Venter gutt i Mars 09 =) Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Må jeg ta Folat? Hvor får jeg tak i det? Og det med mye søvn... har sovet veldig dårlig i de siste dagene, masse tanker som flyr rundt i hodet mitt. Hvorfor er det vikitg med mye søvn, noen som vet det?
Bic&Bac Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Ja, du bør absolutt ta folat. Det får du kjøpt på apoteket. Glassene har 100 tabletter i seg, så det holder fint til du er ferdig med 3. trimester
Mayken Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Gå på apoteket og be om noen vitaminer som heter Gravid. De inneholder anbefalt dagsdose av folat/folsyre og alle andre vitaminer kroppen trenger. Det er anbefalt å starte med folat ca 1 mnd før graviditet (hvis dette er planlagt da selvsagt) og så skal man fortsette med folat de 3 første mnd i svangerskapet, dette for bla å forhindre ryggmargsbrokk på fosteret. Når det gjelder søvn, sov når du føler for det og trenger det. Er du trøtt er det kroppen som sier i fra at den trenger hvile, det tar på å produsere et lite barn. Lykke til med svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå