mamman-til-madeleine Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Det tror jeg er litt forskjellig fra kirke til kirke. Vet at noen tar en symbolsk sum for vielsen, men i hovedsak tror jeg det er gratis de aller fleste steder.
Astrid21 Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Vi må betale 2500,- for kirken og 1700,- til leie av presten..Hehe..Men det er fordi vi ikke gifter oss der vi bor..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Dersom dere ikke er medlem av den norske kirke må dere betale.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 siden vi ikke brukte den lokale (fæle) kirken vår, måtte vi betale 3500 for å gifte oss i byen.... usj :-(
Pappalille Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Om dere gifter dere i den kirken dere "hører til" skal dere ikke måtte betale noe for vielsen. Dersom dere velger å gifte dere på det stedet en av dere kommer fra og foreldre fremdeles bor der, skal det koste mindre enn om dere hadde valgt en kirke et sted dere ikke har noen "tilknytning". Jeg giftet meg i Lillestrøm, men hørte hjemme på Kampen i Oslo, mine foreldre bodde på Nøtterøy, og hans i Mo i Rana. Jeg har familie i Lillestrøm, men ikke "nær" nok, så jeg betalte full pris for vielsen her. Tror det var i overkant av 3000 kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå