noche Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 er gravid og litt usikker på hva som går bra de første mnd
celodi Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Ja,det går helt fint! Pilates og ting som går mye på mage skal du helst ikke trene.Og du kjenner dine begrensninger,får du vondt eller bli veldig sliten,så tar du en pause eller stopper.. Jeg er ikke så glad i hopp og steg nå som jeg er gravid,men noen klarer det også fint=)
Skravlefruen med huleboer Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Trening før og under gravidteten gir deg kjempestor fordeles, både under svangerskapet, under fødsel og i tiden etter fødsel. Man kommer seg som regel lettere på beina og tilbake i "vanlig" form dersom man er litt trent. Dersom det er i starten av svangerskapet (1.trimester) ville jeg ikke begitt meg ut på de hardeste treningsøktene. Tenk på at du IKKE skal løte tungt disse ukene. Du skal forøvrig ikke løfte tungt senere heller, men det betyr ikke at du ikke kan trene vekter. Bare kanskje ikke med utgangspunkt i å øke musklemassen så fantastisk masse akkurat disse mnd Du kan helt fint løpe, gå (fort!), sykle, trene aerobic osv med mage. Men lytt til kroppen. INGEN TRENING SKAL GJØRE VONDT!! Man kan føle seg sliten og "mørbanket", men det skal ikke være vondt. Om du ikke har trent så mye på forhånd, så ville jeg ikke satset på å bli sportsidiot under svangerskapet. Sats på lette vekter, lange gåturer /hurtige gjerne i oppoverbakke, lett spinning osv. Det kommer endelig en tid hvor magen definitivt velger hvilken trening som passer best for deg... hihi Lykke til! Både med trening og svangerskap ps. trener du på treningssenter, spør en veileder etter tips for fine øvelser med mage
Dunder Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 I følge legen min er det enda viktigere å trene under graviditet enn ellers. Bare pass på: Ikke hopp og ikke hard styrketrening (er noe med at du skal klare minst 12 repetisjoner, altså ikke sånn som vektløftere trener, hvor de kun tar 4-5 repetisjoner med svært tunge vekter). Vær ekstra nøye med å ikke trene på tom mage, og få nok drikke. Og lytt til kroppen din! God trening!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå