjukka Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Jepp... jeg røykte litt. Men jeg gikk fra 15 sigaretter daglig til 2. Jeg røyka kun det jeg "måtte"...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Jeg gjorde det i første svangerskap, og gjør det nå.. Syns det er helt grusomt at jeg ikke har sluttet, men det har endel grunner som jeg ikke orker å gå inn på... Får helt fryktelig dårlig samvittighet av det, men....
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Nei, du er ikke den eneste... (Og nå signerer jeg anonym, for ellers får jeg DIB-politiet etter meg)!!!
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Jeg røyka i 4 uker fra jeg fant ut at jeg var gravid. Klarte å slutte, men det tok sin tid.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Ja, det gjorde jeg, men kuttet ned så mye som jeg klarte. Tenkte mye på det, og likte det ikke. Men hadde så mye i livet mitt da, at jeg tenkte som så; det er bedre jeg "unner" meg dette, enn å være så hyperstressa fordi jeg skal slutte midt oppi alt annet. Det er nok mange av oss, men det er jo ikke noe en skryter av. Dette er noe det er lett å lyve om.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 ... Ihvertfall her inne på DIB. Her er vi jo alle så perfekte. (My ass)!!!!! Jeg har nå ihvertfall fått to friske unger på tross av røyking.. Mener ikke av den grunn at det er greit, men jeg klarte ikke å slutte. (Med yngste fikk jeg blødninger, og jeg har en mistanke om at det kan ha noe med stress relatert til at jeg prøvde å slutte)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #9 Skrevet 12. juli 2008 Ja, desverre Angrer den dag i dag på at jeg ikke slutta før jeg gjorde (7 mnd) Men røyker ikke lengre, og det hjelper litt på samvittigheten. Det jeg har problemer med er når mødre retferdiggjør det at de røyker under svangerskapet! "Han ville nok blitt prematur uansett, det ligger i familien osv..." Man må ta ansvar for sine handlinger. Min datter har astma og allergi, til dels arvelig, men ikke sikkert hun hadde fått det om ikke jeg hadde røyka. Gjort er gjort og spist er spist, men skal aldri røyke under graviditet igjen!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #10 Skrevet 12. juli 2008 Det er klart man skal ta ansvar for sine handlinger, men man kan jo ikke pine seg for evig for sine valg heller... Tror det er veldig lett for oss røykere å komme i forsvarsposisjon når man blir konfrontert med at det ikke er bra osv. Men det er jo av den grunn at man VET det ikke er bra, og har FRYKTELIG dårlig samvittighet for at man ikke bare slutter...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #11 Skrevet 12. juli 2008 Jeg røkte da jeg ble gravid, men sluttet på dagen. Begynte å røyke igjen da barnet var 10 mnd. Idioti, jeg vet... Og jeg røkte en del også. Klarer likevel ikke i min villeste fantasi se hvordan mange klarer å rettferdiggjøre det å røyke når en har et barn i magen. Uansett hvor mye som skjer i livet, hvor stresset en er, hvor syk en er osv osv.. Det er barnet ditt for søren! Sliter med røykeslutt selv nå, men skal klare det!!!!! :-)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #12 Skrevet 13. juli 2008 Neida.. Med første røkte jeg like mye som før,mens jeg klarte og slutte med nr 2,og er ennå røykfri heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #13 Skrevet 13. juli 2008 ja, jeg gjorde det. var i en vanskelig situasjon - ingen unnskyldning, men noe av grunnen til at jeg ikke orket å stresse hverken meg eller babyen med å slutte. fikk en veldig stor gutt 1 uke før termin.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #14 Skrevet 13. juli 2008 Om gutten var stor eller ikke, betyr ingenting. Barn av røykere kan få senskader leeenge etterpå...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #15 Skrevet 13. juli 2008 Vanlig røyk og en joint i uka. Så du er ikke den eneste. Men jeg drakk ikke mye alkohol. Kun noen øl fra tid til annen.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #16 Skrevet 13. juli 2008 Ja jeg røkte, stort sett som vanelig, friske unger uten noen form for allergier eller annet, nesten aldri syke, minste hadde sin første forkjølelse 1 år gammel, gikk tidlig, pratet tidlig, god fødselsvekt, begge barna større enn sine foreldre ved fødsel, gikk over termin etc. Men jeg sier ikke det er possitivt å røyke. Bare at det neppe påvirker alle unger og alle svangerskap. Og midt oppi alt hysteriet, min generasjon er full av "røykeunger" som i dag har høy utdannelse, høy iq og god helse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå