Gå til innhold

KAN ALLE SVARE??? PLIIIIIIIIIIIIIS???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat skrevet sang til mor og far, som vi skal synge i vårt bryllup. Etter at den var ferdig, fikk jeg et siste vers oppi hodet mitt, og klarer ikke å bestemme meg for om det er fint, eller helt upassende.

Melodien er "De nære ting"

Dessverre så har en av mamma'ne gått bort.

Det skjedde dessverre så alt for fort.

Vi håper at hun oss i dag kan se,

og ønsker så inderlig hun kunne vært med"

Nå er det altsa ikke diktingen jeg ønsker kommentar på (vet det er to dessverre etc.), men om verset i det heletatt kan være med i sangen? Ser for meg halve forsamlingen gråter, men likevel er det jo gode tårer, og jeg syns det er en fin hyllest. Jeg er og litt bekymret for hvordan sambo takler det, han kan godt tenke på henne resten av kvelden... Håper og tror ikke det, men enn hvis, om, dersom...

Og hvis dere mener det bør være med bør det stå først eller sist i sangen? Altsa først, så det blir "glemt" til sangen er ferdig, eller sist, til ettertanke?

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes det skal være sist, for da kan de som er der minnes henne etter sangen, om du skjønner?

(sånn i sine tanker)

for om du har det helt i begynnelsen så enten kan de ikke konsentrere seg videre,eller så blir det glemt...

og, jeg synes det var kjempefint....

Skrevet

Jeg synes du skulle ta det med, på begynnelsen av sangen :-)

Skrevet

Det synes jeg du kan ha med, er en del av livet og "fortjener" sin plass selv om det er trist! Noen ganger er det godt å tenke på og minnes de man savner!

Husker ikke helt melodien, men kanskje du kan skrive " det hele skjedde så alt for fort" i steden ?

Skrevet

Sist..for jeg tror ikke noen vil være i stand til å synge det verset først og så synge resten....pga gråt i halsen osv..

Fint å minnes de som har gått bort også, særlig siden det er snakk om brudgommens mor.

Skrevet

Også synes jeg det skal stå sist, så det ikke "overskygger" resten av innholdet

Skrevet

Synes så absolutt dere bør ha det med :)

Det var veldig fint!

Jeg ville nok hatt det på slutten..

Skrevet

Hvis jeg forstod deg riktig, så er dette en sang som en hyllest til dine og sambos foreldre i forbindelse med brylluppet deres?

I så fall, så syns jeg verset var fint jeg. Man kan jo ikke "glemme" at noen mangler på en sånn dag, og hadde hun vært i live hadde hun sikkert vært en naturlig del av planlegging/feiring osv. Er det din samboers mor? Kanskje lurt å spørre han om hva han syns?

Jeg for min del, hadde nok hatt behov for å nevne min egen mor om det var hun som hadde gått bort (bank i bordet). Spesielt hvis "alle de andre" foreldrene nevnes.

Skrevet

Syns du skal ha med et vers tilslutt som ikke er "trist." Verset er greit nok det, men ikke la det avslutte sangen, bryllup er jo en gldens dag, selv om det har skjedd triste ting i livet før...

Skrevet

Det er også det jeg tenker, tror det vil overskygge resten av sangen hvis det står først, men det blir så utrolig trist hvis det står sist, og lurer på hva som skjer når sangen er ferdig...

Skrevet

Ja, jeg ombestemmer meg og signerer Ugl@, mulig de kan få problemer med å synge resten :-)

Skrevet

Eg er av den oppfatning av at tankar ikkje forsvinn sjølv om ein ikkje nevner dei. Alle i bryllupet vil nok tenke på den mammaen som ikkje er der, så hadde dette vore ein problemstilling i mitt bryllup ville eg tatt det med. Eg ville hatt det mot slutten av sangen, kanskje det kan vere eit vers etter dette som oppsummerer eller eit eller anna?

Såg ein ting no; skriv du sang til dine foreldre og dette gjeld mannen din si mor? Då verkar det litt rart, men viss sangen er til alle foreldra ville eg hatt det med.

Skrevet

Ja, det er min samboers mor. Hun døde av kreft, og dette er selvfølgelig fortsatt et veldig sårt tema for han.

Jeg skal spørre han i morgen, han sover nå. Hvis alle her mente det ikke passet seg, hadde jeg bare tenkt å la være. Jeg tror faktisk han vil ha det med, men han gruer seg nok til å synge den sangen.

Skrevet

Han er ingen poet. Jeg later som jeg er det, så jeg skriver sang til våre foreldre fra oss. :)

Det er litt merkelig å skrive sang til vår mor og far, når den ene er død, og hans nye kone er der. Syns egentlig det må være med for at ikke vår takk til hans mor skal bli helt merkelig. Alle vil nok tenke på henne uansett.

Tror jeg tar det som nest siste vers. Får prøve å komme på et lurt sistevers...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...