Gå til innhold

Fødsels historie.


AnneMie

Anbefalte innlegg

Forrige tirsdag var jeg hos jordmor på kontroll. Jeg var da 9 dager på overtid. Ho gjorde ingenting med meg men jeg klaget for jeg var veldig sliten og var ikke helt sikker på om jeg ville klare en fødsel pga at jeg har MS. Ho ringte da til sykehuset og spurte om det var mulighet til å sette det i gang litt før. Fikk da beskjed om at jeg måtte vente til søndag som var den dagen jeg var 14 dager over men hvis jeg var mye mer sliten så kunne jeg ringe på fredagen og mase litt. Jeg tenkte som så at jaja, jeg får bare vente da...

Onsdagen våknet kl 09 jeg med noe jeg trodde var kynnere (noe jeg hadde hatt MYE av den siste tiden.). Kl 12.15 så merket jeg at dette var anderledes. Ringte da til stemora mi om ho gjorde noe spess og om ho kunne kjøre meg på sykehuset når det hadde tatt seg opp i styrke. Kl 13.15 ringte jeg ho igjen og sa at ho måtte komme å hente meg. Da var det 5min mellom hver. 13.30 ringte jeg føden og fikk beskjed om at jeg bare kunne ta det med ro siden vannet ikke hadde gått. kl.13.45 var de så sterke at vi bestemte oss for å kjøre.. Det tar 30 min å kjøre til sykehuset og da vi hadde kjørt i 10-15 min så ble det 3min mellom hver. Jeg hadde sagt i fra til samboeren at det var i gang tidligere og da det var 3min mellom hver ba jeg han om å møte meg på sykehuset. (han jobber i samme byen så han hadde bare 5min å kjøre. Ca 14.15 var jeg på sykehuset. 14.30 kom jeg inn på et undersøkelses rom og ble koblet til en maskin, den som måler styrke på riene og hjertslaga til barnet. 14.55 gikk vannet og 15.15 kom jeg inn på ei fødestue. Det ble da sjekket åpning og den var 3cm. Jeg nærmest lå i føde senga og jordmors lurte på om jeg ville sette meg opp litt.. Det ville jeg, og etter noen min gikk ho ut. Plutselig kommer det en lege inn. Han forteller at vannet begynner å bli missfarga og at hjerteslaga til babyn hadde sunket litt, men de hadde gått opp igjen for så å bli for jevne.. De hadde da bestemt haste keisersnitt. Alt skjedde så fort etter dette at jeg husker ikke så mye men 16.04 var Vilde ute ihvertfall. Samboeren var med på ks men da ho var ute så ble han med henne. De sydde meg da sammen igjen og jeg ble kjørt ned til oppvåkninga. ca kl 18 kom gubben inn og sa at vi har fått ei nydelig jente og ho har masse svart hår.. kl 18.30 kom de ned til meg med ho og da rant tårene i strie strømmer.. Ho var jo så nydelig!!!

Pga keisersnittet så måtte jeg jo ta det med ro så de passet på jentungen mens jeg slappet av. Da fikk jeg tid til å tenke og tankene kvernet rundt ang keisersnittet. Jeg liker å ha kontroll og følte at dette ble traumatisk.

Men Jeg er utrolig glad for at de handlet så raskt og at hun er ei frisk jente. Hun var 3900g og 53cm lang så hun er ikke så liten...

 

Dette var min fødsels historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt hormonell som jeg er sitter jeg å tørker tårer nå. Så koselig at alt gikk så bra tross alt!! Så modig og flink du er!

GRATULERER MED LILLE ENGELEN DIN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det... Jeg er en kjempe stolt mamma!!!

 

Ja for å være helt ærlig så har tårene rent siden jeg fikk beskjed om at det ble keisersnitt... Kanskje ikke like mye nå, men hele tiden på sykehuset ihvertfall...

 

Jeg glemte en ting i historien.. Samboeren min er VELDIG avslappet og rolig så når jeg hadde sagt i fra at han måtte komme å møte meg på sykehuset så stoppet han for å fylle diesel og siden han da var innom bensinstasjonen så tok han seg et par pølser også for det kunne gå LANG tid før han fikk mat (han hadde jo hørt at fødsler tok mange timer).. Tji hi... Må bare le litt av han... Jeg er glad han rakk fram ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...