sørlandstvillinger Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Hei, er det noen som har født begge tvillingene i sete?? Har til nå bare vært passiv deltager her inne, men nå måtte jeg bare komme med noen spørsmål :-) Var på kontroll i går og de ligger fremdeles med rumpa ned, fullgått 33 uke. Så det er tvilsomt at de snur seg nå, så jeg får da valget om jeg heller vil ha ks, noe jeg i utgangspunkter ikke har lyst til, men ble nå litt i tvil. Har to normale fødsler bak meg og de gikk som på skinner :-) Ser det er flere som har født en i sete og at dette ikke er noe problem, men er det værre når begge er i sete? Forresten fint med masse info, tips og historier her inne.
MarTo Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Jeg er i samme "suppa" som deg med 2 med rompa ned:( Jeg er kun 32 uker på vei og fikk vel egentlig beskjed om at de fortsatt kan snu seg. Jeg har også født 3 ganger ukomplisert. Da jeg var på kontroll sist - så spurte jeg legen og fikk beskjed om at det blir ks dersom jeg vil i uke 39. Spent på hva andre sier og evt. har av erfaringer.
DoubleTrouble Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Hei! Hos meg lå Tv1 med hodet ned og Tv2 i sete helt til uke 32. Da lå begge i sete. Jeg fikk keisersnitt, men jeg fikk svangersk.forgiftning da så det var derfor de måtte tas i uke 33. Men legen sa at ettersom Tv1 lå i sete, ble det keisersnitt. Veldig glad for det. Gikk kjempefint og barna er i dag frisk og rask og blitt 1år.
Bondi Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Hei Dere hører ikke til på Haukeland Sykehus skjønner jeg...Mine har endret stilling fra gang til gang, men i dag 33+3 ligger de begge i sete. Jeg har født før og da er det bare tverrleie på nr1 som kan føre til KS, i alle fall på Haukeland...Legen sa de hadde god plass enda så jeg håper jo at de skal snu seg men sjansene minker vel nå når en er kommet så langt...Men er jo lov å håpe!
Jannec2 Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Heia på deg ;o) Jeg er også sørlandsjente med snart 33 fullgåtte uker og skal ha tvillinger. TV1 ligger i sete mens TV2 ligger med hodet ned. Jeg skal føde vaginalt, med mindre at de finner ut på røntgen at bekkenet er for smalt. Da blir det ks. Svigerinnen min født tvillinger hvor begge lå i sete. Og siden hun hadde født en stor gutt før så gikk den fødselen som normalt og veldig greit. Så vi får håpe at de finner til fornuften og snur seg, Men uansett så går det greit. Lykke til ;o)
* vannmamma * Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er 33+6 og har begge to i seteleie. Er andregangsfødende og er foreløpig åpen for både vaginal fødsel og keisersnitt. Har fin dialog med sykehuset (Rikshospitalet) om dette, og forstår det slik at leiet på Tv1 er avgjørende for om vaginal fødsel kan gjennomføres. Dvs at tvillingene ligger "rent", ikke har kroppsdeler som er tvinnet i hverandre, navlesnor på avveie etc. Er jo teoretisk mulig for at Tv1 snur seg ennå, men jeg tror innerst inne at han ikke kommer til å gjøre det. Da får vi bare se hva slags form for fødsel det blir til slutt...
sørlandstvillinger Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2008 Hei. Godt og høre om en fødsel med begge i sete som har gått fint :-) Har jo nå fått info om flere som har født en i sete og at det har gått veldig fint, det er jo positivt. Tror jeg satser på vanlig fødsel selv om de holder stillingene sine der inne jeg. Skal på kontroll til fredag igjen, så vi får vel pratet litt om fødsel da. Begynner jo og nærme seg nå..litt skummelt:-) Selv om det er blitt ganske tungt etterhvert er det jo litt trygt og ha de "inni der". Synes forresten det hørtes rart ut at du fra haukeland ikke kunne velge ks så lenge den ene ligger i sete. I kristiansand fikk jeg beskjed at det var opp til meg/oss og bestemme om jeg ville føde vaginalt når det var snakk om sete og tvillinger. Ja,ja får vel prøve og sove litt nå, er vel en 4åring og 5åring som våkner tidlig i morgen :-)
sørlandstvillinger Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2008 Etter ultra i dag uke 34+6 viser det seg at de små har vært riktig så flinke og lagt seg i hodeleie begge to!!!! Ble så glad, for etter over en mnd med seteleie så hadde vi ikke den største troen på at de ville snu seg. Lykke til alle sammen...:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå