Gå til innhold

Sykdom tidlig i svg.skap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen vet hvordan det er med håvne mandler, og feber tidlig i svg.skapet. Jeg er 10 uker om noen dager og har skikkelig hovne mandler og litt feber. Har hørt at barnet kan dø av at temperaturen stiger i kroppen.. ? Noen som har hørt det samme?

Eg veldig bekymret og trenger fort svar. Skal til jordmor på torsdag, men klarer ikke å vente med spm.ene...

Og hvordan er det med penicilin?? Noen som vet om det skader??

Takk for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet dør nok ikke av litt feber.

jeg var syk da jeg var i uke 4.

40 i feber og skikkelig dårlig, ringte legevakten for å høre hva jeg skulle gjøre, de sa at hvis jeg hadde behov for det, kunne jeg ta paracette for å dempe feberen. De var mer bekymret for hvorfor jeg hadde feber, om det var noe spes.

Jeg gikk rundt med feber i 3 dager og ble dårligere og dårligere fordi jeg ikke fikk i meg mat eller drikke.

dro til slutt på legevakten og ble lagt inn på sykehus for oppvæsking.

Fikk paracette og intravenøs behandling, hadde ikke noen infeksjon i kroppen så slapp å få antibiotika, men de sa at det finnes antibiotika som gravide kunne få. Jeg ble behandlet med kvalmestillende for å holde på maten når jeg endelig kunne spise litt igjen.

Hvis du er bekymret vil jeg anbefale deg å ringe legevakten eller føden og spørre dem hva du kan gjøre.

Lykke til og god bedring

Skrevet

Tusen takk for beroligende tilbakemelding.

Jeg har nok ikke mer enn 38 i feber hvis jeg enda har..

Og halsen er litt bedre enn tidligere.. Tror det skal gå over til i morgen (håper jeg).

Penicilinen var bare for jeg fikk eg Strepsil tidligere.. Og de er det litt penicilin i.. Ikke mye i det hele tatt, men jeg må være forsiktig=P

Har fått i meg litt mat, men ikke særlig mye.. Var litt småkvalm og, men det går seg nok til =) Bare få i meg nok væske..

Takk for det=)

Skrevet

Viktig at du føler deg trygg når du er gravid og ikke går rundt og bekymrer deg. Hvis du lurer på noe så bruk fagpersonell. Ring legevakten eller føden og spør, de er de eneste som virkelig kan svare deg.

Her inne får du bare svar om hva andre tror eller har opplevd selv.

Kan selvfølgelig være en pekepinne, men ikke noe å stole blindt på hvis det er noe alvorlig.

Alle leger, legevakter og sykehus behandler ting forskjellig.

håper du er bedre i morgen, men som sagt: er du bekymret ring legevakten eller føden.

Skrevet

Sitter her og er forkjølet jeg, har nok litt feber, fryser og er varm osv. Men har hørt at så lenge en ikke har feber over ca 39, så gjør det absolutt ingenting. Er den høyere, kan en ta paracet.

Skrevet

hadde feber forrige uke, ringte legen å ho sa at det var bedre for ungen å få i seg paracet enn å ha det for varmt siden barnet ikke klarer å regulere temperaturen selv...

Kan jo bare ringe legevakta, det hadde jeg gjort...

Skrevet

God bedring forresten...

klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...