Gå til innhold

i fare for å virke hysterisk...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer på om noen her vet om det kan være skadelig for fosteret hvis mor får kraftig strøm? har ikke hørt om noe sånt før.

er gravid i uke18, og igår fikk jeg relativt kraftig strøm fra et gjerde beregnet på dyr, pleier ikke å være så sterk strøm i denne type gjerder. men jeg fikk en real trøkk, og ble kastet bakover. men vet ikke hvor kraftig strømmen var.

noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan aldri tenke meg at det er farlig, har vært borti stømgjerde jeg og, nå mens jeg er gravid. Det pleier jo ikke å være noe alvorlige strømmengder, er jo egentlig ikke vondt heller, en støkker jo bare kraftig.. Fosteret våknet vel til iallefall;)

Skrevet

Strømgjerder kan vere ganske kraftig straum i (dette veit eg av erfaring:P). Straum kan nok vere farleg i stor dose, sidan det er det for alle mennesker og dyr (forstyrrar hjertet og diverse). Men trur ikkje at støtet du fikk var noko farleg (muleg det er andre reglar om ungen har påvist hjertefeil eller noko?).

Viss du har begynt å kjenne fosterbevegelsar av og til, så kan du jo skjekke om du fortsatt kjenner liv av og til. (sjølv om dei små som regel ligg musestille når vi virkeleg VIL kjenne liv).

Det har nok gått heilt fint skal du sjå!:)

Evt. kan du spørre på neste kontroll, reknar med at det er snart, sidan du er rundt ordinær-ul tid.

Skrevet

Jeg er elektriker og hadde et lite uhell på jobb rundt uke 16, da fikk jeg litt støt. Jeg spurte legen om dette kunne være farlig for babyen, men han beroliget med at det var det ikke.

Så det går helt sikkert bra med deg også:-)

Skrevet

Jeg ville ha kontaktet lege i og med at støtet var så kraftig at du ble kastet bakover. I tillegg bør du gi beskjed til bonden, for dette er hverken nødvendig eller lovlig.

Skrevet

tusen takk for bra svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...