Gå til innhold

Hvis babyen ikke vil ha pupp lenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

What to do?

Han er snart 8 mnd. Spiser grøt til formiddagsmat, brød neste måltid, middagsglass og fruktmos til middag og grøt til kvelds.

Jeg har pleid å amme ved siden av, men nå virker det som han begynner å bli litt lei, og han virker også mett etter den andre maten.

Er det greit å bare gi vann til maten da, fra kopp, eller må vi prøve å erstatte næringen fra morsmelken på en eller annen slags måte?

Mme vil han heller ikke ha mye av, virker som om det er nok med noen slurker melk uansett hva.

Hva er vanlig å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går jo ikke an å tvinge dem, så man må vel bare tilby pupp/mme og se om de vil ha. Det er mme i grøten også, så litt får han jo i seg der. Jenta mi ble mindre interessert i pupp da vi begynte med fast føde og i 7-8 mnd alderen var hun nesten umulig å amme på dagtid. Jeg merket at hvis jeg fortet meg å legge henne til brystet med en gang hun våknet fra sovestundene sine så gikk det ganske greit. Fikk liksom ammet henne litt mens hun var trøtt og slapp. Nå er hun 9,5 mnd og i det siste har det plutselig blitt mye lettere å amme henne igjen, hun er flinkere til å stenge lyder ute og konsentrere seg om puppen igjen.

Skrevet

Ja, det er det med konsentrasjonen. Før kunne jeg amme ham overalt, men i det siste har jeg blitt nødt å legge meg inn på sengen med ham for at han ikke skal konsentrere seg om alt annet:)

Jeg er ganske avslappet i forhold til amming egentlig, og det gjør ikke meg så mye om det snart er over, men jeg vil amme til han ikke vil ha mer da.

Det jeg tenker på er om jeg må erstatte melken med noe annet?

Det er på dagtid det gjelder her også, om morgenen drikker han som en gud, er jo så sulten etter natten da:)

Skrevet

hei! er i samme situasjon selv... jeg gir mme på flaske mellom måltidene.. nå spiser ikke hun like mye som din, men de får jo litt væske i seg og med mme...

Skrevet

hei

Min ville heller ikke ha mer pupp da hun var 9 mnd. Men ho likte vann. Jeg fikk beskjed av HS og lege at det er helt greit med vann så lenge de får grøt og annen næringsrik mat. Men de sier forskjellig på helsestasjoner rundtom i landet .Noen sier man MÅÅ få i de MME så lenge når de ikke vil ha pupp. . Man kan jo bli stressa av mindre...Men om ungen ser sunn og frisk ut og er kvikk og opplagt var det ingen fare.Gi vann til maten,sa de til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...