De tre gull Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Traff på min bestevenninne i dag. Har ikke sett henne på en stund pga ferieog jobb og unger og alt som man ikke rekker. Det første hun sier til meg var at magen min ser rar ut.. "Den er jo liksom flat der med navlen. Skal den ikke være litt rundere?" Jeg er 26 + 5 i dag. Og har ganske stor mage. Hun tok meg også på magen og sa at magemusklene mine var glidd fra hverandre og at jeg vill trenge opreasjon for å ordne det etter fødsel. Jeg er tredjegangs, men dette med magemusklene har jeg aldri hørt om før.. Huff, ble litt lei meg,,, Kansje det bare er meg som er litt nærtagende for tiden??
gullpia Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Dette er det dummaste eg har høyrt. Ho høyres ikkje ut som ei skikkeleg bestevenninne. Magemusklane sklir forresten alltid frå kvarandre når ein er gravid. Dersom dei ikkje hadde gjort det hadde det ikkje vore plass til ungen, og det hadde jo vore skikkeleg krise. Dette veit ho tydelegvis ingenting om, og du kan ta det heilt med ro.
Skravlefruen med huleboer Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Hmm.. det hørtes jo helt merkelig ut. Kanksje det er hun som er nærtagen? Vet du om hun forsøker å få barn selv? Det med magemusklene skal jo være slik. De rette magemusklene deler seg etter ca 4 mnd for å gi plass til den voksende livmoren, det er derfor man ikke skal trene rette magemuskler etter dette. Operasjon for å fikse det??? Er hun kirurg hun kanskje....? Nei, huffda.. du har sikkert kjempefin mage og alt er nok som det skal.. ta en alvorsprat med veninna di.. spør henne om hun syntes du er nærtagen, eller om det var en spesiell grunn for at hun faktisk snakket ganske nedlatende til deg..
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Etter hva jeg har forstått så er magemuskelen delt i 2 hos alle nettopp for å kunne takle at magen utvider seg ved en graviditet. Min magemuskel delte seg også, men nå 1 år etter fødsel klarer jeg ikke kjenne "sprikka" Kanskje magen din er flat fordi du får et annet kjønn... Ubetydelige ting hun bemerket, men jeg forstår at det såret.... Jeg har lært meg en ting...ALDRI kommentere magen. Bare si: Du kler å være gravid, du er flott gravid...... noen vil ha liten mage (meg) andre vil ha stor mage.... Lykke til, er sikker på at du er flott akkurat slik du er!
LillyLilly Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Eh, hva er det for en venninne da!!!! Vil ikke si du er nærtagende nei!!! Hadde blitt sur mine venner hadde sagt noe sånn til meg!! Og ikke bare det, men magemusklene går fra hverandre når en er gravid, det er jo derfor en kan kjenne livmoren så godt, og det fikser seg selv etter fødselen. Helt naturlig!!! Ser ikke så mye til mine venninner jeg heller, men når jeg ser de så er de i det minste snill og grei uansett hvordan jeg ser ut!! Hva de sier seg i mellom får de bare si, så lenge de ikke sier noe til meg!! Og en ting til, alle gravide mager er forskjellige og alle er like flotte!! Bær magen med stolthet, det er tross alt neste generasjon som ligger der inne!!
De tre gull Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. juli 2008 Takk for oppløftene svar.. Trengte det akkurat i dag. Venninna mi har to barn og sier at hun er ferdig med å få barn.. så vet ikke jeg hva som stakk henne i dag.. Har prøvd å studere magen min i dag i speilet og har forsåvidt kommet fram til at den ser helt vanlig gravid ut.. bare stor.. Når dere sier dette med magemusklene så høres det jo helt selvfølgelig ut.. litt teit av meg å ikke tenke på at det er natulig at musklene sklir litt fra hverandre nå man er gravid.. Takk for støtten iallefall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå