Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei...jeg har en katt som jeg er veldig glad i. Mange spør meg hva jeg har tenkt å gjøre med katten når beibien kommer. Jeg har virkelig tenkt å beholde katten, og selvsagt passe godt på at ikke katten legger seg oppå henne i seng, vogn eller vugge, men det er vel bare å lukke dører, og ha netting på vognen osv. Hva tenker dere? Noen som har erfaring med å ha katt når dere har fått barn? Jeg er veldig innstilt på at dette skal gå veldig bra. Noen tips eller kommentarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting jeg bekymrer meg om.. Hører mange som sier de kvitter seg med katten når bebin kommer, men det er det ikke snakk om her...

Jeg tok han skikkelig i nakkeskinnet ,(og det er en gang i året det skjer:) hehe) da han hoppet oppi barne vogna som sto på barne rommet, og han går ikke inn der lenger:)

Han ble så forfjamset stakkar da jeg tok tak i han.. Men det er like greit å gi en skikkelig beskjed om det.

Klart kommer jo til å passe på, men trur nok ikke det er et problem..

La også katten få "hilse" på så den vet hva som ligger i senga/vogna, da blir de ikke like nysgjerrig...

Går nok bra, men hold et ekstra øye med;o)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har katt og var IKKE tenkt å kvitte meg med henne nei.

Får bare lære henne at senga, vuggen og babyetingene er fy å ligge på

Har av rasen sibirkatt og de har veldig godt lynne og barnevennlige. Og så kan de dresseres :)Så etter en del nei og fy så hører hun etter..

Så det skal ikke bli noe problem nei.

Skrevet

Hei:)

Det er klart du skal beholde katten din. Synes folk er ubetenksomme når da antyder at du skal kvitte deg med et dyr du er glad i.

Jeg er selv dyreelsker og har hatt både hund og katt når jeg har fått barn og det går helt fint.

Det krever bare at vi, som du skriver her, passer på at katten ikke legger seg oppå babyen , kanskje spesielt i vogna ute....

Bra du er innstilt på at dette skal gå bra, det er ikke bare å fraskrive seg ansvaret for et dyr heller..dessuyen er det fint for barn å vokse opp med dyr, da lærer de å respektere og bli glad i dyr!!

Lykke til , dette går fint:-)))

Skrevet

Bra vi er enig...Blir bar så stresset når folk forteller at de måtte kvitte seg med katten sin. Har ikke problemer med å ta han hardt, så han vet raskt hva som er lov og ikke. Jeg tror selv det skal gå bra, men jeg liker ikke at mange andre tror det blir et problem.

Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar*
Skrevet

Katter er like forskjellige som mennesker, så det er ikke lett å si hvordan din katt vil reagere.

Men jeg kan fortelle hvordan min katt reagerte:

Hun var bare vant med voksne mennesker og gjemte seg dersom det kom barn på besøk. Derfor når babyen kom, var hun veldig lite interesert i den. Ville ikke være i nærheten av noe som hadde med babyen å gjøre. Gikk på døren og ville ut dersom babyen lagde for mye lyd.

Men da barnet ble større, var hun blitt vant med baby og lot babyen ta på henne, dra litt i hale og pels og sånt. Hun freste eller klorte aldri babyen/barnet.

Da baby nr.2 kom. Viste hun igjen samme likegyldighet for den nyfødte.

Desverre døde katten av kreft da barn nr.2 var 6 måneder :(

Nå venter vi med å få ny til barna er store nok til å forstå hvordan katter skal behandles, sånn at den slipper torturen fra barn mellom 6 mnd og 2 år :)

Skrevet

Trist at pusen deres døde:( Katten min er ikke spesielt begeistret for barn. Han pleier å holde seg litt på avstand pga flere småtasser som har løpt litt etter han. Jeg satse 100 % på at det skal gå bra...så får jeg bare huske å passe godt på, og kose med han mens prinsessen sover:)

Godt å høre at det har gått bra med så mange, og at dere har samme innstilling:)

Skrevet

har to katter, en som e 8 år andre er 7 år...vi fikk en datter for 3 år sia å dem brydde seg ikke om ho...holdt seg unna henne (trur de va mer redd ho) den ene e fremdeles avholden fra ho..mens den andre godtar at ho koser litt med han. ingen av dem har prøvd å legge seg i vogna el kurven hennes. så tviler på at de vil gjøre det denna gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...