Gå til innhold

Sykehusbaggen-hva har dere pakket/skal pakke?


venter nr 2!

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke lenge igjen og jeg har begynt å pakke ned det jeg skal ha med på sykehuset. Er førstegangs så det er fint hvis noen har noen tips..?!

 

Dette har jeg pakket så langt:

Toalettsaker: Shampo, balsam, dusjsepe

børste

bodylotion

håndkrem

lypsyl

sminke/stæsj

deodorant

tannbørst+tannkrem

hårføner

deo+tannbørste til samboer

boxser, sokker+t-skjorte til samboer

slipperser

bind

ammeinnlegg

mykt dopapir

krem til såre brystvorter

truser+bh`er+sokker

t-skjorter

joggebukse

 

til baby:

hentesett

lue

teppe

bilsete

 

Noen som vet om man må ha med bleier selv?

Kan man låne pysj på sykehuset?

 

No snaks+drikke har jeg tenkt å ta med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du vil ha med noe av dette?

- mobil lader

- fotoapparat + lader

- videokamera + lader

- helsekort

- fødselsplan for de som har skrevet det

- mp3 spiller

- amme bh

- singlett

- hårstrikk

- notatbok til å skrive ned fødselshistorien din?

- gulpeklut

- lesestoff?

 

jeg bor alene og en time unna sykehuset, så da skal jeg prøve å ha det meste klart på forhånd. Det jeg ikke har pakket på fohånd har jeg skrevet på en lapp, så er det bare å finne det fort frem når lillegull vil ut.:)

 

Jeg har hørt at vi får bind og bleier på sykehuset, så jeg pakker ikke med meg det. Man kan vel få sånn sykehusskjorte, men tror ikke man får bukser? har ikke sett noen andre i det hvertfall... Er førstegangs og ganske "grønn" jeg også. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja selvfølgelig helseskjema, mobillader og kamera og sånnt ja!

Det er jo kjempeviktig, jeg som glemet å skrive det ned!

også videokamera.

 

Ja, jeg også har hørt at det er lurt å ta med bind selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm,jeg har ikke pakka min ennå,Har termin om 20 dager(nå vil eg ligge på magen :):) ) MEN jeg har tenkt tanken på hva jeg trenger. Sist gang hadde jeg med så mye at det så ut som jeg skulle på 2 ukers charter tur :P

*Bukse og t-shirt

*sokka og ullester

*toalettsaker og undertøy

*mobil, kamera, etc

-Bind , den ufyselige "trusa" får jeg låne inne på fødestua

 

Far får ta med hente klærne(*body,str.bukse,tynn "ulldress" og lue Pluss et ullteppe i bilstoln) til den lille når den tid kommer,det ligger framme ellerede.

Rommet blir fort nok fylt opp av gaver fra besøkende,

 

Baby får bruke bleiene der inne og låne klær der...pluss ammeinnlegg til meg,"gulpeklut"/vaskeklut til den lille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Man får gjerne 10 bleier til beibien på sykehuset, og så vil det variere om man bruker dem opp. Anbefaler definitivt egne bind, ja, men kjøp de største nattbindene du finner i butikken, det er ganske mye som skal samles opp.

 

jeg hadde veldig god bruk for en sportsflaske under fødselen. Man trenger mye væske og det er vanskelig å drikke når man ligger, selv om man får sugerør. og varme ull sokker (ble ikke kalde når de var våte og man lå der med beina i været). Men det var på vinteren. Litt varmere nå:-)

 

Ellers hadde vi med oss ALT for mye forrige gang. Det endre opp med at vi ikke skiftet klær på ungen mer enn en gang ila. oppholdet, og jeg gikk stort sett rundt i samme joggebuksa osv. hele tiden. Det var ikke mye ork til å stasje seg eller kle seg om til middag, for å si det sånn. Men alle er jo forskjellige...jeg la merke til et par som alltid kom nysminket (hun) og med slips/skjorte (han) til måltidene på pasienthotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at vi skal ikke være på sykehuset så lenge. Det er egentlig ikke mye vi trenger. Babyklær til henting kan jo pappaen ta med etterpå. Hvis oppholdet blir lengre enn forventet kan jo pappaen også ta med det dere trenger. Det blir fort mye ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...