Gjest Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Kan dere helt ærlig si at Norge ikke vil gå "under" ved å ha slike ved makta? http://www.an.no/article3664453.ece Jeg siterer: – Selv om man kjører av veien fordi man har snakket i mobilen eller er rusa, bør Norge ha så gode veier at man kan overleve, sier Sandberg til Dagsavisen. Jeg håper inderlig dette er en feilsitering. Å kjøre i rusa tilstand kan ALDRI forsvares.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Ja, på bakgrunn av at EN person uttaler seg, så ser jeg at Norge blir kjørt rett på rævva med FRP som styrere. hehe
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Det er jo ikke en setning som forsvarer "retten" til å kjøre rusa eller snakkendes i mobil, men et utsagn om at dersom noen GJØR det, så skal de kunne overleve. For det er alltid noen som gjør det, enten en liker det eller ikke, og samme hvor ulovlig det er. Les nå utsagnet rett. Ikke at jeg stemmer FRP, men mye av det de har fremsatt av forslag opp i gjennom, har senere blitt andre partiers politikk........ Men da FRP sa det, var det "bare tull, og dårlig politikk".
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Ja, og alle de andre politikerene som taler for sine partier kommer jo med så mye mer dugelige sitater!? Nei jeg ser heller ikke at et land blir "rævkjørt" av èn uttalelse!
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Les hele artikkelen da. Jeg mener jo ikke at dette er den eneste setningen som er ille, men når man kan få seg til å si noe sånt. Da er det noe galt, og han har mest sannsynlig hele FRP bak seg når han sier noe sånt. Ellers blir det vel tilbaketrukket imårra.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Jeg liker Siv Jensen, og tolker utsagnet slik jeg mener det bør tolkes. Selvfølgelig burde ingen kjøre og snakke i mob eller kjøre i rusa tilstand, men det kommer til å skje mange flere ganger at folk gjør det! Vi kan ikke være så godtroende å tenke at et politisk parti skal gjøre verden perfekt for oss, for det skjer ikke. Det handler om å gjøre tiltak for å redusere et evt. skadeomfang... Og som en av de få så når FRP ut til meg.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Det står jo klart og tydelig i artikkelen at dette gjelder ikke bare fyllekjørere, men også andre bilister. Jeg kan være enig i at formuleringen kanskje ikke kom helt til sin rett, men jeg er fullstendig enig i at norske veier bør forbedres, rett og slett pga ulykker. Og det er jo ingen hemmelighet at de som kjører i rusa tilstand eller er uoppmerksomme er mer utsatt for å havne i en ulykke enn andre som er oppmerksomme. Rusa sjåfører havner i ulykker "bevisst", mens andre havner i ulykker uforskyldt.
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 Ja, at veistandarden må forbedres betraktelig er jeg helt enig i. Men å skylde på veistandarden når folk dør av fyllekjøring blir litt idiotisk for min del. Når han i tillegg presterer å si at han heller velger å tro på en svensk forskning, istedet for hva som har skjedd i Norge, kjenner jeg at jeg tilter.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #9 Skrevet 12. juli 2008 Å herregud. De fyllekjørerne som ikke kræsjer i andre biler.. hvordam kræsjer de og dør? Jo.. ved å kjøre av veien, ved å kræske i et tre, eller i en dyp grøft osv. dette var å sette det på spisse, men det er en flott måte å sette det på spissen på!!! Norge er et av verdens rikeste land men har alikevel ikke penger nok til å utbedre veistandaren!!! Hallo???!!? Hvor hører dette hjemme da? det sies også her at ved å få bedre sikkerhet rundt veiene kan vi redde flere liv, ikke bare en fyllekjører men også det enkelte menneske!! Og joda, skal være enig i at en kan ikke SKYLDE på veistandaren når fyllekjørere dør men man kan ta det med som en grunn til at det endte i dødsfall!!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #10 Skrevet 12. juli 2008 Alle skal få gjøre hva de vil, ikke betale skatt og ikke bry seg om det finnes folk andre steder som sliter. Alle skal få hjelp når de bir syke, selv om det er egne feil. Alle skal få bruke pengene sine på HVA de vil, uten at noen bryr seg. Samtidig skal staten stille med, sykehus, sykehjem, aldershjem, asfaltertet 4felts vei HELE landet, hjelp på minuttet om man er i utlandet og blir syk, eller rammet av en naturkatastorfe eller en ulykke. Staten har ansvar for at våre barn får verdens beste utdanning, fordi vi bor i verdens beste land, og dermed sørge for at våre barn får en godt bertalt jobb slik at de kan kjøpe alt hva hjertet begjærer når de blir voksne. Men ikke bruke en krone av egne midler på lege, tannlege, sykehus, utdanning.... Dette er vel FrP sin politikk i enkle trekk.... Vi skal bruke pengene våre på gøy og moro, mens det som er livsviktig og ikke så moro å bruke pengene på som sparing til vi blir gamle, lege, mat, bensin ol, DET skal staten betale for.....Med oljepenger,- for hvermannsenbør jo ikke behøve å betale en krone for de goder som bør være et "must " i verdens rikeste land.... Ja til mat på statens regning!!! Hmmmm... Hilsen politisk nøytral.....eller
LinnisR83 Skrevet 12. juli 2008 #11 Skrevet 12. juli 2008 Heller FRP enn KRF, så det er sagt! Men faen heller....Alle juger om alt alikevel, så hva er vitsen. Blir som å spille lotto uten gevinst....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå