Gå til innhold

Ang blokkleilighet, sigaretter og vaner som går ut over andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg er en anelse sjokkert over hvor mange som mener at malingus burde røyke inne, hvor ungen hennes bor, for å skåne naboens sarte nese..

Trodde den vanlige dib-standarden var at barna var hellige uansett? Selv barn som ikke er ens egne burde ikke utsettes for f.eks sigarettrøyk?

Jeg bor selv i blokk, og røyker på balkongen. Å påstå at røykere ikke merker noe til røyklukt er reint pisspreik. Naboen under meg røyker mye inne, røyken siver inn gjennom luftekanalene og ventilene inn til leiligheten vår. Til tider stinker det voldsomt inne hos oss, noe som er ekstra surt siden jeg aldri røyker inne selv. Gudene skal vite at jeg virkelig hadde sett at hun kunne gjort det samme som meg, gått ut og røykt. Da hadde vi i det minste hatt litt kontroll på hvor mye røyk vi får inn i boligen vår.

Men å klage så skrekkelig mye over dette ser jeg på som meningsløst, siden jeg selv har valgt en slik bosituasjon som vi befinner oss i.

At man har all rett i verden til å bli irritert og sur pga naboers uvaner er én ting, men å forvente at ens naboer (som det kan virke som det er en del som mener) skal innrette seg etter en selv er dønn urealistisk og strengt tatt fryktelig urimlig å forvente. Har man så lite å gå på at andre menneskers (normale) vaner og uvaner forringer ens livskvalitet, så bør man flytte ut på landet i en enebolig hvor man er skjermet for andre mennesker.

Jeg irriterer meg over mye når det kommer til andres uvaner, som påvirker min helse. Bilkjøring inne i sentrumskjernen er kanskje noe av det som plager meg mest, og det forurenser langt mer enn naboens sigarettrøyking. Men til slutt handler det om å veie for og imot ens bosituasjon, og veier det tyngst å bo tett på andre, så må man nesten akseptere hva det innebærer.

Og jeg syns det er fullstendig hårreisende at røykerene er blitt fullstendig aksepterte mobbeofre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig bra skrevet KaMa.

Var akkurat dette jeg ville fram til selv, i innlegget mitt. Ja, det virker jaggu meg som at det er blitt fullstendig akseptert å mobbe, snakke stygt om og tråkke på røykere. Det er visst noe av det verste du kan gjøre, og alle som ønsker det har rett til å kommentere og legge seg opp i røykinga di! Røykerne skal alltid ta hensyn til ikke-røykere, mens de har all rett på sin side. Rart syns jeg...

Skrevet

Klapp klapp =)

Trodde når jeg leste overskriften at jeg skulle inn og sure meg litt og si at du burde vudere om det var muligheter for deg å endre bosituasjonen din om det plaget deg mye og syns det var fælt at andre ikke tok hensyn til deg.

Skrevet

Det er harry å røyke og rett og slett uansvarlig nå som matkrisa er så stor som den er og blir bare værre for hver dag som går. Om dere alle hadde sluttet å røyke hadde vi kunnet plante mat i stede for røyk.

Skrevet

Ditt nek. Det hadde også vært en idé at alle sluttet å drikke alkohol basert på korn. Da hadde vi frigjort mye mat da.

Skrevet

NEK?

På grunn av at jeg heller vil at verdens befolkning skal få mat enn at du skal røyke og drikke?

Skrevet

Haha.. Du syns ikke du forenkler bittelittegrann nå?

Og her inne er absolutt alt harry, avhengig av hvem som uttaler seg, så det var ikke akkurat det verste du kunne kalt meg..

Men jeg vil alltid foretrekke å være harry fremfor enfoldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...