Gå til innhold

Når han ikke vil gifte seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne gifte meg, vi har vært sammen i fem år, vi har to unger, og vi har kjøpt hus sammen.

Han sier det er uviktig, vi har mye større forpliktelser sammen enn hva en ring tilfører, og vi trenger ingen prest for å fortelle oss at vi elsker hverandre. Det endreer ingenting, og lista hans om hvor unødvendigog uviktig dette er er uendelig lang. Han vil bare rett og slett ikke gifte seg med meg.

Jeg mener jo om han synest det er så uviktig og lite betydningsfylt kan han vel være med å gjøre det for min skyld, og om ikke så vil jeg gjerne vite hvorfor han ikke ønsker å gifte seg med meg.

Vi trenger ikke ha bryllup, vi trenger ikke å ha det i kirka, jeg vil bare at vi skal være gift. Det er det riktige for oss, føler jeg, og også for barna.

Men han vil ikke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om han ikke vil gifte seg i det hele tatt, så kan jo du fakta ikke gjøre noe med det. du kan ikke tvinge han inn i ekteskap. og om ekteskap er så viktig for deg, så kanskje du skulle tenke på og flytte fra han? om du blir ulykkelig av og aldri gifte deg da selvsakt. MEN det kan jo hende at han skifter mening da? på sikt altså

Skrevet

Han sier han elsker meg, og vi har det veldig fint sammen, han bare vil ikke gifte seg. Jeg forstår det ikke, og det begynner å gnage.

Skrevet

Jeg synes du har et godt poeng. Hvis det ikke er så viktig, hva er da grunnen til at han er så imot det? Dessuten sikrer man både hverandre og barna mye bedre gjennom å være gift (da tenker jeg f.eks på hvis en skulle falle fra osv - man kan fortsatt ikke sikre seg like godt gjennom avtaler som gjennom ekteskap mht arv og slikt). Dessuten.....For å si det litt flåsete, hvilken annen grunn en å la det være er det da, annet enn at det er lettere å gå sin vei..?

Skrevet

hadde jaffal sørga for å ha kontrakt med han, så du er økonomisk sikra selv om dere ikke er gift! hvis han ikke vil det heller hadde jeg blitt nervøs....fordi det er jo det som er litt av poenget med å være gift!begge har samme rettigheter(eller tar jeg feil, tenker også ang. barn)

Skrevet

joda vi harorden på det økonomiske både i forhold til samlivsbrudd og død. huset ble kjøpt etter jeg fikk avslag på mitt frieri, da jeg gikk gravid med andre mann.

vi snakket om det igjen nå før vi kjøpte hus, og han vil bare ikke gifte seg. er det noen andre som har fått hørt det samme? er dette vanlig? det er jo mange som ikke er gift, men bare samboere med barn, er det fordi de ikke vil, eller fordi de skal gifte seg siden? er det kun meg som har en samboer som ikke vil?

jeg begynner å lure på det? uff esj, gnager, blir sjalu og guffeb jo mer jeg tenker og funderer. ikke sunt dette.

Skrevet

Syntes disse svarene om å gå fra han fordi han ikke vil gifte seg er litt teite gitt. Man ødelegger ikke familien pga noe sånt

Jeg vil heller ikke gifte meg. Min mor er skilt 2 ganger, min far er skilt 1 gang, alle mine besteforeldre er skilt opptil flere ganger, har nesten ikke en tante eller onkel som er gift kun 1 gang.

Jeg er mentalt gift med min samboer. Den dagen vi bestemte at vi skulle få vårt første barn avtale vi at vi skulle være sammen resten av livet- for better or worse. Trenger ikke å gifte meg, og har av ovennevnte grunner lite til overs for hele opplegget. Jeg er 100% sikker på at han ville ha giftet seg med meg på dagen hvis jeg hadde ønsket det. Vil legge til at jeg nok hadde giftet meg med han hvis han ville det- selv om jeg ikke har lyst.

Syns det er synd at samboere ikke kan kontraktfeste gjensidig arverett enda, men håper det kommer snart. Jeg kommer nok aldri til å inngå ekteskap, og jeg respekterer din samboer da han åpenbart er av samme oppfatning.

Etter min mening bør du være sjeleglad for å ha funnet en mann som elsker deg og vil ha bare deg. Det er det eneste som betyr noe, og med unntak av dødsfall betyr ekteskap null og niks nå til dager rent praktisk. Han kan gå på dagen selv om man er gift!

Skrevet

Men man viser jo for venner og verden rundt at man har valgt hverandre for resten av livet dersom man gifter seg.

Det er jo noe annet enn å "bare" være samboer.

Hvis det ikke betyr noe for han å gifte seg, kan han ikke bare gjøre det da?

Å gå inn i et forhold med tanker som at f.eks "foreldrene mine har skilt seg, derfor skal ikke jeg gifte meg", kan jo ikke være sunt.

Da har man jo på en måte bestemt seg allerede for at forholdet ikke kommer til å holde.

Jeg ville følt meg lurt hvis min mann ikke ville ha giftet seg selv om vi hadde fått barn sammen. Så trist.

Skrevet

Vel du har jo en grunn, en kan forstå om en leggergodviljen til, og også en forståelsesful partner. Jeg har jkun en som sier at han ikke vil, han vil ikke engang snakke om det, for da kommer jeg bare til å krangle meg til å skulle gifte oss, og han har bare ikke lyst å gifte seg med meg, så det er ikke noe å diskutere. Men leve sammen resten av livet det vil han. Vel vel jeg får komme meg til sengs, og fortsette vårt liv i synd, elskerinnen som jeg er, for vi har vel ikke noen annen tittel, oss som ikke er verdig en ring.

Natti natti :-)

Skrevet

Må si meg enig med mannen din.... Hva er egentlig vitsen med å gifte seg? Selv elsker jeg samboeren min over alt på jord, men hva er vitsen med å bruke såpass mye penger på kun en dag? Et bryllup med rundt 80 gjester kommer på omtrent 100 tusen med alt... Jeg ville da heller brukt de pengene på noe annet, som å reise eller pusse opp, ny bil etc.......

Skrevet

Ikke for å ta side med noen her, altså.

Men du sier jo grunnene han har kommet med. Altså har han grunner.

Lurer på hva dine grunner for å gifte deg er? Har du prøvd å forklare han hvorfor du har så lyst å gifte deg?

Skrevet

Når han ikke vil gifte seg sier det mye om han, sier at han er umoden, redd for å binde seg og forplikte seg. Redd redd redd..med andre ord, en chicken shit.

Når han ikke vil gifte seg, screw him and get on with your life.

Skrevet

HI sa jo at alt hun ville var å ha det "på papir". At hun ikke trengte festn eller noe sånt.

Kan være mannen din ikke har troen på giftemål. E mange som blir skilt nu for tiden så ligg ikke så mye i være sammen resten av livet for alle. Nån som trur det kan ødelegge alt og e væll for nån det gjør det. Sir ikke at det ville skjedd med dere, men kan godt være en grunn for at nån ikke vill gifte seg.

E vill nok gifte meg en gang men ikke før sambo spør. Trur vi skal ta det i Vegas. En gang vi drar dit. Hadde vært litt spesiellt:)

Hadde ikke gjort det viss ikke han ville.

Skrevet

Men hvorfor ha det på papir? Venner og familie, og ikke minst de selv, bør jo vite at de elsker hverandre, uten at de trenger å ha et papir på det.

Jeg er selv gift, og hadde flere argumenter for å gifte meg. Så har ingen problemer med å se hvorfor man skal gifte seg. Bare lurer på hva som er grunnen til at HI ønsker det. Hvorfor ha det på papiret?

Skrevet

Jeg ville ikke gifte meg, men gjorde det likevel fordi mannen min hadde veldig lyst. betingelsen fra min side var at vi ikke hadde bryllup og at jeg ikke tok hans navn.

Jeg får egentlig helt fnatt av alt som lukter småborgerskap, men valgte å si ja som en gave til mannen min.

Skrevet

Tragisk, for da vil det jo ikke ende opp i skillsmisse! Og spesielt om du får fnatt av det, sier litt om din iq. Jeg vil ikke gifte meg men gjør det fordi mannen min vil det. Ja for å være i et samboerskap likner ikke på det å være i et ekteskap.

Skrevet

Å? Så graden av avstandstagen mot de etablerte institusjonene i samfunnet er en indikator på vedkommendes intelligens?

Ja, nå har jeg hørt det også..

Skrevet

Så fint at du har hørt det også nå, Det er godt du lærer noe hver dag.

Skrevet

Jeg har tydeligvis fornærmet deg ved en eller annen anledning, men jeg håper du snart evner å legge dette bak deg.

Skrevet

Hvorfor skal dere absolutt ha det på papiret at dere elsker hverandre?

Skrevet

Skjer ikke, dette vil jeg aldri kunne legge bak meg noen sinne. Jeg tar alt innpå meg her inne, alt er personlig for meg. Alt tar jeg med et tungt hjerte, fordi så seriøst tar jeg det folk skriver innpå et så seriøst forum som anonym forumet, og en så seriøs nettside som BIm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...