Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Er det noen som har vært til samtale med embla-teamet på AHUS? Hvor lang tid tar det ca? Hvordan foregår samtalen? Hva spør de om?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Hei Jeg har vært til samtaler hos embla teamet på ahus pga fødselsangst. En samtale tar ca en time, litt avhengi av horfor man er der og hvor mye man har å snakke om. Samtalene foregår på et lite kontor, og det er en jordmor fra embleteamet som snakker med deg og evt den du har med deg. De spørr vel ikke om så mye, de hører mer på deg og hvorfor du ønsker emblasamtaler. I mitt tilfellet ønsket jeg KS, så vi snakket om hvorfor vil ville ha det osv. Jeg gikk til embla samtaler igjennom hele svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Hvor ofte var du til samtaler der? Jeg ønsker samtale med de, fordi jeg ikke vet om jeg tør å føde... Vurderer sterkt å be om ks. Er det vanskelig å få innvilget ks hos dem? Prater man med samme jm hver gang?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Var til samtale ca 1 gang i mnd. Man prater med samme jordmor hver gang ja. Jeg fikk innvilget ks etter ca 2 min, så nei, tror ikke det er vanskelig å få innvilget ks der. Men vi ble enige om at jeg skulle gå til samtaler resten av svangerskapet for å så bestemme meg for ks eller vanlig fødsel da det nærmet seg termin. Så samtalene resten av svangerskapet dreide seg om info om vanlig fødsel, og ks. Sånn at jeg kunne ta en reelt valg da det nærmet seg. Veldig fornøyd med embla teamet! De gjorde svangerskapet mitt veldig mye lettere!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Godt å høre. Håper jeg er like heldig med samtalene som det du har vært. Skal dit om ca 1 mnd. Jeg har tenkt på dette helt siden forrige svangerskap. Har laget meg en liste over ting jeg vil si, sånn at ikke noe blir glemt. Jeg er så redd for ikke å bli "trodd".
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 jordmoren jeg snakket med var veldi hyggelig. Og jeg følte meg godt motatt og trodd. Jeg fikk invilget ks med en gang og for min skyld er ikke normal fødsel et valg da jeg prøvde det med første barnet mitt. Så da ble det med en samtale men jeg kunne få flere om jeg hadde behov. Om det er lett å få ks der kommer vel ann på grunnen. Det jeg gjorde var at jeg skrev ned allt i et brev å sendte henne på forhånd siden det kan være vanskelig å snakke om tingene når man er i sitvasjonen, så jeg hadde jo fått invilget egentlig før jeg kom dit da. Vi pratet om forskjellige ting rundt det og slik og snakket om at jeg måtte kontakte henne hvis jeg tengte mere samtaler enten før eller etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Du blir nok trodd. Embla teamet er veldig dyktige, de har noen utrolige flinke jordmødre som har all verdens empati og forrståelse. Jeg fikk faktisk planlagt ks som førstagangsfødende. Hvis du har født før og det ble en traumatisk opplevlese tror jeg nok du får ks uten problemer. Du vil nok også få tilrettelagt ALT hvis du vil føde vanlig. Du kan få garanti på epidural osv til og med "prøvefødsel". (dvs at du prøver å føde vanlig og ser hvordan tng går også kan du få ks når du ønsker det hvis du ikke takler fødsel.) Ingenting å grue seg for!! Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 Det høres veldig betryggende ut, det dere sier. Gruer meg til samtalen, dog... Dro dere alene, eller hadde dere noen med?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 Hadde mannen med meg til skehuset men tok samtalen alene. Om du har med deg noen inn eller ikke er opp til deg og hva du ønsker. Jeg harnok med meg selv i slike sitvasjoner og foretrekker og ikke ha en annen person med meg. Andre har god støtte i å ha med seg noen. så er bare å tenke gjennom hva som er best for deg. Mannen min var med til sykehuset slik at han kunne hentes om jeg trengte han.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #10 Skrevet 13. juli 2008 Mannen min jobber da, så han kan ikke bli med. Veldig usikker på hva jeg føler om det. Klarer ikke bestemme meg for om jeg syns det er best å dra alene, eller om jeg skulle ønske han ble med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå