Mamma2OO5 Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 hvordan er temp der i begynnelsen/midten sept? Hvordan er det å ha med 3åring og en på 6 mnd? Hva gjør man der? (utenom å være på stranda selvfølgelig) Må si at jeg er litt spent på å dra med 2 unger til syden..har aldri reist med 1 engang. Ser for meg komplett kaos og hyl og skrik...hehe
mpb♥ Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Jeg var der i desember, da lå det mellom 18 - 21 grader ca. Det var mens jeg var gravid, så har ingen erfaring med å ha med barn til syden.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Har en venninne som er der akkurat nå, faktisk. Men hun har ikke barn da, så hvorfor jeg svarer her må jo gudene vite! ;oD
Mamma2OO5 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2008 ;o) nei si det hehe. noen i dag da?
ehtaner84 Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 jeg har vært der, uten barn, men stesøstra mi drar 1 gang i året alene med sine 3 barn. litt nærmere marbella. i fuengirola skjer det mye hvis jeg husker riktig. jeg tror det er gatemarked hver tirsdag. masse billig dritt:) også er det et badeland der, og go'kart bane. vi hadde det veldig gøy der som barn. (er der ofte egentlig, har leilighet i marbella)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Jeg bor her! temperaturen i august og beg. av sept er VARM... he he.. sikkert over 33grader kan du regne med.. mer mot sept/okt og da dropper temperaturen mot mer deilig varme i midten av 20gradene og heten slipper taket det er en zoo her i byen som er veldig kjekk for små barn da den ikke er så enorm. men det er jo varmt å trakke rundt der da, men den har kveldsåpent. ellers så er det som sagt stranden og badeland. Shopping på markedet på tirsdager og lørdager, shopping sentre som el corte ingles og miramar. leier du bil eller tar en taxi (uten barnebilseter..) mot marbella er jo gamlebyen i marbella veldig koselig. Malaga by er verdt en ekstra sightseeing tur også. Fine gamle borger og kirker og deilig uteliv (både dagtid og kveld og natt fin strand har malaga også. Ellers er benalmadena en typisk syden-by med strandpromenade og havneområde med shopping der er også en taubane opp til sierra mijas hvor utsikten er fantastisk og det er sikkert spennende for en 3 åring. Ellers så kan dere ta turen opp til Mijas Pueblo og ri på esler og handle og spise is og kose dere i denne lille hvitvvaskete landsbyen (hvor forøvrig mine svigerforeldre bor.. Dersom dere bor i ferieleilighet eller hus så er det mange hoteller som lar besøkende bruke bassengfasilitetene. det er masse å gjøre på men det er ikke noe stressende sted syns jeg. trafikken er ikke så gale og folk er vennlige og imøtekomne. Men maten på strandkafeene på strandpromenaden er veldig preget av alle engelskmennene, maten er ikke særlig god, og du kan være veldig uheldig. Sats på "spanske" cafeer og steder hvor du ser lokale spiser og drikker. Selv om menyen er vanskelig og kan være forvirrende mht. porsjonstørrelser og pris, så vil jeg anbefale det. Maten er som regel mye bedre og du risikerer ikke helsen Uff ikke mening å skremme, men det er mye ekkelt åfå servert, de engelske er dyre også.. Kanskje dere vil stoppe innom Arriba Estates på stranddpromenaden og si hei? der jobber jeg, eller er hvertfall innom hverdag med småbarna mine. Det går så bra skal du se! 3 åringen vil syns det er spennende og skjønne at hun/han må være flink og stor og hjelpe mamma, og han lille er happy med mat og bleieskift:) Lykke til og kos dere i solen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå