Gå til innhold

Svar helt ærlig. Hva synes dere om navnet Sienna ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av en på BiM som skal kalle sin jente det.

Jeg synes navnet er kjempe vakkert, men moren min holdt på å le seg i hjel. Hun mente at da kunne jeg like godt kalt henne Paris liksom.

Noen har sagt at det er for utenlandsk, at hun vil få problemer når hun skal søke jobb.

Trenger deres ærlige mening. Greit å høre hva andre mener også : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefint navn :) Datteren min har et lignende navn , først lo folk av navnet men nå synes alle det er bare utrolig fint.. drit i hva folk mener..

Skrevet

Fint på engelsk/amerikansk, men ikke fint på norsk. Begynner ikke å le av navnet, men synes det er harry. Støtter argumentet om å velge det man selv liker, men dette er min mening da;)

Skrevet

Det sto nest øverst på vår liste :0)

Synes det er greit i dag at man har et mer " internationalt " navn,

siden verden er blitt ganske liten, og man er mye utenlands.

Jeg digger navnet!

Skrevet

Nydelig, sto på våres liste=)

Har en eng. talende familie jeg da, så er litt viktig at navnet fungerer på flere språk=)

Skrevet

En smule white-trash på norske barn. Det lyser unge foreldre uten-/lav utdanning lang vei. I samme gate som Vanessa, Isabell og Celine.

Skrevet

Nå er ikke vi unge foreldre og ei heller har vi lav utdannelse, så..........

HI

Skrevet

Synest det er fint :) Men hørest litt utenlandsk ut...

White trash ? Vet om ei lita jente som heter isabell og mammaen hennes studerer på BI og pappaen er ingeniør ;)

Skrevet

Sienna er et internationalt navn kanskje, men som ikke fungerer på norsk. Det finnes mange fine navn som er internationale, som ikke er så harry. Sienna blir i samme gate som Jessica, Jennifer, Steffani, Savannah osv. Synes alle skal få velge navnet til sitt barn, men det er barnet som skal bære navnet og foreldrene bør være litt oppmerksomme på navn som får mange negative reaksjoner. Tror Sienna er et elsk eller hat navn....men, for all del. Jeg kan ta grundig feil.

Skrevet

Fint på engelsk, men ikke på norsk. Er litt harry i mine ører. Sorry.

Skrevet

Vår lille prinsesse skal hete det :-)

Skrevet

Sienna og Savannah er navn som ikke fungerer på norsk.

Skrevet

Synes det blir som fornavnet til en mann med etternavnet Bellafonte, eller etternavnet til en mann med fornavn Dynamitt....

Skrevet

Fint navn, men ville valgt et "norsk" navn på ei norsk jente om dere ikke har aner i utlandet.

Skrevet

Det er et av de nydligste navnene som finnes, hilsen mammaen til Sienna Sophie :)

Skrevet

Hvorfor fungerer ikke Sienna på norsk? Det uttales jo nøyaktig som det skrivst..

Vi er ikke unge vi heller, ei heller lav utdannelse.

Skrevet

Syntes et er søtt og pent, men det gir meg lite. Liker navn som det er litt trøkk i jeg da..

Skrevet

Jeg har ikke sagt et ord om alder eller utdannelse. Men hvis du tror sienna uttales helt likt på norsk og engelsk, da er du ikke god i engelsk :-)

Trine, Aslaug, Gunnar. Randi osv osv er navn som ikke fungerer på engelsk.

Altså: noen navn er fine på originalspråket, de er ikke fine nåpr andre språk skal uttale dem.

Skrevet

Nei, det om utdannelse var til anonym over der.

Vil du forklare meg akkurat hvor problemet i i uttalen av Sienna ligger for en Norsktalende? Jeg uttaler det ihvertfall rimelig likt den engelske uttalen. Den eneste forskjellen må være at jeg utaler det med /a/ i stedet for den engelske schwaaen

Det er ikke et engelsk navn btw. Men kommer av den Italienske byen Siena.

Og, jo, jeg er forholdsvis god i engelsk.

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint, både når man leser og hører det.. Vi vurderte det en periode selv, men er så skeptisk til å bruke det i Norge. Om det blir litt "trashy" alla Cassandra, jessica osv. Så vi valgte det bort. har jo bare med assosiasjoner å gjøre egentlig. men synes det er et fint navn!

Skrevet

Jasså, hehe! Er 30/40 med master og lederjobb ;-)

Skrevet

Veldig intetsigende og anonymt! Kjedelig spør du meg!

Og ja, da kan du likegjerne kalle ungen din Paris... Eller hva med Oslo?

Skrevet

Jeg synes Sienna er fint. Vurderte det selv. Nå vet ikke jeg om jeg får gutt eller jente enda. Men det er bestemt at navnet skal begynne på S, og at det skal fungere både på norsk og engelsk. Sienna stod høyt på lista, men har nå lagt min elsk på et annet navn.. :)

Skrevet

Det er et utrolig pent navn og jeg synes IKKe det er i samme "gate" som paris!

For meg symboliserer navnet Sienna et sterkt og selvstendigt individ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...