Gå til innhold

Dere med tenåringsbarn....eller nesten samme alder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye bruker dere på bursdagsgaven til ungene?

Har kjøpt fotballsko til 1000 kr. Men har litt lyst til å kjøpe digitalkamera til 1000 kr eller høytalere til pc'n til 800 kr. også...

Gutten blir 13 år nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min soester som er 15 faar for ca 1500 kr. Det gjoer vi forsaavidt alle....

Men praktisk ting , som typisk fotballskoene , saa kan litt avskrives.

Hadde nok kjoept en ting til, men hvor dyrt jeg ahdde laht lista vet jeg ikke helt :)

Skrevet

syns det var mye jeg.. .. fikk som regel 500 pluss en gave som feks undertøy osv. i 13 årsaldern. men økte til 1000 etterhvert.

Skrevet

Ja, vet at det er litt mye penger. Men han får skjelden noe utenom jul og bursdag. Selvsagt får han klær (fra kjedebutikker, skjelden merkeklær om dem ikke er på veldig salg) og det han trenger. Men ikke ps3 spill og sånne ting. Det må han spare til selv.

Skrevet

Har ikke noe bestemt sum vi kjøper for med unntak av jul. Vi fant ut i fjor at fra i år av skal det kun være en 500 lapp til hver av unga til jul og heller litt ekstra til bursdag.

Snuppa på 14 fikk bærbar pc til jul i fjor, så det skal jammen bli litt av en overgang i år ;o)

Det vi nå har bestemt oss for til bursdag er at vi IKKE skal kjøpe noe dem trenger, for det ville dem jo fått uansett. Så fra i år får unga noe dem ønsker seg som dem ellers ikke ville fått.

Snuppa hadde bursdag i april og ønsket seg klær, noe hun fikk i monner, men hun trengte dem overhodet ikke ;-)

Tror jeg hadde kjøpt alle 3 tingene og gitt han fotballskoene utenom bursdagen om dette er noe han faktisk må ha uansett.

De to andre gavene er sikkert noe han ønsker seg, men strengt tatt ikke trenger for å overleve :-)

Skrevet

nå har jeg ikke tenåringsbarn riktig ennå..

men sønnen min fyller 10 år i dag..

og vi bestemte oss for å bruke 500 kr ca på et minianlegg til rommet hans..

han elsker musikk og har til nå sovnet med mptrespilleren eller telefonen på ørene..

gavene blir vel noe dyrere etterhvert som han blir større.. helt utifra hva han ønsker seg og hvilke behov han har..

Skrevet

Alt alt alt for mye egentlig....nå fikk han pc sist bursdag..kosta noen tusen. Han er 10år. Jeg prøver å holde litt igjen...men så tar far i huset av og handler for flere tusen....grrrrr.....

Skrevet

Jeg har aldri hatt råd til dyre gaver til mine barn. Men det ligger alltid omtanke bak,og det vet de. Og setter pris på.

De har iallefall aldri klaget =o)

Skrevet

Takk for svar.

Skjønner at det er mange som synes det er mye penger og bruke på gaver. Og på en måte skal jeg være enig med dere.

Jeg er selv oppvokst med en sparsom mor som klagde på at hun aldri hadde råd til noe. Dermed fikk ikke vi barna dyre gaver. Når jeg ønsket meg en barbiedukke, som alle veninnene mine hadde, så fikk jeg en annen dukke som var mye billigere og så mye billigere ut. Ikke helt det samme det nei. Det rare er at moren min alltid hadde råd til en sydentur i året.

Jeg og broren min hadde skjelden de samme lekene som de andre barna og følte oss utenfor.

For noen år siden, før jeg traff han som i dag er mannen min, hadde jeg innmari dårlig råd og sleit virkelig med å få endene til å møtes. Da var det dårlig med leker på han som blir 13 år nå. Men etterhvert som vi ble to om utgiftene fikk jeg litt mere penger og gutten fikk flere ting samtidig som jeg har forsøkt å lære han at han ikke kan få alt. Han har gjort ting hjemme for å få penger til å spare til de virkelig dyre tingene han har so m tv på rommet, pc, ps3. Ps2 og Ps3 spillene hans har han endten fått til jul eller bursdag eller spart til selv.

Vi har på ingen måte flust med penger, men de dyre tingene forsøker vi å gi til jul og bursdag. Noen ganger er det ting han trenger men også ønsker seg, noen ganger ting han bare ønsker seg men ikke trenger og andre ganger er det ting han hverken har ønsket seg eller trenger. Men alt blir tatt vel i mot.

Som jeg sa så har vi ikke flust med penger og i perioder kan det ennå være litt tøft. Men nå jobber mannen mye overtid (pålagt omentrendt fra jobbens side) og vi har litt penger pga. feriepenger, skattepenger. Dermed har vi litt penger vi kan bruke på litt ekstra til gutten.

Skrevet

Begynt å skrive på romanen om livssituasjonen/historien din eller? Hehe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...