Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Ser ikke problemet! Sett andre ting som er mer sjokkerende!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Jepp.. uten handsfree.. Kjører automat så føler jeg har en ledig hånd til det.
Laybik Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Jeg også gjør det, men prøver å begrense det da... Spør om jeg kan ringe opp igjen om en liten stund og sånn...
C@milla *EMIL* Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Jeg er nesten helt døv, så kan ikke snakke i telefon ;o) hihi.. slipper bota vertfall!
LinnisR83 Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Yes...No problemo. Ser det samme som deg HI. Kranglet nettopp med en politimann ang dette. Ble stoppet og fikk 1200kr i bot for å prate i mobilen. Pratet meg fint ut av det, og tenkte etterpå på alle de andre tingene folk gjør i bil som er mye mer sjokkerende. Ser feks de som sitter å trøkker i seg en stooooor trailer-grill med all slags tilbehør som spruter utover bilen, mens de kjører......Har tilogmed sett jenter som sminker seg i det de kjører, eller de som leser avisen på fanget...Finnes mange andre ting de burde ta folk på...
Edelweis Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 ja, d gjør jeg. må virkelig skjerpe meg, for jeg vet jo at jeg blir mindre konsentrert da. hvis jeg kjører i byen prøver jeg å unngå det. må begynne å få handsfreen me i bilen tror jeg. bruker den jo ikke ellers, så den kan jo like greit ligge der inne.
Northernlights Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 Ja, ofte, Men helst bare på interstaten, uten trafikk.
Northernlights Skrevet 12. juli 2008 #10 Skrevet 12. juli 2008 LinnR83: er enig med deg. Ën morgen jeg og datteren min på 16 var på tur til flyplassen, ser vi en mann som sitter og barberer seg i rushtrafikken mens han kjører, og en dame som satt og kjørte med sminkeboksen i midten, mens hun sminket seg i speilet sitt....
Gjest -<<- Skrevet 12. juli 2008 #11 Skrevet 12. juli 2008 Nei. At du har sett ting som er verre er vel sjelden et argument for noe som helst. Det blir litt sånn "klart det er greit om jeg gir ungen juling, for noen tar jo livet av ungene sine."
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #12 Skrevet 12. juli 2008 Mange kvinner burde jo ikke kjøre bil i det hele tatt så de må da hvertfall ikke snakke i mobil. Ikke med hands-free engang.. Livsfarlig..
Northernlights Skrevet 12. juli 2008 #13 Skrevet 12. juli 2008 Har man automat, så er det ikke noe verre enn å snakke med passasjerer i bilen, på lange,fine strekninger. Har dere alltid begge hendene på rattet? Ja,man skal det. Men gjør vi det?
~~DoraDora~~ Skrevet 12. juli 2008 #14 Skrevet 12. juli 2008 Absolutt enig med -<<- der ja.... Husker ei som snakket i mobiltelefonen mens hun kjørte for ca ett år siden. Pga at hun ikke greide å konsentrere seg om trafikken, kræsjet hun :-(((( Babyen som satt i baksetet ble drept, og venninnen som var gravid, mistet babyen i magen.
LinnisR83 Skrevet 12. juli 2008 #15 Skrevet 12. juli 2008 Pøh... Du trenger ikke ta helt av da. Litt forskjell på å prate i mobil og kjøre bil enn å gi ungen din juling? Mener bare det at det er mange andre ting man burde bli tatt for. Føler at jeg har mere kontroll med telefonen til øret enn sånne dotter man stresser med å få inn i ørene og få kontakt i den andre enden. Har ikke no problem med kontroll over bil mens jeg snakker i mobil. Syntes det er drøyere å se jenter som sminker seg mens de kjører......
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #16 Skrevet 12. juli 2008 Da er det farligere å skifte CD i bil, eller søke radiokanaler.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #17 Skrevet 12. juli 2008 Jeg gjør det fra tid til annen, men prøver å la være. Blir mye mer ukonsentrert når jeg snakker i mobil og må gire i rundkjøringer ol. Men at man skal prate seg vekk fra en bot når man blir tatt syns jeg er drøyt. Det er en lov, og hadde jeg blitt stoppet for det så måtte jeg jo betalt den bota - jeg er jo fullt klar over at det er sånn det fungerer. Hadde jeg blitt stoppa i fartskontroll så hadde det jo hjelpt lite at den bak meg kjørte like fort men ikke ble tatt. Ta konsekvensen av egne handlinger a! Det er helt bak mål og ikke gjøre det i det minste! Og hva andre gjør hjelper liksom så lite når det er akkurat deg som blir tatt.. "Alle andre er værre enn meg - vet du, jeg så en som kjørte på rødt lys i går, har dere tatt han? Eller de som gjorde innbrudd i huset til naboen? Ikke det nei, da burde jo ikke jeg få bot for å kjøre uten handsfree. Det er jo ikke så farlig!" Skjerp dere!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #18 Skrevet 12. juli 2008 Jeg kan bruke handsfree, og vet selv at man blir mindre konsentrert om trafikken når man prater i telefon. Enda mindre når man faktisk må bruke en hånd til det. Mener jeg hørte noen si at 20% av ulykker som skjedde på veien, var det invovlert at noen prata i mobil. Kan ikke bekrefte det, men forbauser meg ikke, og synes det er bra at folk som prater i mobil får bot for det. Som noen nevnte over her, ei som mista sin baby, og venninna som mista ungen i magen. Ganske egoistisk av de som mener det ikke gjør noe... Og utrolig dårlig unnskyld at andre er verre enn en selv! Å prate i mobil å gi ungen juling er i seg selv ikke sammenlignbart, men det blir den samme form for unnskyldning - andre er mye verre, derfor skal gjelder ikke dette meg.
LinnisR83 Skrevet 12. juli 2008 #19 Skrevet 12. juli 2008 Selvfølgelig hadde jeg tatt boten om jeg måtte, men dere må skjønne at om man får til å prate seg ut av en bot, er det bare en bonus! 1200kr saved! Og du anonym 21:56, jeg mener ikke at det ikke gjelder meg fordi det finnes verre ting, men sier at det er mange andre de burde fokusert på. Selv føler jeg at jeg har like mye kontroll i bil med telefonen til øret som dotter i ørene....Prating skjer jo uansett! Og tror ikke det er så mye med den ene armen som holder tlf å gjøre at du mister kontroll. Tror det heller er at noen ikke kan prate og kjøre samtidig. At konsentrasjonen forsvinner fra veien og inn i samtalen, ikke den ene armen som svikter med oppfatningsevnen.....
___ Skrevet 12. juli 2008 #21 Skrevet 12. juli 2008 Nei, det gjør jeg ikke. Det er veldig fristende noen ganger, men etter en sjekk på hvor farlig det er gjør jeg det aldri. Det er like farlig omtrent som å kjøre med moderat promille og burde vært straffet mye hardere enn det blir. Takke meg til å kjøre med ungene usikkret i bilen fremfor å snakke i mobilen mens man kjører.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #22 Skrevet 12. juli 2008 ja det gjør jeg. av og til kjører jeg for fort, av og til parkerer jeg der det ikke er lov, og av og til kjører jeg uten belte, jeg er ordentelig uskikkelig jeg, skjønner dere, en vanekriminell, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #23 Skrevet 13. juli 2008 Jada, du er kjempetøff som setter andres liv i fare...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #24 Skrevet 13. juli 2008 Har bluetooth. Ikke noe problem å bruke 2 sekunder på å å feste den og slå den på før jeg kjører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå