Gå til innhold

Hvorfor sykler folk på veien.....???????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er en flott gang- og sykkelsti rett ved siden av veien?? Faen det irriterer meg..... i dag:)

Noen gode grunner?? Bortsett fra at 99,9% av dem er menn......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha, er nok hovedsaklig fordi de er machomenn ;-)

Ufattelig irriterende og ganske trafikkfarlig!

Skrevet

Bort til her hvor jeg bor er det en splitter ny og breeeed, ja kanskje norges finestes gangvei.....alikevel sykler alle på den smale, dårlige og sprekkete kjøreveien.

Blir like irritert hver gang.

Skrevet

hehehehe i dag var jeg jo pisse sur i utg.pkt så jeg var på nippet til å rulle ned vinduet og spørre faktisk...... hehehe blir flau bare av å tenke tanken nå:)

Skrevet

Joda, skjønner irritasjonen, for det heter jo gang og sykkelsti... Men det fins faktisk noen som blir irriterte på at folk sykler på gangveien også.... :)

Skrevet

Du er ikke aleine om å irritere deg! Jeg har derimot sett mange damer også. Hva er poenget liksom??? Og maaaaange sykler gjerne MIDT i veien eller sånn halvveis utpå sida så man må snegle seg fram bak dem...herregud! Har også opplevd dette med buss! Det synes jeg faktisk er utrolig frekt! Sinke så mange mennesker når de kunne ha syklet oppå fortauet...grr ;o)

Skrevet

Faktisk så blir syklende regnet som kjørende, og skal egentlig holde seg på veien. Jeg aner ikke hvorfor; det er jo livsfarlig å sykle på veien, spesielt siden alle kjørende irriterer seg over de syklende, og ikke tar særlig mye hensyn!

Men egentlig er altså kjørende pent nødt til å dele veien med syklistene.

Skrevet

Fordi de har en ønske om å bli påkjørt...! hehe.. neida.. disse fartssyklistene (som jeg kaller det) er vel farligere på en gangvei enn på en bilvei?!

Skrevet

intensity, bor du her hvor jeg bor... he he... veien her vi bor er så dårlig at fjellveiene er MYE bedre.,.. dette er og en riksvei med mye trafikk... veiene er så hølete at det er helt jævlig.... men svart og fin gangvei... det har vi.... rett før jeg begynner å kjøre der... så sparer jeg bilen litt.

Skrevet

Oi, leste ikke at du presiserte at dette foregikk på en gang- og sykkelsti. Der er det jo selvsagt lov til å sykle! Mente vanlig fortau jeg.

Skrevet

Det som irriterer meg er folk som sykler i full fart ned Karl Johan når det er fult av folk der! Dattera til ei venninne ble nesten sykla ned for noen uker siden... Hun stod bak vogna og skulle bare gå frem vedsiden av vogna og dermed kom det ei dame syklende tett oppi vogna og ga den lille jenta en kraftig dult! Hva med å bruke øynene litt!? Har ikke tall på hvor mange nestenulykker jeg har hatt med syklister som IKKE har overholdt trafikkreglene!

Grrrrrr!

Skrevet

Joda Laffen akkurat det sa jeg til mannen. Måtte jo klage min nød til en som sykler hver dag så kanskje han tar et hint. Temporittere skjønner jeg sykler på veien, men de sykler jo nesten like fort som jeg kjører i 40 sonen. Søndagsturrister derimot..... nei det var ikke en forgjenger så langt øyet kunne se og jeg synes det er en stoooooor forskjell på gang- og sykkelsti kontra fortauene i Oslo sentrum.

Skrevet

ja, de banner jeg opp og ned også...fy,de er så irriterende, gidder nesten ikke legge meg ut forbi de engang...sneier de med andre ord...hehe...neida, ikke så ille men, en dag har jeg lyst til å åpne døra i fart,om jeg er passasjer..

Skrevet

Det som irriterer meg voldsomt er, kan ikke syklistene bestemme seg for om de skal sykle i veien (regnes som biler) eller på fortauet (regnes som fotgjenger). Neida, de bytter om som det passer dem! Sykler de i veien og det blir rødt lys, sykler de bare opp fortauet og blir "fotgjengere". Og hvis en syklist først stopper på rødt lys, som bilistene, så har de en lei tendens til å stoppe midt i fotgjengerfeltet!

F*** de er så frekke! De er direkte livsfarlige! Sykler du i veien, gjør du det hele tiden og følger reglene for bilister (stoppe på rødt, vikeplikt mm) eller så sykler du på fortauet og følger da reglene for fotgjengere!

Arg...

Skrevet

Jeg bor i Bergen iallfall.

Og gangveien her er seriøst så bred at vi kunne ha kjørt på den, he he.

Skrevet

Hehehehe syklister er en kategori for seg selv bokstavelig talt;) Her jeg bor er det mest irriterende når de faktisk ikke benytter sykkelfeltet i veien, men heller sykler på fortauet og i tillegg plinger som besatte for å få fotgjengerne til å trekke seg inn til siden på fortauet... - de er jo faktisk kjørende, ikke gående, av samme grunn skal de gå av sykkelen når de skal over fotgjengerfeltet. En ting er små barn som sykler på fortauet, noe annet er speedmonsterene som sykler rett fram samme hva de støter på!

Men er helt med på irritasjonen når det er snakk om en fin og bred gang og sykkelsti som ikke benyttes fordi de heller vil sinke trafikken;)

Skrevet

Ta dem med døra;0)

Syntes det er fryktelig irriterende når de svinger ut rett forran bilen også jeg, og gir tegn med hånda samtidig som de svinger ut.

Tror de det er en pute jeg kjører rundt i eller? De svinger forran en bil, med fart, det er FARLIG!!! Argh, og hvis man er så uheldig og kjører på den dumme syklisten så får vel bilføreren skylden?

Skrevet

Okay, så det var søndagstursyklister altså.. Ja de kan du bare ta med døra ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...