Gå til innhold

Tror dere noe "skjer" med kontantstøtten til neste år da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff håper den fortsatt blir.. Skal være hjemme til ungen er 2 år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja tror den forsvinner.

Skrevet

Åneeei.Men NOE må man få istede vel?

Skrevet

nehei. Ikke om kristin bestemmer.

Skrevet

avskaff regjeringa!

Skrevet

Jeg tror også at den forsvinner - eller at det blir krav om at man faktisk må være hjemme med ungen for å få den (ikke slik som nå, at mange bruker den til å betale svart dagmamma med).

Skrevet

Ja,men den er jeg faktisk enig i Piano..syns mange bruker kontantstøtten "feil"..

Skrevet

Håper den forsvinner hvis ikke det kommer visse retningslinjer. At mor/far må være hjemme selv, og ikke bruke svart dagmamma...

Skrevet

Jaaa,men man kan da vel være hjemme selv med EGNE barn syns JEG da...

Derfor jeg håper den fortsetter..

Skrevet

Ja, det er jeg enig med. Har selv mottatt kontantstøtte i ca 9 mnd etter utløpt permisjon med begge mine.

Skrevet

Hvorfor skal egentlig staten betale folk for ikke å jobbe??

Mens jeg som jobber, må betale for barnehage og skatte av mine inntekter.

Når vi ser på den økte forsørgerbyrden, så synes jeg det er statens jobb å stimulere til arbeid, ikke omvendt.

Dessuten burde alle ta en titt på den nye pensjons reformen, 3 år hjemme med hvert barn kan gjøre utslag på pensjonen.

Skrevet

Jeg for min del er så enkel at jeg tenkte ikke på det store samfunnsaspektet ;-)

Jeg ville ikke sende guttene i bhg så tidlig, og tok dermed ulønnet permisjon. Hadde gjort det samme selv om det ikke var kontantstøtte også da. Klarer oss på sparepenger og 1 lønn.

Skrevet

Jamen det er jo akkurat det som er poenget.DU har sjangs å være hjemme med barnet ditt da.Er ikke det viktigere enn karriere??Må da være supert å kunne få dele denne tiden med ditt eget barn.Ikke sende 1 åringen i barnehagen 9tx5 dager i uken.Da kan nman heller la være å få barn!! (ja vet det er litt på spissen)

"Hvorfor skal egentlig staten betale folk for ikke å jobbe"

Staten betaler jo de "arbeidsløse" massevis av tusener...Dessverre vet jeg utrolig mange som utnytter denne situasjonen og "bare" går hjemme...

Har man barn så har man ivertfall en 100% stilling i hjemmet.

"utslag på pensjonen" Penger,penger,penger!

BARNA KOMMER FØRST.Ikke karriere og fancye biler,hus ol.

JAAA jeg irriterer meg MEGET over dette!!!

Skrevet

Mulig dette kommer som en overraskelse på deg, men den kontantstøtten kommer fra folk som faktisk BETALER inn skatt, slike som meg som har ungene i barnehagen. Slike som du ,så konstruktivt, mener burde la være å få barn.

Så lettvint for deg da, å kritisere folk som arbeider og skatter av sine inntekter til fordel for felleskapet, og så sitte med åpne hender når det kommer til det å motta velferdsgoder som er SKATTEFINANSIERT.

Dessuten må man jo lure på om disse 3000 kr (eller deromkring) virkelig er avgjørende, dersom det er barnets beste som angivelig er det som veier tyngst.

Forresten må du ha utrolig liten samfunnsforståelse, dersom du tror at de som har ungene i barnehagen etter endt permisjon, har de der for å finansiere fancy biler og hus, evt. pleie sin karriere. Kan overraske deg med at flesteparten er helt alminnelig mennesker, med alminnelige boliger, biler og jobber.

Skrevet

Barnehage er vel strengt tatt en velferdsgode det også.. Koster da langt mer å ha et barn i barnehagen enn de skarve tusenlappene man betaler hver måned,

Og jeg har betalt skatt i maaaaaaaaaaange år og bidratt med mitt, så da kan jeg vel få igjen litt når jeg "trenger" det og ønsker å være mer sammen med barnet mitt. Dessuten er det billigere for samfunnet at jeg ikke har barnet mitt i barnehage enn om jeg mottar kontantstøtte..

Dessuten så betyr det vel ikke nødvendigvis at man ikke jobber og ikke betaler skatt selv om man mottar ks. Jeg både jobber litt og betaler skatt selv om jeg er hjemmeværende med barnet mitt på dagen. Så da må det vel være lov å motta velferdsgoder når jeg er med på å betale for dem og har gjordt det i mange år. Mannen min jobber forøvrig fulltid og betaler skatt og siden kontantstøtten ikke bare er min, men våres, så kan man vel si at vi i grunn bidrar ganske så godt.

Skrevet

Ikke glem at det er valgår neste år da damer.... Og kutte noe så drastisk som kontantstøtten ville vært å tråkket skikkelig i salaten.

Det jeg tror er at de sakte men sikkert reduserer den, og vips så er den borte....

Jeg mener nå da at hele kontantstøtten er noe tull!

Og ja, jeg kommer likevel til å være dobbeltmoralist så det holder og søke om det om vi ikke får bhg-plass til pode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...