Gå til innhold

Noen her som kan litt om indigo barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet hjem fra ferie, der har jeg truffet en del folk som er overbevist om at sønnen min er et såkalt indigo barn.

Har sett litt på nettet og er enig i det meste som står og at det passer godt til gutten min.

Det jeg er på utkikk etter er råd og veiledning til hvordan man oppdrar disse barna på rett måte.

Er nok selv en voksen indigo og har ikke lyst at sønnen min skal få en like vannsklig hverdag som jeg hadde, derfor hadde det vært supert å få snakke med noen norske som kan noe om dette.

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det jeg tenker er det viktigste, og her er det vel endel som kanskje er litt uenig med meg, og det er at det er viktig at disse barna lærer seg å tilpasse seg samfunnet..

at vi gir dem de vekrtøyene de trenger for å fungere sammen med resten av verden

samtidig er det viktig å være lydhør i forhold til hvordan de er som personer..

snakke sammen, være verbale..

å være konsekvente er utrolig viktig også...

osv osv...

det går i det hele ut på vanlig streng barneoppdragelse..

mye å si om emnet, men det blir litt vanskelig å ta det på sparket her nå..

her er vi såkalte stjernebarn hele gjengen.. i allefall mine tre barn og jeg selv

en annen ting å tenke på er at dette er et ganske betent tema og det er ganske mange som reagerer negativt når man snakker om stjernebarn/indigo...

bare vær litt forsiktig

Skrevet

ok, takk for innspill....kansje ikke helt det jeg håpet på høre da men, hehe.

streng oppdragelse er liksom ikke helt det vi kjører her i heimen, men kansje jeg må revedere litt etterhvert som jeg får mer kjennskap til dette her.

hva mener du med betent?

Skrevet

Hva i alle dager er indigobarn?

Skrevet

hva er indigo barn? Har aldri hørt om det, jeg (nysgjerrig)

Skrevet

Har ikke så lyst å komme med min egen definasjon av det siden dette er noe som er veldig nytt for meg, men googler du "indigo barn" så er dette masse info der :)

Skrevet

endel mennesker får på seg skylapper og alt de tenker og tror når de hører om stjernebarn og indigobarn er at det er snakk om mennesker som er mer verdt enn de som allerede er her og som ikke har et like godt utviklet energinivå..

det er iallefall den responsen jeg har fått mest..

hva gjelder oppdragelse er det snakk om å finne en balansegang mellom strenge rutiner og regler og det å gi "føde" til sjelen/personen..

det er viktig med gode samtaler.. filosofere sammen over livet..

reflektere..

lære de å akseptere alle mennesker som de er og ikke bli frustrerte fordi folk rundt de ikke oppfører seg som de...

men det er et stort og komplisert tema, det handler mest om å finne en måte å leve på som fungerer for dere som familie, og i tillegg ha i tankene at disse barna skal ut i verden med andre mennesker og de må kunne fungere sammen med andre, samtidig som de ikke mister seg selv

Skrevet

Ja, da ser jeg jo hvorfor jeg ikke vet hva dere snakker om. Jeg tror ikke på det der.

Skrevet

Jeg kan lite om det, men indigobarn stemmer godt på sønnen min også. Han har en utrolig sterk vilje, endel konsentrasjonsproblemer hvis det er noe han skal lære som han ikke har særlig interesse for, når det gjelder ting han har interesse for og liker så lærer han i en hurtighet som er helt utrolig. Han er ansett av lærere for å være en særdeles intelligent og oppvakt gutt som har svært gode kunnskaper og et veldig voksent syn på ting. Han ordlegger seg også svært voksent i forhold til alderen.

Han er knalltøff å oppdra og stiller alltid spørsmål til ting vi voksne gjør.

Jeg er rådløs selv, det eneste som fungerer er å snakke sammen på et veldig voksent og direkte nivå. Jeg har aldri kunne snakke "til" ham, kun med ham. For snakkes han til så gidder han ikke lytte, så det er vel det eneste rådet jeg kan gi.

Skrevet

leste litt rundt dette på nett - og jeg ville vært veldig forsiktig med å kategorisere ut i fra dette auragreiene. dette er veldig new-age aktige saker og ikke noe jeg personlige ville gitt noe tillit...

Skrevet

jepp, som jeg sa; gode samtaler..

og det å snakke fornuft med de...

-logikk..

mine barn reagerer også kun når jeg snakker "med" dem

Skrevet

Indigobarn er betegnelsen for barn født i 'den nye tid' i perioden fra 1995 og framover. Kjennetegnende for disse barna er at de er født med en langt sterkere utstråling og aura enn foreldrene sine. Disse barna er nemlig født med den nye tids indigofargete aura, som voksne mennesker i dag kan få via en AuraTransformasjon™ hvis de føler seg klare til dette.

Skrevet

viktig å være forsiktig og skeptisk for all del...

og så er det jo også det at man skal respektere at andre mennesker tror og mener noe helt annet enn oss selv..

jeg for min del har plukket endel forskjellige essenser og satt det sammen til noe jeg selv tror ganske helhjertet på..

Skrevet

Da er jeg nok på rett kjøl der ihvertfall, har alltid snakket på en måte til sønnen min som andre har kunne reagert på. Veldig voksent og tatt meg god til til å svare han ordentlig på alle hvorfor ene som kommer i løpet av dagen.

Vi har flere gode samtaler i løpet av en dag til tross for at han bare er 3.

Men kansje jeg skal ta til meg det dama sier om regler og kansje legge meg på en litt strengere linje.

Skrevet

Jeg trir ikke dette er mere "new age" enn at vi mennesker stadig utvikler oss rett og slett......for hver generesjon har vi blitt stadig flinkere ti å tilpasse oss, mer intelligente og utvikler oss i en rasende fart. Hvis vi ser tilbake på særlig siste århundre og da kansje spesiellt på site 50åra så har det vært en galopperende utviking teknisk og i forhold til hvordan vi ser hverandre som mennesker...og dette kan også gi utslag i utvikling.....dvs evolusjonen, det er i hvertfall det jeg mistenker.

Skrevet

ja, men det som kan bli litt kronglete her er at endel mennesker henger seg opp i det her med farget aura...

det handler på en måte ikke så mye om denne indigofargen på auraen...

hvis noen kan misforstå meg rett...

Skrevet

Men alt dette om aura og åndelighet er jo nyreligiøsitet.

Men det vet dere gjerne dere som tror på det.

Skrevet

helt enig!

det hele er egentlig såre enkelt

Skrevet

Hva jegt legger i det eller hva som legges i det fra et religionsvitenskapelig synspunkt?

Jeg oppfatter uansett det jeg fant da jeg søkte på dette som nyereligiøst. Utfra alt pratet om utvikling, åndelighet, chakraer var nevnt i en artikkel, krystallenergi osv.

Det kan jo hende det søket ikke var representativt for hva dere legger i dette begrepet og at dere har andre (kanskje psykologer) som kilder?

Skrevet

KJENNETEGN PÅ INDIGOBARN

- Har stor selvaktelse, er i kontakt med sin kilde

- Vet at de hører hjemme her inntil noe annet er sagt

- Har sterk selvfølelse

- Har problemer med disiplin og autoriteter

- Nekter å følge regler og ordrer

- Holder ikke ut å stå i kø, mangler tålmodighet

- Blir frustrerte over ritualpregede systemer som fordrer liten kreativitet

- Ser ofte bedre måter å gjøre ting på hjemme og på skolen

- Er for det meste lite føyelige

- Godtar ikke ubegrunnede beskyldninger

- Kjeder seg snart over pålagte oppgaver

- Er svært kreative

- Blir lett forvirret, kan gjøre mange ting samtidig

- Har sterk intuisjon

- Har stor empati for andre eller ingen empati

- Utvikler abstrakt tenking veldig tidlig

- Er begavede og/eller talentfulle, høy intelligens

- Får ofte betegnelsen ADD or ADHD, men kan holde fokus når de vil

- Er utpregede dagdrømmere

- Har dype, gamle, kloke øyne

- Har åndelig intelligens og/eller psykiske evner

- Gir ofte uttrykk for sinne og kan ha problemer med raseri

- Trenger vår hjelp til å oppdage seg selv

- Er her for å forandre verden - hjelpe oss til å leve i større harmoni og fred med hverandre og øke planetens vibrasjoner

))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Da har jeg 2 stykk indigobarn.

Hipp hurra!

;o)

Skrevet

her er det jo også snakk om kategorisering..

om det havner innunder begrepet nyreligiøsitet, behøver det være noe negativt for det?

det høres ut som om du finner det veldig negativt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...