Rose -3. troll i 2012 Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Spør her for her får jeg raskest svar..... ;-) Har ei lita tulle på 15 mnd, som skal begynne i bhg om 1 mnd. Til denne tid trenger hun nye tøfler. De gamle har jeg vært kjempefornøyd med. Det har vært slike mye tøfler som selges på de fleste babybutikker til ca 300 kr, slike med strikk i hælen. Det som er greit med disse er at de er helt myke, som sokker og dermed former seg letter rundt foten uten å komme i veien når hun kryper og sitter på gulvet og leker. Selv kaster jeg alltid av meg skoene når jeg skal leke med ungene da jeg føler at jeg vrenger beina når jeg har sko på meg og sitter på gulvet. Men hun er tross alt bare 1 år, og selv om hun går veldig bra så er jeg usikker. Bør jeg gå for stødige sko med stiv såle, eller bør hun få mye sko som lett former seg etter foten ved lek på gulvet, men som ikke gir noe som helst støtte...
temine Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Tulla her brukte myke tøfler tom denne vinteren. Vi kjøpte elgskinnstøfler med ullfor i til vinteren (fra fødsel av og den vinteren hun ble to), de hadde hun og på når hun sov ute i vogna. Aldri kald på bena. I varmere tider har vi brukt slike tynne skinntøfler uten noe for. Nå har hun crocks, men kommer til å kjøpe noen tynne skinntøfler i tillegg over sommeren til barnehagebruk. Så får vi se hvilket behov som melder seg i vinter. Hun vil vel begynne å bestemme litt selv da tror jeg:)
nussie Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 Jeg ville ha kjøpt gode sandaler med god støtte rundt ankelen helt klart. jobbet i skobransjen+barn selv så snakker av erfaring. Tøfler til så små blir ofte for ustødige og varmt. Om du kjøper gode sandaler med skinn i dekksåle så får foten puste og samtidig mye bedre støtte.
suski22.12.08 Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 I den barnehagen min jente går i, får man tilbakemelding om at når barna går ordentlig trenger de stivere sko/tøfler enn de myke "krabbetøflene". Min jente, som nå er 2 år, har gått til fysio i et år pga mistanke om feilstilling i den ene foten (det var ikke det allikevel, hun "velger" visstnok selv å peke høyre fot bittelitt innover). Fysioteraputen hennes er veldig nøye på at hun ikke skal gå i myke sko. Enten helt barføtt (som er best men upraktisk i Norge) eller med stiv hælkappe og vridbar såle. Ville absolutt forhørt meg med fysioterapeuten på helsestasjonen eller i en god faghandel for sko før du bestemmer deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå