Gå til innhold

se hit noen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som jeg får litt vondt av, har så lyst å foreslå noe for han, men vet ikke hva.

Situasjon hans er slik;

Han og kona fikk baby i mars. Kona er fra Brasil, og har 2 barn fra før, den ene bor sammen med de, og kollegaen min er som en pappa for gutten. Den andre bor sammen med mormor i brasil, og har nok bodd der fra han var ganske liten etter det jeg forstår. Nå har mormor og eldstegutten vært på besøk i 2,5 mnd, reiser om 2 uker.

Kollegaen min gruer seg til svigermor drar, for da blir alt ansvaret på han. Han må stå opp om natten, stå opp om morgenen, gjøre alt i huset og i tillegg jobbe 100%. Nå lager svigermor middag hver dag, hun stod opp med minstegutten om natta i begynnelsen, noe som resulterte i at kona sluttet å amme fordi det jo var enklest at svigermor stod opp med gutten.

Han fortalte meg også i dag at om eldstegutten som er snart 10 år ikke likte middagen svigermor hadde laget, lagde hun en annen middag til han. hørtes ut som han likte svært lite,og at dette sjedde ofte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at han sier den hele og fulle sannhet?

Enkelte mannfolk legger ut i det vide og det bred,og får det til å høres ut som om de står for absolutt alt hjemme.

Skrevet

absolutt uten å være frekk, men ønsket du svar på dette innlegget? komentarer? Hva mener du egentlig?

Skrevet

Tror han snakker sant ja, han er ikke typen som lyver eller legger på så mye.

Sånn jeg har forstått det på han gruer han seg veldig til svigermor drar fordi han regner med at alt faller på han. Han har sagt før svigermor kom at det er han som bringer /henter i barnehagen, lager middag ol, Sier at kona sitter jo bare med babyen. han er en mann av få ord, og tror nok ikke han er typen som klager i hytt og pine heller, vil nok gjerne klare seg, men trenger noen å prate med. Tror ikke han har så mange venner heller, har liksom nok med familien nå, og han har tidligere sagt til meg at kona virker som hun ikke bryr seg om han mellomste(tror han er 4-5 år) Da var minstegutten ikke mer enn 1 mnd gammel eller under det.

Ja, ønsker å få litt innspill, tips hva jeg evt kan hjemlpe han med, Har sagt de gjerne må komme på besøk til oss, sambo er kompis med han, men de har ikke hatt særlig kontakt på noen år. Ja, gjerne kommentarer også.

HI

Skrevet

Jeg synes du skal forføre ham og overta familien!

Skrevet

Nei, jeg har egen familie, har ikke bruk for en til.

Skrevet

Jeg hadde sendt kjerringa tilbake til Brasil, beholdt ungene og funnet meg ei ny!

Skrevet

tror ærligtalt han er glad i henne. Tror heller ikke han har adoptert mellomste gutten, så han har jo da ingen rettigheter når det gjelder han. Han har også bodd hos bestemora i Brasil en stund, er vel ca 1,5 år siden han kom til norge.

Har bare lyst å gi kollegaen min et godt råd. Ser jo at han gjør alt han kan for å tjene penger til familien, jobber 100% og gjerne mer om han kan. Ser på han at han er sliten. Han har eller hvertfall har hatt en annen jobb (vaskejobb)i tillegg til den vi er kollegaer på.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...