Gå til innhold

som mor så datter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det stemt for dere som har født tidligere, at dere har født rundt tiden som deres mor fødte?

Feks min mor fødte begge barna sine ca. en uke før termin, søstera mi fikk 4 dager før termin.. mormor fødte 6 av sine 7 barn rundt termin.. den siste gikk 3 uker over, og da mente hun at det var feil termin;o)..

Hadde jo vært litt gøy om det stemte.. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på også!!!

Mamma gikk 13 dager på overtid med både min eldre bror og meg, men til gjengjeld så gikk fødslene veldig raskt og greit...

Skrevet

pga at jeg har hatt svangerskapdiabete så har jeg blitt satt igang rundt terminen.

for min mor gikk 12 dager over med 1. og nr 3 og jeg som er nr 2 kom 17 dager over tiden.

søstern hadde svangerskapdiabetes å ble satt igang 1 uke over tiden, så ikke godt å si. og med tvillingene fikk hun keisersnitt pga ene lå på tverra. Så her er det umulig å si

MEN ang det å ha kjappe fødsler og lange fødsler vonde, lette rier osv..mamma og søstra mi hadde like fødsler..lell at søstra mi ble satt igang. milde rier og lange fødsler.

Så kommer jeg da..vonde rier og utrolig kjappe fødsler hehe..så der stemte det ikke med meg

Skrevet

Jeg spurte masse om dette før jeg fødte siden alle fødselene på mammas side gikk kjempefort (og rett før termin) og egentlig på pappas side også (onkelen min ble født på gata i det farmor ventet på taxi til sykehuset..hehe). Mamma fødte på 4 timer første gangen, og 6 timer andre gangen så hun var helt klar på at jeg måtte komme meg på sykehuset så snart jeg kjente en ri.

Men min fødsel tok tid. Våknet av rier kl 06 en uke over termin og hun ble ikke født før kl 00:42, 18 timer etter;) Men likevel var fremgangen på åpning osv når jeg først reiste til sykehuset (kl 1530) veldig bra. Fra 1, 5 cm til full åpning tok 5-6 timer så følte at det var ganske passe.

Men man skal visstnok kunne ha ganske like fødseler som moren sin sies det jo;) Så kan man jo være forberedt på at det kan slå ut ganske likt.

Skrevet

Ja det hadde vært veldig fint :o) Krysser fingrene for rundt termin jeg.. Ble da vel spådd til å ha fått til termin også, så får nå se om det stemmer i slengen.. ;o)

Skrevet

Hos meg stemmer fødselsforløpene veldig med mamma sine to fødseler. Første varte i 10-11 timer og begge måtte sy masse etterpå, mens nr to kom på 3-4 timer uten å måtte sy noe som helst.

Vi gikk vel omtrent like lenge over med nr 1 (9 dager) men jeg fødte 13 dager før termin med nr to, mens mamma fødte meg 15 dager over termin, så det stemte ikke så veldig...

Blir spennende å se hvordan det blir med nr 3, har ikke mamma å sammenligne meg med, siden hun ikke fikk 3 barn.....

Skrevet

I følge JM hadde pappa'n også vel så mye å si på når barnet blir født. Selve fødselsforløpet kan nok mer stemme, men det er mye som påvirker her og.

-Glad er jeg for det! Er selv født 8 uker før tiden...og nå har jeg 5uker igjen til termin :-D

Skrevet

Leste i sv.skapsboka at det er genene til mor og far sammen som bestemte når barnet skulle komme. Det er på en måte plottet inn allerede ved unnfangelsen, men selvfølgelig er det jo visse andre ting som kan spille inn, som miljø, stress ol.

Skrevet

Mamma har fått alle sine til termin eller før termin.Eg fekk første på termin, nr 2 kom 2 dager over og nr 3 kom 4 dager over termin....

1 fødselen var akkurat sameleis som mamma sin.ho brukte 30 timer, eg brukte 29.

2 fødselen brukte mamma 6 timer på, eg brukte 6.5.

3 fødselen då kom søstra mi 7 min etter mamma kom på sjukehuset,men veit ikje kor lenge ho gjekk heime før ho reiste,men ho seier ho gjekk nok litt for lenge..

Eg brukte 6 timer og 50 min med nr 3.men det var min tøffeste fødsel, og nr 3 var mamma sin lettaste....

Jormora mi var forberdt på ein veldig kjapp fødsel hjå meg....så ho sa at eg måtte vere forberedt på at det kunne skje i ambulansen(har 1 time til sjukehuset),men eg kom meg heldigvis fram til sjukehuset og var der i 2-5 time før Emil meldt sin ankomst...

Svigermor mi har og fått alle sine til termin eller før termin...så hjå meg stemmer det ikkje heilt....

Skrevet

Jordmor på sykehuset sa til meg at du kan nesten alltid sammenligne fødselen med mors første fødsel...

Skrevet

Jeg håper da virkelig ikke det. Min storesøster ble født akk 3 uker før termin, og var 3500g, lang og jævelig fødsel hvor hun satt fast, ble tatt med tang, og nesten ikke greide seg. Med meg ble det hastekeisersnitt, jeg var for stor, mamma var for smal, jeg veide 4100 og kom dagen før termin, mamma greide seg nesten ikke.

Jeg håper virkelig ikke det blir sånn, ikke akkurat noe jeg vil oppleve.

Skrevet

oida...! Nei det kan jeg jo forstå :o) Håper litt på som min mor jeg, hun fikk da før termin.. selve fødselsforløpet har hun ikke sagt så mye om da(litt distre min kjære mor...) :o)

Skrevet

foresten..sist jeg var til jordmor spurte hun når min mor hadde født i forhold til termin med sine barn.. Så det kan jo være noe i det.. kan godt føde litt før, men vil ikke ha like fødsler nei. Men nå er det jo en del år siden det også, så trenger ikke gå så ille selv om det blir tøft

Skrevet

NEI, det stemmer ikke alltid. Moren min og jeg ligner veldig på hverandre i kroppen og hadde veldig forskjellige fødsler. Mens søsteren min, som ikke ligner mamma fysisk i det hele tatt, hadde veldig like fødsler, og ikke bare en men begge gangene.

Mor og søster (med tilsammen 4 barn): 2 uker over tiden, ganske rett på sterke rier, rask fødsel (5-2,5 timer)

Jeg: 2 dager over tiden, maserier i 12 timer, 16 timer fødsel (fra jeg kom på sykehuset til ungen var ute).

Jeg ble skikkelig skuffa, for jeg var jo sikker på forhånd at jeg skulle få en lignende fødsel som mor og søster. "Hvem er det du ligner på, da?" sa mamma nylig når jeg minnet henne på hvordan det hadde gått sist:-)

Skrevet

Hvis jeg ligner på mamma så er det bra, hun fikk alle sine 4 rundt termin +/- 2 dager. Vi har nok hatt nokså like svangerskap generelt sett, hun sier at hun kastet opp i snitt 2 ganger per baby og jeg har kastet opp 2 ganger. Mne hun har anbefalt meg veldig å gå på svangerskapskurs for hun hadde ikke peiling på noe ved første fødsel go sleit nok mer enn nødvendig. Jeg går kurs, yoga og skal begynne på modningsakupuntur, så til slutt er det umulig å sammenligne ;-)

Jeg har bare ikke lyst til å gå på overtid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...