Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Jeg må bare fortelle om noe spesielt som skjedde meg for noen mnd siden, forteller det fordi jeg leste tråden(trådene) om amming og presset om å amme som alle føler på og hvor mye pes som blir gitt når man velger/må gi mme. Jeg var ute og handlet og hadde barnet mitt på 4 mnd med meg når jeg traff på en bekjent av meg. Hun har selv et barn som nå har blitt over året. Vi begynner å snakke om barna våre, rutiner..en helt ok og koselig prat. Så plutselig sier hun: "Du, jeg har tre pakker med uåpnet MME stående..vil du ha dem? Barnet mitt trenger de ikke, så det er leit at de bare står der" Så snilt tenker jeg, men takker nei og forklarer at jeg fullammer, det går bra og jeg håper jeg kan amme barnet mitt til h*n er over året. Satser på at jeg ikke får behov for mme i det heletatt. Da begynner det. Om jeg tror mme er noe dårligere? For det er det faktisk ikke! Om jeg hadde noe imot mme siden jeg ikke ville ha det? Dessuten må man være ganske sær for å ville amme så lenge som til over året...mye bedre med flaske. Om jeg ikke vil ha kroppen min tilbake?! Ehm..jeg bare svarte en masse nei og såklart ikke og at det sies jo å fære en fordel å amme..siden jeg kan så gjør jeg det. ol. Men senere angra jeg sånn på at jeg ikke sa noe mer. Kommer alltid på bra ting å si etterpå.. Jaja, hun var vel litt sår på akkurat det da, men skjønner ikke hvorfor jeg fortjente den skyllebøtta. Kan ikke folk bare slappe av litt?!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Jo, folk kan slappe av litt og det kan du også! Kunne du ikke lagt dette innlegget inn under en av trådene du refererer til, og spart folk for enda en tråd om samme emnet?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Trodde dette forumet var om denne slags innlegg jeg. Er vel heller en del andre innlegg som ikke handler om barn i det heletatt som skulle vært droppa. Ville bare fortelle historien jeg.. Var ikke ment som kritikk til noen andre en hun det gjaldt. Syntes liksom det bare alltid er andre veien det er greit å skrive noe.. Dessuten er jeg helt avslappet..følte ikke jeg skrev det slik at jeg ble opfattet som krass eller stressa. HI
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Denne dama hørtes ganske drøy ut. Selv synes jeg det er sårt at jeg ikke kan amme, men jeg ville aldri funnet på å si noe sånt. Morsmelk er jo det beste.
mor_til_2_84 Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Jeg vil tippe at denne moren har blitt utsatt for kommentarer om hvordor hun ikke ammer... Og siden du takket nei til mme, så følte hun vel kanskje at hun måtte forsvare seg på et vis, og da kom piggene ut.. Men syns ikke du fortjente å få pes rundt det. Er enig i at vi alle bare må slappe av litt. Det viktigste er jo at barna er friske og har det bra. Om det er med pupp eller flaske er det samme for min del...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Kanskje hun tenkte det var vanlig å gi mme? Jeg må si at hadde jeg fått det til, så ville jeg ammet til langt over året. Men ungen stoppet selv ved 10 mnd, ville ikke mer. Da var mor lei seg.... Det var jo så enkelt, og plutselig måtte jeg til å tenke på å ha med drikke til ungen;) Tok ikke flaske heller, så det ble tutekopp. Men jeg har et barn som fikk flaske hele tiden, for jeg hadde ikke melk i hele tatt. Tror grunnen var KS + ammepress. For en førstegangs kan den kombinasjonen knuse de fleste intensjoner om amming. Så jeg har gjort begge deler, og mener helt ærlig at hva en velger må være opp til hver enkelt. Begge deler går jo bra, men amming er enklere og mer praktisk når en får det til:) Koke flasker er drittarbeid;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå