Mø schæl! Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Vi skal til samtaleterapeut om ikke så lenge. Dette har jeg aldri vært med på før, og lurer derfor litt på hva vi kan forvente at skal skje? Hvordan legges samtaletimen opp, og får vi "hjemmelekser"? Kjenner jeg gruer meg litt...
Mø schæl! Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. juli 2008 Glemte å si at det er i regi av Familievernkontoret.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Jeg og bf var på fam-vernkontoret i samtale med terapaut i ca ett år (var der alt fra en gang i uka til en gang i mnd) før vi gikk fra hverandre. Tror det er veldig individuelt hvordan det foregår, og det kommer an på terapauten. Vi fikk selv bestemme hvordan timene skulle legges opp. Vi ble "styrt" av terapauten, sånn at begge fikk ut det man hadde meninger om uten at den andre avbrøt. Det meste av jobben gjorde vi selv, men terapauten er der for å få oss på rett vei. Gikk mye på kommunikasjonen for vår del. Gikk tilbake i tid for å finne ut hva som engang var positivt i forholdet. Etter flere fellestimer, hadde vi enkelttimer. Og så felles igjen... Vi fikk "hjemmelekser", i form av: Finn en aktivitet dere kan gjøre sammen, som er noe nytt for dere begge. Eller, skriv ned hva du forventer av den andre. Godt de har en boks med papir på bordet, for det var myyye snørr og tårer for min del. Som sagt funket det ikke for vår del. Terapauten sa tilslutt at det beste for oss var å gå fra hverandre. Det var jo ikke DET jeg ville høre... Men alt i alt var det nok det beste. Har hørt i ettertid at det hadde vært bedre å oppsøkt en "ekte" terapaut, altså en man betaler for, som ikke jobber på fam.vernkontoret. Ikke vet jeg... Toget mitt har kjørt... Ønsker deg/dere lykke til!
Mø schæl! Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2008 Tusen takk for svar! Huff, det var trist å høre at det ikke gikk mellom deg og bf. Håper du har det greit i dag. Takk for utfyllende svar, og det er nok sant som du sier at det kommer mye an på terapeuten. Blir "spennende" å se hvordan dette går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå