Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har planlagt at jeg skal ta ut permisjon (80% lønn) fram til 30. juni. Samboeren min tar ut ferien sin i juni. Hans permisjon begynner 1. juli, jeg går da ut i jobb. Jeg tar ut min ferie i august. Han er i permisjon til ca begynnelsen av oktober.

Jeg synes disse permisjonsreglene er veldig innviklet når det gjelder ferie... Og man kan jo få så mange rare svar hvis man ringer NAV, avhengig av hvem man snakker med. Etter det jeg har skjønt, er det viktig at jeg går ut i jobb igjen FØR jeg tar ferie, for pappa skal "ta over ansvaret for barnet" etter min permisjon FØR jeg kan ta ferien min sammen med pappa. Vil opplegget vårt være bra nok for NAV? Vi vil gjerne ha "to ferier" - i juni og august - for å få mer tid sammen alle tre som familie, men vi tenker ikke ta ut åtte uker sammenhengende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta ut ferie akkurat når du vil! Om det er mens far har permisjon, før du går tilbake i jobb, mens du er i permisjon, når som helst. Det samme gjelder selvfølgeli far.

Skrevet

Man kan ta ut ferie når man vil, med unntak av 3 uker før termin og 6 uker etter fødsel.

Skrevet

Takk for svar! Det hørtes betryggende ut. :) Blir så forvirret av NAVs regler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...