Gå til innhold

tverleie


klatreapen

Anbefalte innlegg

Var på sykehuset i går å fikk besked om at gutten ligger i tverleie. Jeg hade sett ønsket en vanlig fødsel men hvis han ikke vil snu seg blir det operasjon. Skal prøve akupunktur, det fungerte på førre barnet. Hun satt 2 uker for fødsel. På sykehuset sa de at hvis vannet går skal jeg legga meg ned og ringe efter ambulanse, det låter så dramatiskt. Er det flere som fått det beskedet?. Man må nog følje det som de sier.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Min ligger også litt på skrå, ikke helt på tvers. Hvor mange uker på vei er du? Min lå helt på tvers til uke 33-34. Er i uke 40 nå, og han sitter nesten i seteleie, men ikke helt. Har fått samme beskjed, at dersom vannet går skal jeg legge meg flatt ned med det samme, og transporteres flatt til føden (=ambulanse). Det er litt større sjanse for at navlestrengen skal komme i klem mellom barnet og bekkenbunnen, evt klemmes ut gjennom en litt åpen livmormunn når barnet ikke er festet med hode eller rumpe i bekkenet. Det er likevel svært uvanlig at det skjer. Greit å ha fått beskjed synes nå jeg. Håper fødselen starter med rier, slik at jeg slipper å bekymre meg :-) Lykke til! Håper babyen din snur seg i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne hadde baby i tverrleie. Hun fikk tips fra JM om at hver gang hun kjente at baby bevegde på seg skulle hun holde en hånd inn der baby nettopp hadde vært og dermed "stenge for" baby sånn at den måtte finne en ny stilling. På den måten klarte hun å få baby til hodeleie rett før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg er i uke 39, så det begynner å nerme seg... Men alt kann ske. Skal prøve og holde hånden der som gubben beveger seg men det er ikke altid så lett når dattra min på 2 år er overalt heile tiden. Håper at din lille snur seg det er ju alltid godt og få hodet ned. Skal du føde normalt i seteleie eller har du tenkt operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...