Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Hei, Jeg lurer om noen kan hjelp meg litt her.ø Det gjelder en kjempegrei familiemedlem til kjæresten min. Vi kommer godt overens, men av forskjellige grunner ser vi ikke hverandre så veldig ofte. Likevel er hun veldig opptatt av å kunne få låne babyen våres når den er født, til trilturer, overnatting etc. Hun nevner det for hver gang kjæresten besøker henne. Problemet er at jeg er ikke så ivrig til tanken av å låne babyen min bort til noen, særlig de første ukene. Ihvertfall ikke til overnattings besøk!!! Hun gleder seg veldig til babyen kommer, noe jeg synes er veldig hyggelig. En fjern familemedlem fikk nettopp baby og hun ble helt oppslukket...ville nesten ikke gi barnet tilbake og forsvant ofte med den ut av rommet... Hun fortalte meg nylig at hun har så lyst på barn og jeg føler for henne fordi hun er en kjempetopp mor til den hun har. Virker urettferdig... Jeg synes at hun ser på mitt barn som en mulighet å gjøre 'baby' ting igjen. Derfor maser hun så veldig om å kunne få låne den. Hun tør ikke mase meg da, det er kjæresten min hun maser. De er veldig nære. Er det bare meg som er rar? Får en synkende følelse i magen min med tanken på at jeg må låne bort lille på denne måten. Hadde uansett tenkt å bruke mye tid sammen med hun så at hun får ser den så mye som mulig, men da er jeg til stedet siden jeg har tenkt å amme og jeg har lest at små barn trenger pupp ganske ofte Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke såre henne, men babyen min er ikk til låns bare fordi man savner veldig å ha baby.... Vet heller ikke hva jeg skal si siden det er kjæresten min hun maser og ikke meg. Føler at siden det er meg som skal stå for amming, skal ta full permisjon etc må jeg kunne bestemme litt hvis jeg har lyst å låne barnet bort. Vil bare ikke såre noen...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Det er ikke snakk om å såre henne ved å "nekte" henne å låne babyen, det er å ta vare på babyen din. Amming er noe du faktisk kan bli sittende å gjøre hele tiden de første månedene, Jeg kunne ikke ha lånt bort min baby, for da hadde hun sultet i hjel etter bare en time;) Hun spiste hele dagene, og jeg følte jeg grodde fast i stolen;) Og hun må nok bare vente til barnet er større med slike ting. En nyfødt trenger faktisk mamma'n sin, og skal knytte tette bånd med deg(og far, men i starten er det mamma). Det er ditt barn og du bestemmer, det må hun faktisk tåle. Greit hun ønsker seg barn selv, men det er faktisk ikke ditt problem. Hun kan ikke vente å få en slags erstatning i ditt eller andres barn.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Man låner ikke bort barna sine i hytt og pine.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Så lenge du føler deg ubekvem ved tanken på å "låne" bort barnet ditt i kortere eller lengre perioder, så for all del ikke gjør det! Jeg har familiemedlemmer som gleder seg til kosing, overnatting, stelling osv.. og de får ikke en gang lov til å ta på magen min. Jeg tror svært få er interessert i å låne bort barnet sitt med en gang, det er nok noe med det at det er faktisk våres barn og vi er oppslukt av barna den første tiden fordi det er nytt og vi er jo redd for den lille. Desverre er det slik at andre ikke alltid har forståelse for dette, så det gjelder at du sier ifra selv. Det er ditt barn, og selvfølgelig ønsker og bør du og far ha den første tiden alene med barnet. Ihvertfall ikke ha noen baby til utlåns! Tenk på barnet sin trygghetsfølelse også, å hoppe fra et fang til et annet hele tiden i begynnelsen.. Nei, det kommer ikke på tale hos meg. Stå på ditt, så du ikke angrer deg og får det vondt med deg selv etterpå. Ta vare på babyen din. Jeg vet at jeg ikke vil låne ut til noen!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Takk for svarene Er litt lettet å høre at det er ikke bare meg som tenker slik! Nå må jeg bare overtale kjæresten min, han synes jeg er litt for streng med dette. Kanskje det er noe bare andre gravide/mødre forstå?!!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Hva? Det er ikke en dukke, det er et barn. Tror kjæresten din vil forstå når barnet kommer og han ser hvor lite det er han kan stille opp med når h*n gråter den første tiden. Da forstår han nok at det er mamma og puppen som gjelder
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Har en eldre søster som så gjerne ville låne snuppa mi når ho var baby, ja ho vil det enda men nå er jenta året men jeg har sagt nei hele tiden av den grunn at jeg ikke takler det. Ho har 3 store barn og jeg har sagt til henne at jeg vet barnet ville fått det fint med henne er ikke det, men jeg ville ha denne tiden med barnet mitt selv. Nå er jenta mi et år og hvis min søster blir godt kjent med henne kan hun få passe en helg her og der. men siden ho nesten aldri ser ho så er det fortsatt ikke aktuelt ei god venninne av meg og en annen søster av meg derimot får passe over natten for de ser datteren min veldig ofte og jeg vet ho er trygg på dem og deres hjem.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 Sånn som jeg forstår det så har denne kvinnen sitt eget barn? Hvorfor skal hun ta _din_ babytid med _din_ baby fra deg? Hun har da hatt babytid med _sin egen_ baby! Jeg hadde ikke funnet meg i det! Det er din baby, og kjæresten din sin. Ikke hennes! Det er dere som skal ha kvalitetstid med babyen og bli kjent. Det er da sannelig ett fett om barnet blir kjent med henne eller ei. Det er _du_ og din kjæreste som teller, det er dere som skal være der. Den første tiden er også svært viktig.. så hvorfor skal du gi den bort til henne som ikke er mor til barnet? Nei... Hvis hun ikke forstår at dette er din tid, din baby, din tid til å knytte et ennå sterkere bånd med babyen så er det faktisk hennes problem. Til kjæresten din så hadde jeg sagt tydelig i fra om at det er helt greit i å ikke være enig..men at det er faktisk din mening som teller her da det er ditt bånd til babyen og din babytid dette går ut over. Det er jo heller ikke snakk om at hun aldri får se babyen eller passe den.... Men hun har med å bakke ut av noe som er deres private stund.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #9 Skrevet 12. juli 2008 Vis kjæresten din innleggene...! Han bør støtte deg.. ikke henne.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #10 Skrevet 12. juli 2008 Og by the way.... (tillegg til 20:42 innlegget mitt) så vil du angre som en hund hvis du tillater å la henne ta fra babytiden fra deg. Det er du som skal tilbringe mest tid med babyen. Det er du som bestemmer! Husk det! (og litt kjæresten.......men du mest!)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #11 Skrevet 12. juli 2008 Du skal ikke gå på akkord med deg selv når det gjelder barnet ditt. Du skal slettes ikke låne bort barnet ditt (i all verden, hvem ber om det??!!) Du trenger å være i nærheten av barnet ditt de første mnd pga konstant amming. Synes denne personen høres litt smårar ut spør du meg.....
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #12 Skrevet 12. juli 2008 Gi dere nå da... Om hun er kjempe flink og du stoler på henne er det vel ingen ting i veien for at hun får stelle litt med henne? Høres ut som alle her inne hadde trengt noen timer fri!!! Høres ut som jenta er kriminell jo! Ta babytid fra deg?? Det er en stygg ting å dømme noen for altså. Har selv ei svigerinne som sier hun så gjerne vil stelle litt med babyen min, klart hun skal få det! Er stas for de rundt deg også vet du at det kommer en ny baby inn i familien.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #13 Skrevet 12. juli 2008 Jeg synes det er viktig at du bestemmer dette selv. Noen klarer å la andre se til barnet sitt noen timer ganske raskt, andre klarer ikke på lang tid. Det er heller ikke alltid mennene klarer se problemet med å låne bort babyen litt - de er også forskjellige. Min samboer skjønte ikke problemet med å la moren sin passe dattera vår når hun var et par uker - bare en time eller to. Jeg klarte ikke tanken på det, heldigvis støttet han meg. Men du kan jo la henne være alene når babyen må skifte bleie eller lignende. Da får hun jo litt tid alene da, og du er jo i samme hus. Eller kanskje om du bare legger deg å hvile en time mens hun passer babyen i ditt hus. Men du må føle på det selv. Bare si det som det er; du ønsker denne tiden til å bli kjent med den lille, du sliter med å levere fra deg lille og ønsker derfor å vente til du er klar for det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå