Lillegutt og aprilbaby Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 En dag før termin kom lille prinsen vår til verden på Kvinneklinikken i Bergen. Fikk mensensmerter i halv ti tiden på tirsdagskvelden. Var ikke så ondt, men måtte opp og gå litt når det kom. Smertene kom takvis så jeg tok tiden mellom og det var 4 minutt mellom hver gang de kom. Etter å ha gått slik i en time begynte jeg å få troen på at dette kanskje var rier og at det kom til å ende opp i fødsel. Jeg gikk med rier med 3-5 minutts mellomrom til kl 2345 før jeg ringte KK. De sa at det hørtes ut som jeg var i tidlig fødsel og skulle bare være hjemme så lenge jeg orket siden jeg var førstegangs og det kom til å ta tid. Jeg pakket bagen og gjorde alt klart mellom riene. Samboeren min fikk beskjed hos meg om at dette kom til å ta tid så han skulle bare slappe av. Han gikk og la seg mens jeg gikk rundt i stua og halvveis hengte over en stol mens riene holdt på. Klokken 01 måtte jeg få han til å ringe KK igjen og si at jeg hadde såpass ondt at jeg ikke ville være hjemme lenger. Vi skulle bare komme, de hadde "plass" til oss på Storken. 0130 kom vi inn på Storken og ble vist inn til et kontor med en seng. Det var fullt både på Storken og Føden så det var alt de hadde til oss. Jordmor sjekket meg og det var null åpning, men det var nesten helt avflatet. Da ble jeg oppgitt og så for meg at jeg ble sendt hjem og at dette kom til å ta fryktelig lang tid... Jordmoren satt akupunktur på meg mot smertene og vi skulle få være der ei stund til for å se hvordan det gikk. Vi måtte flytte til ei TV stue etter en liten stund for de trengte kontoret til noen andre. Riene bare økte på og ble vondere og vondere. Syns ei stund de gikk i ett hele tiden, men det var vel gjerne et par minutter i mellom. I 4 tiden gjorde det så ondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, i tillegg kjentes det ut som om hodet var mellom beina på meg og jeg fikk pressetrang. Jeg sendte samboeren min ut i gangen for å finne jordmor og da hun kom fikk jeg beskjed om at ungen snart var ute. Jeg fikk meg ei seng ut på gangen og det ble heldigvis ledig et rom på Føden så jeg ble trillet dit. Etter en rask sjekk fikk jeg vite at det var 8cm åpning. Da fikk jeg mer akupunktur og fikk beskjed om å vente litt med å presse. Det tok ikke lang tid før jeg kunne presse og lille Johan kom ut kl 0431, det ble ingen rifter. Han var 48cm og 2930gram. En helt nydelig liten gutt! Jeg hadde aldri trodd fødselen skulle gå så fort og når jeg tenker tilbake på det virker det hele uvirkelig. Vi var mye alene, men jordmoren var helt enestående når hun hjalp vår lille gutt til verden. Nå er vi hjemme og koser oss med den lille
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 gratulerer så mye;) er ikke lenge til eg selv skal på KK så høres bra ut at det gikk bra
megc Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Gratulerer så mye!! På bursdagen til min første:)
Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar* Skrevet 12. juli 2008 #11 Skrevet 12. juli 2008 Gratulerer så mye! Høres ut som om du fikk ta del i seiegull-boomen http://www.bt.no/lokalt/bergen/article595918.ece Kan du fortelle hva denne fabelaktie jordmoren heter? Kanskje vi andre kan be om å få henne Kos deg masse med lille baby-Johan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå