Gå til innhold

Pappaen min sovnet inn i dag...24 dager før terminen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pokker så urettferdig det er......og siden jeg er høygravid fikk jeg ikke flydd ned å sagt farvel til ham.

Han ble operert natt til i går, og holdt kunstig i live etter det, slik at de som ville kunne få tatt farvel. Da de slo av maskinene i dag, tok det knapt en time før han sovnet inn.

Får ikke reist ned til bisettelsen heller.....for med mitt høye blodtrykk får jeg ikke legeattest for å fly så sent i svangerskapet. Er bare så lei meg nå....

Men mine søsken og jeg har blitt enige om å ha urne-nedsettelse når jeg har født, og kan dra nedover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så trist dette var. Kondolerer!

Det viktigste nå blir å konsentrere deg om gode minner. Høres ikke ut som du kunne gjort så mye fra- eller til, men skjønner jo godt at du gjerne ville sagt farvel.Det blir veldig tydelig at noen kommer og noen går i din situasjon. At du tar vare på deg selv nå er viktig for deg, og for babyen, som har hele livet forran seg og trenger en god start. En verdig avslutning for pappaen din høres det ut som dere får til likevel.

Fint at du kan stå sammen med familien i dette!

Og dumt at bestefar ikke rakk å hilse på!

Trøsteklem!

Skrevet

Takk for trøsteklem :-)

Skrevet

Er trist uansett å miste sin pappa, men dette ble jo mange triste ting

Ikke fikk du sagt farvel pga du ikke kunne fly, ikke fikk han møte sitt barnebarn før han forlot denne verden, og så får du ikke være med i bisettelsen.

Bra dere skal ha urnenedsettelse da, så du får være med på den.

Sender deg en stor trøsteklem, dette må være utrolig trist for deg. Og sikkert ikke enkelt nå som du er høygravid også.

Kondolerer så mye.

Skrevet

Så synd at du ikke fikk sagr farvel, og at du ikke får vært med i bisettelsen. Håper dere kan ha en fin sermoni når urnen skal settes ned og.

Sender deg en klem, og håper du har god støtte rundt deg.

Klem

Skrevet

Å, nei... :(

Så trist for deg og dine. Huff, livet kan være så utrolig sårbart og føles så urettferdig av og til. Sånne ting skal liksom ikke skje vet du. Mange gode klemmer til deg.

Skrevet

Så leit å høre om din og din families tap... Kondolerer..

Det får meg til å minnes om min egen historie..

Mistet min far når vi var å fjellfiske i juli 2004.

Min søster var gravid, jeg skulle gifte meg samme året 1 mnd etter hans bortgang..

Alt føltest så meningsløst ut og lyset i tunnellen var ikke å se..

Men vi kom oss over dette alle sammen og hans barnebarn kom til verden som en reddende engel.

Den gangen så jeg virkelig hvor mye familie og venner betydde, og hvem som var mine venner og fortsatt er...

Ta vare på hverandre...

Det er jo ekstra trist å ikke få være delaktig i det som skjer fremover, men dine tanker er hos han og din familie, og det er noe dem vet og skjønner :-)

Igjen, ta vare på gode minner..

Det var sårt å lese om dette og jeg tenker virkelig på deg og dine...

Trøsteklemm :`-(

Skrevet

så leit å lese :(

verden er urettferdig!

klem til deg

Skrevet

uff:-(

kondolerer så masse.

Skrevet

Har hatt utrolig mange fine samtaler med søsken, onkler og tanter, kusiner og mamma(som skilte seg fra pappa for 27 år siden) i dag. Så det hjelper på.

Takker for alle trøsteklemmene her.

Godt å vite at to av mine brødre fikk holde pappa i hendene da han sovnet inn i dag.

Skrevet

Så trist.. Trøsteklem til deg

men vil bare spørre, kan du ikke kjøre bil Vet ikke hvor langt det er snakk om. Vi har kjørt fra osloområdet til tromsø flere ganger, og det tar 24 timer. Pleier å ta det på to dager 12 timer hver dag.

Skrevet

Jo, vi er inne på tanken på å kjøre bil. Tar 10-11 timer hver vei, så det er overkommelig.(Men det var det å fly for å rekke fram før han sovnet inn som ikke fungerte..hadde ikke rukket frem med bil). Dessuten satt jeg på Haukeland halve dagen i går, for fastlegen min ville legge meg inn for svangerskapsforgiftning. Etter en halv dag på KK med ctg, ultralyd, blodprøver, urinprøve og mange samtaler med to jordmødre og en lege, ble de enige om at jeg kunne dra hjem i påvente av svar på blodprøvene. Svarene på blodprøvene fikk de ikke før på kvelden, og jeg måtte da være klar til å komme på KK hvis de fant noe.

Så alt avhenger nå av formen min, for de vil helst ha meg på kontroll ofte fremover. Og så er det veldig avhengig av hvilken dag bisettelsen blir på. Hvis bisettelsen blir fredag om en uke, er det 18 dager til ul termin...og ni dager til menstermin. Blir det mandag el tirsdag blir det ennda kortere til termin. Og min forrige kom en uke før ul termin( på menstermin), og fødselen gikk veldig fort. Så jeg vet ikke helt om jeg tar sjansen på det. Men skal forhøre meg med jordmor. Blir dessuten lang tur for 2 åringen å kjøre tur-retur på todager el i løpet av tredager. Men tør ikke være der nede flere dager enn nødvendig.

Skrevet

Huff, skj;nner dilemmaet. Og ikke er det altfor behagelig og kj;re bil s[ langt heller n[r man er h;ygravid. Men der er en mulighet. Er jo litt viktig for sorgprosessen [ f[ v're med p[ begravelsen f[ en fin avslutning.

Lykke til med valget>

Og n'rst[ende f;dsel

Beklager litt rot, mini trykka p[ en knapp el flere her og vips s[ forsvant de tre siste bokstavene i alfabetet

' er ae

; er oe

[ er aa

Skrevet

Så veldig trist -

Ord blir veldig små, og kondolerer høres rimelig fattig ut og, likevel -

Kondolerer masse!!

Håper du klarer å holde fokus fram mot termin, og at du kommer deg ned en tur etterpå du har født!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...