Venja Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Sambo ønsker at vi feirer jul sammen med hans familie i år. Helt greit det hadde det ikke vært for at jeg har termin ca 10 dager før og vi snakker om en kjøretur på ca 5 timer. Regner med at jeg slipper å gå på overtid denne gangen også (nr 1 kom før termin) så babyen er nok ute før jul... Slet med å komme igang med ammingen sist og ser for meg at det kan bli problem med det denne gangen også og ønsker derfor å kunne ta det med ro hjemme og eventuelt dersom ting går greit heller reise til min familie som kun bor en times kjøretur unna. 5 timers kjøretur med 2 små i baksetet tror jeg kan by på utfordringer. Jenta vår er snill og grei, men vet jo ikke hvordan hun reagerer på å bli storesøster (2år).... Er jeg urimelig dersom jeg setter foten ned og sier at vi ikke kan reise dit i julen i år? Merket at han ble litt skuffet da jeg antydet at vi kanskje ikke kunne/burde reise dit i år. Noen andre som har reist så langt med en nyfødt?
Alba44 Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Nei, du er ikke urimelig. Jeg ville nektet å reise så langt vekk fra sykehuset. Kan jo skje når som helst da.
-Lane- Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Vi er jo alle forskjellige, men jeg hadde reist. Er jo ikke så langt mener jeg, og babyen sover sikkert hele bilturen Jeg har reist til den andre siden av landet når største var 3 uker. Gikk bare fint det.
~sjiraff~ Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Synes ikke du er urimelig. Hadde villet vært hjemme selv.
Sessa ruger igjen... Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Jeg skjønner deg kjempe godt. Det hadde ikke gått an at hans foreldre kom til dere i stedet da? Så får de litt tid med den nyfødte og kanskje foreldrene dine synes det er hyggelig å kunne stikke innom i romjula de også?
Silvia Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Du er ikke urimelig. Jeg hadde termin 25. mars, men ville ikke dra noe sted i jula, bortsett fra en liten tur til foreldrene mine. Jeg venta tvillinger da, og de kommer jo ofte fortidlig.
Venja Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2008 Det med nærhet til sykehus vil ikke være noe problem... er stort og bra sykehus der de er. Svigers har ikke anledning til å komme hit... det vil "ødelegge" julen for så mange... Svigermor som arrangerer jul for hele familien (mannens besteforeldre, søsken m/familie, tanter og onkler, søskenbarn osv...). Tror heller ikke svigers forventer at vi kommer for de snakket om å kanskje komme til oss i romjulen noe jeg hadde syntes var veldig koselig. Har et veldig godt forhold til dem, supre svigerforeldre! Så er bare sambo som har veldig lyst (og ja jeg kan godt skjønne han....). Har feiret med min familie de siste par årene pga av jobbturnus osv... og i år var planen at vi skulle til hans. Han har selvsagt lyst å vise frem den lille for familien (det har jo jeg også), mensjeg ser alle problemene som kan være med å reise....
piano♫ Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 Jeg ser ikke på det som noe problem å reise så langt med en nyfødt. Likevel synes jeg ikke du er urimelig, det kan som du sier bli litt "styr". Samtidig...du sier at det er en super svigerfamilie, da vil de nok også forstå at dere trenger litt tid for dere selv (enten det blir hos dem eller hjemme).
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #9 Skrevet 12. juli 2008 Dere kan vel feire julaften hjemme eller med dine foreldre, også eventuelt reise til svigers senere i romjula hvis det skulle passe sånn på alle måter, så får dere vist frem den lille og hatt litt jul sammen? Kanskje alle kan være litt åpne og fleksible og klare for å ta det litt som det kommer, avhengig av din og babyens situasjon?
Økologisk_knekkebrød Skrevet 12. juli 2008 #10 Skrevet 12. juli 2008 Synes ikke du er urimelig. Jeg hadde villet være hjemme.
MintCondition Skrevet 12. juli 2008 #11 Skrevet 12. juli 2008 Jeg hadde IKKE dratt 5 mil biltur unna 10 dager etter termin, om babyen var født eller ei. Jeg har termin 23.desember, og her blir det hjemmejul, for å sid et sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå