Gå til innhold

Dere som har opplevd totalruptur....(samme som BiM)

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og gjerne har født barn etter dette. Hvordan gikk det?

Og dere som ikke har født barn etter det, hva tenker dere om neste fødsel?

Er gravid igjen nå, og hadde totalrutur grad 4 forrige gang, lurer på om det er stor/økt risiko for at det skjer igjen.. (mtp arrvev??))????

Tuuuusen hjertelig takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke erfaring selv med ruptur, men svarer siden min mor fikk 4grads ruptur da hun fødte meg. 3 1/2år senere fødte hun min bror og hadde kun 4sting (de klipte litt da). Nr 3 og 4 så sydden hun kun 1-2 pyntesting.

Hun grudde seg fælt før hun skulle føde min bror...men i 82 var det uaktuellt å få velge KS selv...så hun måtte føde...

Vil tro at du kansje vil kunne få velge litt hva du selv vil. Det spørs jo hvordan arrvevet er også.

Skrevet

Jeg valgte KS ved fødsel nr 2 pga av totalruptur ved føsdel nr 1.

Ikke egentlig fordi det er noen grunn til at det skulle skje igjen (de sier jo at det er liten sjanse for det), men fordi jeg opplevde så utrolig mye tull etter fødselen. Utrolig dårlige rutiner og mye rot på sykehuset, som førte til at den første tiden ble tung. Dette var rutinesvikter som kom frem da det skjedde noe uforutsett med fødselen min.

Hadde et helt ukomplisert KS, og var i MYE bdre form etter det, enn jeg va ri etter vaginale fødselen med Tot.ruptur.

Skrevet

Takk for svar.. gjerne flere??? ;-)

Tenker å bli henvist til en gynekolog som kan sjekke om jeg er kandidat for KS.. ønsker veldig å kunne føde vaginalt, så håper jeg ser "bra" ut ;-)

Skrevet

Svarer deg her og jeg;

Jeg hadde ruptur grad 3B sist, og er nå gravid med nummer to. Tok opp dette med rupturen hos jordmore på UL, og hun sa det var sjeldent man revnet så mye med nummer to, men hun skrev det opp i journalen min slik at de kan vøre ekstra obs på det under fødselen.

Det fins jo endel ting de kan gjøre for å hindre såpass mye revning, oljer, finskegrepet, varme kluter etc. Grunnen til at jegr evnet så mye med nummer en var en kjapp fødsel (3 1/2 time), som endte med vakuum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...