Misssi Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 eg e 22uker på vei, kjent liv å kvar dagi ca 3 uker, masse og men idag har d vert helt roligt.....kan d bety d e nåke gale???
2 søte små gutter Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Det kan selfølgelig bety at noe er galt, men det er ikke før fra ca. uke 25 man skal kjenne liv hver dag. Mest sannsynlig så har babyen snudd seg og sparker mot ryggen din, eller har rett og slett bare en roligere dag.
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 du er jo heller heldig som faktisk har kjent så mye så tidlig, men ta å drikk noe søt saft eller noe i den duren..fosteret til venninna mi blir helt rabiat i magen av det..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Jeg har kjent liv i flere dager nå (21 uker), men i dag har det vært rolig her også. La meg ned på sofaen, drakk litt iskald farris, "terget" magen litt og vips så våknet lillemann til inni der:-) Etter det har han vært rolig igjen..Er nok som hun over her sier!
Endelig-mamma Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Du skal ikke ha panikk for at du ikke har kjent noe i dag. Mange kjenner ingenting før de er i uke 22/23 og det kan være at babyen bare har flyttet seg, eventuelt skaffet seg nytt søvnmønster. Det er først om endel uker at du skal kjenne daglig liv.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Jeg er nå 25 uker på vei, og m en dustete morkake plassert midt foran på magen, tok d lang tid før jeg kunne kjenne skikkelige spark.. Og selv om jeg i lange perioder har kjent liv daglig (enten som svak romstering eller tydeligere spark/ dult), har d flere ganger skjedd at d har vært helt stille en hel dag eller til og m to dager.. Da ble jeg selvfølgelig like bekymra hver gang, før jeg plutselig dagen etter kunne kjenne lillejenta sparke litt igjen, og jeg kunne puste lettet ut! Sånn var d helt til for en ukes tid siden (var da 24 uker), så min erfaring er ihvertfall at d fortsatt er liv i leiren der nede, selv om hun har hatt sine roligere dager innimellom! Håper dette var til hjelp:)
Misssi Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2008 har prøvd ganske mye for få noe reaksjon men ingenting...veldig bekymra, vente på påppaen nå ska komme hjem frajobb for å legge glass på magen å høre om d e nåke....vente til i måro så vis kje har skjedd nåke tror eg at eg ringe føden eg åsså....bekymre meg sikkert for mye tenke eg egentlig men får jo kje til å slappe av eg nå før eg vet alt e bra.....kje lett allti nei hehe takk for mange svar så fort
Endelig-mamma Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 kan du ikke heller bare ringe jordmor eller lege for å få høre hjertelyden da? Det står jo i alle forum/blader/bøker at man ikke skal ha panikk for å ikke kjenne liv så tidlig. Dessuten.. spiser man søtt/drikker søt saft eller brus gjennom svangerskapet så er det bare tøys å tro at å drikke eller spise noe søtt plutselig der og da vekker en baby. Om du har mulighet til å kontakte jordmor eller fastlege foran føden, så hadde det kanskje vært hakket bedre i tilfelle det ikke skulle være noe. jeg er i uke 23, har ikke kjent noe liv i dag, tar alt med knusende ro. Håper jeg kjenner noe i morgen, men hvis ikke så tar jeg det også med ro.
Misssi Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. juli 2008 tror har kjent noe nå, svakere enn vanligt da. men e nok meg som e litt over bekymra tror eg....of kan hønemor kommer eg til å bli da hehe
Lotta med novembergutt Skrevet 13. juli 2008 #10 Skrevet 13. juli 2008 Akkurat sånn hadde jeg også det for noen dager siden! Hadde kjent liv siden uke 17 - hver dag og mer og mer kraftig, men så ble det plutselig stille :\ Kjente bittelitt, men mye svakere enn før, og veldig sjelden ... Dette varte vel i 2-3 dager, men i går var det full rulle igjen, mens i dag har jeg enda ikke kjent noe (men dagen er heldigvis ung) Så jeg roer meg med at jeg har en baby som rett og slett trenger noen hviledager etter runder med sparking. Men jeg _blir_ bekymret jeg også, så skjønner godt hvordan du har det! Er forresten 23+6
happy!!:-) Skrevet 13. juli 2008 #11 Skrevet 13. juli 2008 Min baby blir helt 'gal' av det når jeg spiser lakris. De dagene jeg ikke har kjent noe særs til han, spiser jeg enten det, eller godteri. Da begynner alltid beina å sparke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå