Billefrøken Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Jeg husker så få barnesanger når jeg begynner å tenke etter... Men jeg har en Lullaby cd fra USA som er helt skjønn! Selvom de synger på engelsk, så er melodiene helt nydelige! Hvilke barnesanger husker dere best og hvilke synes dere er fine?
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Lykkeliten er favoritten min, men jeg må nok pugge teksten litt merker jeg.. Ellers går det i so ro lillemann, trollmors vuggevise og bæbæ lillelam om dagen her iallefall;) Og Blomster små blir hun veldig fasinert av når jeg vinker til henne.. hehe..
Bic&Bac Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Den fyrste song er nydelig.... Ellers liker jeg So, ro, lillemann. Mange sanger som er populære her da. Hode, skulder, kne og tå Bjørnen sover Olle Bolle Hokus og pokus Lille Petter Edderkopp Alle barna klapper osv osv osv
endelig bolle i ovnen Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 jeg synes disse sangene er fine -Jeg har ei tulle med øyne blå -bukkene bruse sangen -so ro lille mann
Billefrøken Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2008 dytter denne litt opp da det er fler som ønsker tips til barnesanger!
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 lykkeliten er den fineste barnesangen jeg vet om ) kan bare de to første versene da, de andre er glemt, men får vel pugge de litt ) gutten vår elsker å bli sunget for har lykkeliten som sin favoritt )
ipeggy Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 Selv har jeg en liten favoritt i Fola Fola Blakken, synes den er så fin som vuggevise. Vil så gjerne finne en cd med den innspilt flerstemt, det er et arrangement av den som er helt nydelig. Ellers er Alle Killebukkene en slager i min familie! Den kommer nok både besteforeldre og oldeforeldre til å synge for den lille regner jeg med.
Musseknapp Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 Jenta vår på 4 elsker å bli sunget for. Synger hver kveld på sengen og har gjort det helt siden hun var nyfødt. Favorittene nå er: - Tuppen og Lillemor - Teddybjørnens Vise - Jeg vil bygge meg en gård - Fola Fola Blakken (i moll og ALLE versene) - Kveldssang for Laffen - Lillebrors Vise - Det stod en liten løvetann - Blåbærturen - Vi har ei tulle med øyne blå - Kyllingen (Det var en gang en hønemor med 8 gule små osv) - Blåveispiken - Basarvisa - Den uheldige mannen
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 husker godt fra jeg var liten -Har en drøm - byssanlull (heter den det?) - "vi har ei tulle.." Mange flere, men de jeg husker best fra jeg var aller minst
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #10 Skrevet 13. juli 2008 Trollmor ( den synger vi hver eneste kveld) Tulle med øyne blå lillebrors vise bamses fødselsdag + + + mange til
nr.4 i oktober Skrevet 13. juli 2008 #11 Skrevet 13. juli 2008 For minstemor her går det hver dag i: Lille kattepus hvor har du vært Olle Bolle (og "Nede i bingen der bor det tre griser", -samme melodien.) Ro ro til fiskeskjær Ro ro ro din båt Killebukken lammet mitt Bæ bæ lille lam Nisser og dverger (merkelig men den digger hun enda teksten er rimelig uforståelig.) På låven sitter nissen krever hun å høre daglig den og, og det morsomste er når nissen gjør et hopp (og pappaen hennes må hoppe.) Ellers så synger vi endel om hva vi gjør, type "alle barna klapper"- men alle barna rydder, alle barna spiser, alle barna skifter bleie osv osv isteden. Det liker hun.
*gurimallaika* Skrevet 13. juli 2008 #12 Skrevet 13. juli 2008 De barnesangene jeg syns er finest er "Barn av regnbuen" og en jeg ikke husker navnet på men jeg regner med at alle vet hvem det er når jeg skriver "sol bror, søster vind, står du og jeg sammen med kinn imot kinn..." Ellers så synger vi "Trollmors vuggevise", "So ro lille venn" (har lagd egen versjon) og "Amazing grace" (ikke barnesang, men..) hver kveld før guttungen mens guttungen ligger i senga.
Lacey*har fått erta Skrevet 13. juli 2008 #13 Skrevet 13. juli 2008 Er veldig glad i 2 gammelnorske sanger som ble sunget for meg da jeg var liten. Den ene er en vuggesang og den andre en barnesang. - So ro liten tull. (det er IKKE so ro tipp og tå) -Kjetta og veven Ellers så elsker jeg -når trollmor har lagt sine 11 små troll. Den er så koselig:)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 13. juli 2008 #14 Skrevet 13. juli 2008 Hei Tobimum (hvis du titter innom tråden igjen) eller noen andre som kanskje vet... Ble så nysgjerrig på hvilken sang du mente med: Sol bror, søster vind osv... Det ringer noen klokker men de er langt der borte i det fjerne.. Kunne jeg fått hjelp til mer av teksten på denne sangen?
*moi* Skrevet 13. juli 2008 #15 Skrevet 13. juli 2008 Jeg vet en deilig hage! Jeg vet en deilig hage, der roser står i flor Den skapte gud i gave, til alle barn på jord Hvert barn med tanker fromme, med øm og kjærlig sjel, får lov der inn å komme, å plukke roser selv Her kan de seg fornøye i solens klare skinn Å Fader i det høye, slipp meg i hagen inn
Bimme Skrevet 13. juli 2008 #16 Skrevet 13. juli 2008 Hei! Tror den heter "morgendagens søsken". Jeg husker den fra Eli og Terje i portveien 2. Refrenget (slik jeg tror jeg husker det, hehe): Det er vi - det er vi morgendagens søsken... Som søsken av jorda bror sol - søster vind står du og jeg sammen, med kinn i mot kinn Jeg tar dine hender som rettes mot meg du ser mine øyne som smiler mot deg Noe sånt... Kanskje jeg kommer på mer etterhvert...
♥makronelle♥ *fødeklar* Skrevet 13. juli 2008 #17 Skrevet 13. juli 2008 et av versene er iallefall sånn: mange barn rundt samme bord, mange barn på samme jord. Det er vi - det er vi morgendagens søsken... Som søsken av jorda bror sol - søster vind står du og jeg sammen, med kinn i mot kinn Jeg tar dine hender som rettes mot meg du ser mine øyne som smiler mot deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå